اعلام مشخصات نسخه اروپایی

معرفی پورشه تایکان اسپرت توریسمو 2022

2 بهمن 1400 16:21

اولین محصول کاملاً برقی پورشه در سه نسخه متفاوت تایکان، تایکان کراس‌توریسمو و تایکان اسپرت‌توریسمو به فروش می­‌رسد. مشخصات تریم GTS از جدیدترین عضو خانواده یعنی تایکان اسپرت‌توریسمو در نوامبر گذشته اعلام شد و اکنون نوبت به سایر تریم­‌های این خودرو رسیده تا به مشتریان اروپایی معرفی شوند.

قیمت پورشه تایکان اسپرت‌توریسمو در بازار بریتانیا از 100,156 دلار آغاز شده و تا 190,726 دلار برای مدل پرچمدار توربو S افزایش می‌­یابد.تایکان اسپرت‌توریسمو خود را از شر قطعات پلاستیکی حاشیه گلگیرها خلاص کرده است، تا در کنار ارتفاع کمتر بدنه و طرح متفاوت رینگ‌ها، ظاهری متمایز را به نمایش بگذارد.

فرم استیشن-مانند بدنه تایکان اسپرت‌توریسمو باعث افزایش 9 و 45 میلی‌متری فضای سر برای سرنشینان ردیف‌های عقب و جلو شده است، درحالی‌که گنجایش محفظه بار هم در نسخه 5 نفره از 446 لیتر در حالت استاندارد به 1212 لیتر در هنگام تا شدن صندلی‌­های عقب افزایش می‌­یابد. البته فضای 84 لیتری زیر کاپوت را نباید فراموش کرد.

داشبورد تایکان اسپرت‌توریسمو با تایکان معمولی مشترک است و از نمایشگرها، رابط PCM برای سیستم اطلاعات سرگرمی و محل شارژر مشابه با آن خودرو بهره­مند شده.

پورشه تایکان اسپرت توریسمو 2022

سقف پانوراما با فناوری کنترل نور ورودی به کابین و دستیار پارک با ریموت هم با مبلغ اضافه قابل سفارش خواهد بود. تمامی تریم‌­های این خودرو به جزء مدل پایه، به صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی تطبیق‌­پذیر با مدیریت فعال PASM مجهز شده است.

پورشه تایکان اسپرت‌توریسمو به باتری 79.2 کیلووات مجهز است، البته امکان سفارش مجموعه باتری 93.4 کیلوات ساعتی هم فراهم است که در این صورت قابلیت پیمایش تا 498 کیلومتر افزایش می‌یابد.

پورشه تایکان اسپرت توریسمو 2022

بسته به مجموعه باتری انتخابی نسخه پایه 322 و 376 اسب­‌بخار قدرت تولید می‌کنند. بعد از آن نسخه 4S قرار دارد با 429 و 483 و سپس نسخه GTS با 510 اسب‌بخار قدرت. برای قدرت بیشتر باید به سراغ نسخه‌های توربو و توربو S بروید که 617 اسب‌بخار در اختیارتان قرار می‌دهند، البته خروجی در مدل پرچمدار توربو S به صورت لحظه‌­ای به 751 اسب‌بخار افزایش می‌­یابد. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت تایکان اسپرت‌توریسمو توربو S به ترتیب 2.8 ثانیه و 260 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

پورشه تایکان اسپرت توریسمو 2022

لازم به ذکر است که تریم پایه تایکان اسپرت‌توریسمو به صورت دیفرانسیل عقب و سایر مدل‌ها با سامانه چهارچرخ محرک عرضه می­‌شوند.

قیمت پورشه تایکان اسپرت‌توریسمو در بازار بریتانیا از 100,156 دلار آغاز شده و تا 190,726 دلار برای مدل پرچمدار توربو S افزایش می‌­یابد. این خودرو از فوریه 2022 و ابتدا با تریم GTS در دسترس مشتریان قرار می‌­گیرند، اما سایر تریم‌ها از مارس آینده قابل انتخاب خواهند بود. نکته جالب این‌که براساس اعلام پورشه، تایکان اسپرت‌توریسمو تنها در تریم GTS در ایالات متحده عرضه می­‌شود.

دیدگاه کاربران