همراه با تغییرات ظاهری و امکانات جدید

معرفی سیتروئن C5 ایرکراس 2022

23 دی 1400 13:29

با معرفی شاسی‌­بلند C5 ایرکراس و همچنین مدل C5 X با طراحی نامعمول، تعداد اعضای خانواده سیتروئن C5 به چهار عضو رسیده است. اکنون که به سال 2022 وارد شده‌­ایم، نوبت به عضو قدبلند این خاندان یعنی C5 ایرکراس رسیده تا پس از ثبت آمار 260 هزار دستگاهی برای مدل قبل، یک بروزرسانی میان­‌دوره­‌ای را تجربه کند.

مهمترین تغییر در نمای جلو اتفاق افتاده، جایی که چراغ‌های دوتایی جای خود را به یک قطعه واحد داده است.مهمترین تغییر در نمای جلو اتفاق افتاده، جایی که چراغ‌های دوتایی جای خود را به یک قطعه واحد داده است. استفاده از دو چراغ مجزا به عنوان چراغ و دیلایت، بدعتی بود که سیتروئن در سال 2013 و با معرفی نسل دوم C4 پیکاسو پایه‌گذاری کرد و حتی صنعت خودروسازی را تحت تاثیر قرار داد، اما حالا به نظر می‌­رسد که خود سیتروئن هم مجددا به استفاده از چراغ‌های یک ­تکه تن داده است.

دو نوار نورانی، اجزای چراغ‌های جلو را به یکدیگر متصل کرده درحالی‌که لوگوی سیتروئن با رنگ مشکی براق و اجزای کروم تزئین شده است. طراحی جدید سپر، افزایش ابعاد ورودی هوای پایین سپر و البته تغییر حالت ورودی­‌های جانبی به عمودی، سایر تغییرات نمای جلوی سینروئن C5 ایرکراس است. تنها نکته جدید در نمای عقب به گرافیک متفاوت چراغ‌های LED و روکش دودی شیشه چراغ‌ها محدود می­‌شود. البته طرح جدید رینگ‌های 18 اینچی، روکش مشکی براق آینه­‌های جانبی و ریل­‌های سقفی مشکی مات را نیز نباید از قلم انداخت.

سیتروئن C5 ایرکراس 2022

اما در فضای کابین با طراحی جدید بخش میانی داشبورد، تغییر مکان خروجی‌های تهویه، افزایش ابعاد نمایشگر اطلاعات سرگرمی به 10 اینچ و تغییر اهرم تعویض دنده به یک کنترلر کوچک مواجه هستیم.

در هنگام رانندگی با سیتروئن C5 ایرکراس می‌­توان یکی از حالت­‌های رانندگی هیبرید، الکتریک یا اسپرت را انتخاب کرد، درحالی‌که یک پورت اضافه USB، فضا برای لوازم کوچک و گرمکن و ماساژور صندلی­‌ها نیز به این خودرو اضافه شده است.

سیتروئن C5 ایرکراس 2022

بد نیست بدانید ضخامت فوم صندلی‌­های سیتروئن C5 ایرکراس به میزان 15 میلی‌متر بیشتر شده است، تا راحتی سرنشینان افزایش یابد. امکان انتخاب روکش آلکانترا و چرم نیز برای صندلی­‌های این کراس‌اور فرانسوی وجود دارد.

فروش سیتروئن C5 ایرکراس جدید از اوایل تابستان 2022 در اروپا آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران