آمریکایی‌ترین خودروی آلمانی

حراج مرسدس‌بنز 450SL ترنس‌ام

4 بهمن 1400 16:40

سال 1982 است و شما برای مسابقات جذاب Trans-Am آماده شده‌اید. در میان رقبای سرسختی که همگی آمده‌اند تا شانس خود را برای یک پیروزی درخشان بیازمایند، به طرزی مشهود عضلانی‌های آمریکایی دیده می‌شود. اما صبر کنید. در این بین یک کوپه منحصر به فرد با لوگوی متفاوت هم به چشم می‌خورد؛ مرسدس‌بنز SL.

این همان مرسدس 450SL است که ابتدا به صورت ویژه برای مسابقات ترنس‌ام ساخته شد. مدلی که به سفارش نیت دی‌‌آلتی مالک یکی از نمایندگی‌های معروف مرسدس طراحی شده بود.این همان مرسدس 450SL است که ابتدا به صورت ویژه برای مسابقات ترنس‌ام ساخته شد. مدلی که به سفارش نیت دی‌‌آلتی مالک یکی از نمایندگی‌های معروف مرسدس طراحی شده بود. یک ایده کاملاً جسورانه که بعدها تبدیل به خاص‌ترین نسخه این سری شد. اکنون خودروی فوق تحت مالکیت یکی از دوستان نزدیک دی‌آلتی قرار دارد و او قصد دارد محصول فوق را از طریق مزایده در Mecum به فروش برساند.

براساس قوانین برگزارکنندگان مسابقات ترنس‌ام، مرسدس‌بنز فوق مجهز به شاسی‌ تقویت‌شده توسط لوله‌های فلزی است. درواقع تنها بخش استاندارد مرسدس فوق چراغ‌های عقب آن است. چراکه سایر بخش‌های بدنه آن به صورت سفارشی از جنس فایبرگلاس هستند. به منظور بهبود آیرودینامیک در شرایط پرفشار مسابقه‌ای، بخش عمده‌ای از گلگیرهای عقب و عقب بریده شده است.

مرسدس‌بنز 450SL ترنس‌ام

کاهش ارتفاع در کنار اسپویلرهای مسابقه‌ای نمایی کاملاً متفاوت به آن بخشیده است. حضور رینگ‌های BBS و تایرهای گودیر نشان می‌دهد که مرسدس‌بنز در دنیای مسابقات آمریکایی نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته است.

کابین این 450SL همان شکلی است که شما از یک خودروی مسابقه‌ای انتظار دارید. پس دنبال فندک و یا جالیوانی نباشید. یک صندلی سطلی با مجموعه کاملی از اتصالات و مهارهای محکم که در کنار آن یک سیستم اطفاء حریق هم تعبیه شده است.

مرسدس‌بنز 450SL ترنس‌ام

پیشرانه استاندارد این خودرو 5 لیتری هشت سیلندر Vشکل بود که در مدل مسابقه‌ای به 4.5 لیتر کاهش پیدا کرد. استفاده از کاربراتورهای 4 دهنه Holle و سیستم تزریق سوخت بوش، از این آلمانی یک جنگجوی تمام‌عیار ساخته بود.

اگر به دنبال تبدیل شدن به مالک یکی از منحصربه‌فردترین مرسدس‌های تاریخ هستند باید دست‌کم 450 هزار دلار داشته باشید.

دیدگاه کاربران