•  وينه باگو e-RV کمپر برقي براي ماجراجويان آينده

کمپر برقی برای ماجراجویان آینده

نگاهی به وینه باگو e-RV

5 بهمن 1400 14:18

گروه صنعتی فناوری پیشرفته وینه باگو، یک خودروی کمپر برقی را در قالب کانسپت به علاقمندان معرفی کرده است.

براساس اعلام وینه باگو، e-RV به مجموعه باتری 86 کیلووات ساعت مجهز شده است، که ظرف تنها 45 دقیقه شارژ شده و نیروی لازم برای پیمودن 200 کیلومتر را تامین می­‌کند.شرکت سازنده ادعا نموده که این خودرو با نام e-RV، مواردی شامل مصرف انرژی بهینه، قابلیت­‌های کاربردی، خلاقیت، انعطاف­‌پذیری و ارتباط صحیح با محیط زیست را به صورت یکجا ارائه می­‌کند.

دو محصول فعلی وینه باگو براساس رم پرومستر و مرسدس‌بنز اسپرینتر ساخته شده ولی e-RV براساس فورد ترانزیت شکل گرفته است. البته فورد نسخه برقی مدل ترانزیت را قبلاً معرفی کرده ولی متخصصان وینه باگو برای تامین پیشرانه برقی و سیستم انتقال قدرت e-RV، به سراغ شرکت Lightning eMotors رفته که در تبدیل خودروهای تجاری به انواع برقی تخصص دارد.

براساس اعلام وینه باگو، e-RV به مجموعه باتری 86 کیلووات ساعت مجهز شده است، که ظرف تنها 45 دقیقه شارژ شده و نیروی لازم برای پیمودن 200 کیلومتر را تامین می­‌کند. باید توجه داشت که این رقم شاید برای یک خودروی شهری مناسب باشد، اما برای یک ون مسافرتی چندان جالب توجه نیست.

 وینه باگو e-RV کمپر برقی برای ماجراجویان آینده

صفحه پشت آمپر دیجیتال و یک نمایشگر شبیه به تبلت برای اطلاعات سرگرمی برای افزایش راحتی رانندگی با e-RV درنظر گرفته شده است، درحالی‌که علاوه بر اینترنت بی‌سیم داخلی، تمام موارد لازم برای تامین آسایش مسافران در کابین این خودرو پیش‌­بینی شده که آبگرمکن، تهویه مطبوع، یخچال، اجاق گاز، سینک، دوش و موارد دیگری را شامل می­‌شود.

کفپوش و دیوارکوب­‌های کابین e-RV با مواد بازیافتی روکش شده تا وفاداری این خودرو به اصول حفاظت از محیط زیست را نمایش دهد.

شاید e-RV نخستین محصول برقی وینه باگو باشد، ولی اولین ون مسافرتی برقی نیست چراکه برخی شرکت‌های دیگر همچون THOR هم قبلاً چنین محصولاتی را به نمایش گذاشته‌­اند.

 وینه باگو e-RV کمپر برقی برای ماجراجویان آینده

از آنجا که e-RV در قالب یک کانسپت معرفی شده، درباره تاریخ تولید یا قیمت آن نمی‌­توان اظهارنظر کرد، اما گران‌ترین محصول این شرکت یعنی Boldt با قیمت 240 هزار دلار عرضه شده است، بنابراین می­‌توان انتظار داشت که این کمپر برقی با رقم بیشتری به فروش برسد.

فعلاً نمی­‌توان درباره ابعاد استفاده از موتور برقی در خودروهای کمپر اطمینان داشت، چراکه مهمترین دغدغه مالکان و تولیدکنندگان خودروهای برقی یعنی شعاع حرکتی، در این‌گونه محصولات از حساسیت بیشتری برخوردار است.

دیدگاه کاربران