• خودرو برقي موک کاليفرنين

بازگشت موک اینترنشنال به آمریکا با محصولی جدید

معرفی موک کالیفرنین

26 مهر 1401 13:00

نزدیک به 40 سال پس از فروش آخرین نمونه از محصولات شرکت موک اینترنشنال (Moke International) در ایالات متحده، این شرکت با یک محصول جدید و البته برقی به این کشور بازگشته است.

شعاع حرکتی این خودروی برقی هم 120 کیلومتر اعلام شده که برای حرکت در معابر شهری کافی به نظر می­‌رسد. مینی موک ابتدا در بریتانیا به عنوان خودروی باری مناسب کارگران و کشاورزان عرضه شد، اما محبوبیت آن از مرزهای وطنش عبور کرد و باعث شد مشتریان زیادی در فرانسه، استرالیا و حتی آمریکا برای این خودرو پیدا شود.

موک کالیفرنین (Moke Californian) با الهام از مینی موک 1964 شکل گرفته، در بریتانیا به صورت دست­‌ساز تولید شده است و با نسخه حاضر در اروپا تفاوتی ندارد. طراحی ظاهری ساده ولی دوست‌­داشتنی موک کالیفرنین به مدل اولیه شباهت دارد، خودرویی که در فاصله سال‌های 1977 تا 1982 در ایالات متحده به فروش می‌­رسید.

موک کالیفرنین به یک موتور برقی به قدرت 44 اسب‌­بخار مجهز شده است، که در محور عقب قرار گرفته و می­‌تواند این خودروی 800 کیلوگرمی را ظرف 4.3 ثانیه به سرعت 55 کیلومتر برساعت برساند.

خودرو برقی موک کالیفرنین

موک کالیفرنین مجوز حرکت در بزرگراه را دریافت کرده و می‌­تواند به حداکثر سرعت 80 کیلومتر برساعت دست یابد. شعاع حرکتی این خودروی برقی هم 120 کیلومتر اعلام شده که برای حرکت در معابر شهری کافی به نظر می­‌رسد. باتری لیتیوم-یون نیز در مدت 4 ساعت شارژ می­‌شود.

براساس اعلام موک اینترنشنال، هویت موک کالیفرنین در القای حس آزادی و لذت از هوای تازه به مدل پیشین شباهت دارد. این کمپانی اهل بریتانیا با کمال افتخار خود را نخستین خودروساز مربوط به دهه 60 می‌­داند که پیشرانه درون‌­سوز را کنار گذاشته است. قیمت و زمان عرضه موک کالیفرنین ظرف چند هفته آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

دیدگاه کاربران