• ميني کلاسيک با پيشرانه برقي
  • ميني کلاسيک با پيشرانه برقي
  • Mini Recharged

اکسیر جوانی برای پیرمرد محبوب

تولد دوباره مینی کلاسیک با پیشرانه برقی

6 بهمن 1400 13:53

محبوبیت مینی کلاسیک در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده و بسیاری از شرکت‌های فعال در امر تیونینگ به سراغ این خودرو می‌­روند. در میان نمونه‌های متنوع تغییر یافته از این خودرو، برخی بسیار جالب هستند همچون نمونه‌­ای که به پیشرانه شش سیلندر آکورا با 500 اسب­‌بخار قدرت مجهز شده است. اما اگر جزء طرفداران حفظ محیط زیست باشید، بهتر است نگاهی به نسخه جدید از مینی کلاسیک با نام مینی Recharged بیاندازید.

قدرت مینی Recharged برابر با 120 اسب­‌بخار و شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت آن تقریباً 9 ثانیه خواهد بود.گروه ب‌ام‌و به عنوان مالک این برند دست به کار شده و از مالکان این خودروی کلاسیک دعوت کرده است تا برای تعویض پیشرانه قدیمی با موتور برقی مدرن اقدام کنند.

نکته جالب این‌که براساس اعلام رسمی مینی، تغییر این خودرو از بنزین‌­سوز به برقی چندان گسترده نبوده و مالکان در صورت عدم رضایت می­‌توانند خودرو را به حالت اولیه با موتور درون­‌سوز بازگردانند.

مینی وعده داده که پس از نصب موتور برقی ذره‌­ای از لذت رانندگی کم نخواهد شد. به نظر می­‌رسد این وعده کاملاً قابل دستیابی باشد، چراکه قدرت مینی Recharged برابر با 120 اسب­‌بخار و شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت آن تقریباً 9 ثانیه خواهد بود، که 3 الی 4 ثانیه سریع‌تر از نسخه قدیمی است.

مینی کلاسیک با پیشرانه برقی

هرچند ظرفیت باتری اعلام نشده است، ولی مینی ادعا می­‌کند که شعاع حرکتی این محصول در حدود 160 کیلومتر خواهد بود.

به منظور حفظ اصالت مینی کلاسیک، صفحه پشت آمپر قدیمی در شکل اصلی خود باقیمانده است، ولی قابلیت نمایش مواردی همچون دمای پیشرانه، دنده درگیر (اعم از جلو یا عقب)، مسافت قابل پیمایش و سرعت حرکت نیز به آن اضافه شده است.

مینی کلاسیک با پیشرانه برقی

به اعتقاد مسئولان مینی، یکی از مزیت­‌های مینی Recharged می‌­تواند حرکت آسان در مناطق مرکزی شهرهای شلوغ باشد، ناحیه­‌ای که در اکثر موارد برای خودروهای درون­‌سوز ممنوع است.

هنوز درباره بودجه لازم برای تبدیل مینی کلاسیک به یک خودروی برقی خبری منتشر نشده، ولی شرکت مینی یک بخش ویژه و تیمی از متخصصان خود را برای انجام این پروژه آماده کرده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران