شاسی‌بلندهای ویتنامی مجهز به سیستم خودران

معرفی محصولات جدید وین‌فست در نمایشگاه CES

22 دی 1400 12:14

شرکت وین‌فست از فرصت حضور در نمایشگاه CES استفاده کرد تا 5 محصول خود را به جهانیان معرفی کند.

تریم پایه محصولات این شرکت به سطح 2 فناوری خودران مجهز خواهد شد، که با همکاری شرکت ZF طراحی شده است، اما تریم‌­های کامل‌تر، سطح 3 و 4 این فناوری را به همراه دارند.سه محصول جدید این شرکت شامل VF5 (شاسی‌بلند کلاس A)، VF6 (شاسی‌بلند کلاس B) و VF7 (شاسی‌­بلند کلاس C) بوده ضمن­ این‌که دو محصول قبلی یعنی VF e35 و VF e36 نیز از این پس با اسامی VF8 و VF9 عرضه خواهند شد.

کلیه محصولات این شرکت توسط پینین‌فارینا و استودیو تورینو طراحی شده و از چراغ‌های LED جلو با فرم بال پرندگان برخوردار شده‌­اند، که اکنون به عنوان زبان طراحی اختصاصی وین‌فست شناخته می­‌شود.

شرکت سازنده از قابلیت­‌های ارتباطی سیستم اطلاعات سرگرمی این خودروها سخن گفته است، که قابلیت پخش بازی، خرید آنلاین یا کنترل تلفن همراه و خانه هوشمند را فراهم می­‌سازد.

نه تنها از مشخصات فنی محصولات وین‌فست خبری نداریم، بلکه غیر از تصویر صفحه نمایش غول‌پیکر 15.4 اینچی مدل‌های VF8 و VF9، هیچ تصویر دیگری از فضای کابین این خودروها منتشر نشده است.

معرفی محصولات جدید وین‌فست در نمایشگاه CES

تریم پایه محصولات این شرکت به سطح 2 فناوری خودران مجهز خواهد شد، که با همکاری شرکت ZF طراحی شده است، اما تریم‌­های کامل‌تر، سطح 3 و 4 این فناوری را به همراه دارند. سامانه ایمنی ADAS شامل دستیار حرکت در ترافیک، دستیار بزرگراه، حرکت بین خطوط، تعویض لاین خودکار، پارک خودکار و پارک از راه دور هم برای این خودروها پیش‌­بینی شده است.

شرکت وین‌فست در قالب دو برنامه Flexible و Fixed، تمهیداتی اندیشیده تا هزینه رانندگی با این خودروهای برقی مشابه انواع بنزین‌­سوز باشد. از میان این تسهیلات می­‌توان به تعویض رایگان باتری در صورت کاهش بازدهی به کمتر از 70 درصد اشاره کرد.

قیمت مدل‌های VF8 و VF9 به ترتیب 41 الی 48 هزار و 56 الی 61 هزار دلار اعلام شده است. گارانتی این دو مدل که در سه ماهه چهارم 2022 وارد بازار می­‌شوند، برابر با 10 سال یا 200 هزار کیلومتر درنظر گرفته شده است. سه محصول دیگر یعنی VF6 , VF5 و VF7 در سال 2023 عرضه خواهند شد.

معرفی محصولات جدید وین‌فست در نمایشگاه CES

وین‌فست یکی از نخستین خودروسازانی است، که پیش از سال 2022، تنها به ساخت محصولات برقی مشغول شده. مدیرعامل این شرکت از ساخت کارخانه وین‌فست در ایالات متحده خبر داده درحالی‌که براساس اعلام وی، تاسیسات تولید باتری­‌های این شرکت در ویتنام در حال ساخت است. براساس گزارش رویترز، انتظار می­‌رود تولید خودروهای برقی وین‌فست در ایالات متحده از سال 2024 آغاز شود.

دیدگاه کاربران