مرسدس - آ‌ام‌گ GTR قوی‌تر از قبل

جهش ژنتیکی هیولای بنز

11 خرداد 1397 14:35

درست وقتی که فکر می‌کردید نسخه قوی‌تری از مرسدس AMG GT عرضه نخواهد شد، این خودرو به میدان آمد.

تیونر کهنه‌کار آلمانی با تیونینگ آام‌گ GTR، هیولایی 825 اسب‌بخاری خلق کرده است.ستاره جدید بنز در مدل استاندارد GT، قدرتی 469 اسب‌بخاری تولید می‌کند. در رده بالاتر مدل قوی‌تر GTC با توانی برابر با 550 اسب‌بخار قرار دارد و سرانجام قویترین عضو خانواده با نام GTR و قدرت 577 اسب‌بخاری. حالا انتخاب دیگری برای دوست‌داران AMG GT به کورس رقابت وارد شده است.

اکنون تیونر کهنه‌کار آلمانی، بر روی مدل AMG GTR تغییراتی اعمال کرده که توان پیشرانه خودرو را از 612 اسب‌بخار به حداکثر 825 اسب‌بخار (بسته به سفارش مشتری) افزایش خواهد داد. طبیعی است که با افزایش توان پیشرانه، میزان گشتاور تولیدی نیز افزایش یابد و به رقم اعجاب‌انگیز 850 نیوتن‌متر برسد.

برای استفاده هرچه بهتر از افزایش قدرت، بسیاری از بخش‌های فنی خودرو مورد بازبینی و بهسازی قرار گرفته‌اند. برنامه‌ریزی پیشرانه تغییر پیدا کرده، از سیستم توربو بزرگتری استفاده شده و حتی فیلتر هوا نیز مورد بازبینی قرار گرفته است تا جریان هوای بهتری عبور دهد. سیستم انتقال قدرت و کلاچ هردو تقویت شده‌اند تا استحکام بیشتری داشته باشند.

علاوه‌بر موارد فنی شاهد تغییرات ظاهری برای هماهنگی با قدرت بالای این هیولا هستیم. رنه‌تک مدل GTR را به کیت اسپرت بدنه مجهز کرده است، که چندی پیش برای اولین مرتبه در موناکو به نمایش درآمده بود. سپرهای جلو و قطعات الحاقی روی آن، نوشته‌های روی بدنه، ورودی هوای جانبی جدید با طراحی خشن‌تر شده و باله عقبی که اختصاصا برای این خودرو طراحی شده از مهمترین تغییرات ظاهری جهت افزایش پایداری خودروست. همچنین پکیج بدنه شامل رینگ‌های سبک‌سازی شده است، که در همراهی با لاستیک‌های برند میشلن کیفیت سواری خودرو را روی جاده بهبود می‌بخشند.

رنه‌تک هنوز دقیقاً اعلام نکرده که سفارش این پکیج تا چه حد قیمت خودرو را نسبت به نمونه پایه GTR افزایش خواهد داد، ولی با توجه به برچسب 150 هزار دلاری AMG GTR، با سفارش قوی‌ترین مجموعه رنه‌تک قیمت نهایی خودرو نزدیک به 200 هزار دلار تخمین زده می‌شود.

دیدگاه کاربران