در این حادثه یک دستگاه آلپاین A110 به طور کامل نابود شد.

مجریان تاپ‌گیر از حادثه‌ی آتش‌سوزی جان سالم به در بردند.

16 بهمن 1396 00:00

رانندگی با یک خودرو در بالاترین حد تحمل آن، کار بسیار خطرناکی است. در برنامه‌های تلویزیونی موردعلاقه‌مان گاهی اوقات می‌بینیم که رانندگانی حرفه‌ای پشت فرمان خودروهای شیک و زیبا با حداکثر سرعت در یک اتوبان یا جادهی کوهستانی رانندگی می‌کنند؛ هرچند گاهی اوقات، اتفاقات ناگواری رخ می‌دهند و جان راننده‌ها را به خطر می‌اندازند.

آلپاین رانندگی با تمامی مدل‌های اولیه را تا زمان انجام تحقیقات کامل متوقف کرده است.

کافی است در این مورد از ریچارد هموند (Richard Hammond) سؤال کنید که به هیچ وجه با این اتفاقات بیگانه نیست! دیروز، کریس هریس (Chris Harris) و ادی جردن (Eddie Jordan)، مجریان جدید تاپگیر در حین فیلمبرداری قسمت‌هایی از فصل جدید برنامه در مونتهکارلو فرانسه دچار حادثه شدند.

در این حادثه، هر دوی آن‌ها مجبور شدند تا از خودروی تستی رنو آلپاین A110، پس از آتش گرفتن خودرو خارج شوند. البته، قبل از وقوع آتشسوزی، چراغ سیستم مدیریت پیشرانه آلپاین روشن شده بود. متاسفانه، تلاش‌ها برای خاموش کردن آتش راه به جایی نبرد و خودرو به طور کامل نابود شد.

کریس هریس در مورد این حادثه می‌گوید: «من ابتدا که در خودرو را برای خروج از آن باز کردم، شعله‌های آتش را در کنار بازوی خود دیدم. متأسفانه در این حادثه، ما خودرو را از دست دادیم و من همیشه از دیدن نابودی یک خودروی زیبا ناراحت می‌شوم.»

هر دو مجری تاپگیر بدون کوچک‌ترین آسیبدیدگی از این حادثه رهایی یافته‌اند. زمانی که این حادثه رخ داد، جردن و هریس در حال مسابقه دادن در بخش بسته از مرحله SS17 مونتهکارلو بودند.

جردن در این باره گفته: «شرکت در یکی از مراحل رالی مونتهکارلو، یکی از رؤیاهای من بود که بالاخره به حقیقت پیوست. خودرو در یک کلام فوقالعاده بود! در جاده‌های کوهستانی مونتهکارلو، کریس بهخوبی در حال رانندگی بود که این حادثه رخ داد. این که ما نتوانستیم تست را به سلامت به اتمام برسانیم، بسیار شرمآور است، ولی این اتفاق‌ها به هرحال میافتند!»

آلپاین A110 یک خودروی اسپرت دو سرنشین است و از پیشرانه توربو 1.8 لیتری با 248 اسب‌بخار نیرو و 320 نیوتنمتر گشتاور استفاده می‌کند. این پیشرانه به جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه متصل است. آلپاین ادعا کرده که این خودرو می‌تواند صفرتاصد را در 4.5 ثانیه پر کند. حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتربرساعت محدود شده است.

دلیل آتشسوزی خودرو هنوز از سوی کمپانی اعلام نشده است. هرچند آلپاین رانندگی با تمامی مدل‌های اولیه را تا زمان انجام تحقیقات کامل متوقف کرده است.

دیدگاه کاربران