تزئیناتی با الهام از آتشفشان اِتنا

تغییرات ظاهری فراری SF90 استراداله

16 بهمن 1400 13:16

هفته گذشته، شرکت فراری یک مدل سفارشی از مدل 812 کامپتیتزیونه را با رنگ آبی کاپری رونمایی کرد. این محصول نخستین عضو از مجموعه پنج تایی خودروهای سفارشی فراری به مناسبت گرامیداشت دهمین سالگرد برگزاری رویداد سالانه Ferrari Cavalcade است.

فراری اعلام نموده که برای ساخت رنگ قرمزی این خودروی خاص، از کوه آتشفشانی اِتنا الهام گرفته است.خودروساز ایتالیایی اکنون دومین عضو این مجموعه یعنی SF90 استراداله را در فیسبوک معرفی کرده است. بدنه این خودرو با رنگ سفارشی Rosso Taormina تزئین شده که طیفی از قرمز تیره است. فراری اعلام نموده که برای ساخت این رنگ از کوه آتشفشانی اِتنا الهام گرفته است.

استفاده از این رنگ هیجان‌­انگیز تنها به بدنه SF90 استرادال محدود نشده، بلکه کف کابین، کنسول مرکزی و صندلی­‌ها نیز با قرمز Rosso Taormina تزئین شده است.

لازم به ذکر است که کالیپر ترمزهای این خودرو هم با رنگ قرمز روشن تزئین شده است، که البته همخوانی چندانی با رنگ بدنه ندارد.

برنامه Tailor Made شرکت فراری، بر ساخت خودروهای سفارشی با ظاهر، رنگ و متریال مطابق با درخواست مشتری تمرکز دارد. با توجه به طیف وسیع گزینه­‌های قابل اعمال روی محصولات فراری، نمی­‌توان حدس زد که سه عضو بعدی سری پنج تایی Cavalcade با چه ویژگی و مشخصاتی تولید شوند.

فراری SF90 استراداله با الهام از آتشفشان اِتنا

فراری SF90 استراداله نخستین بار در اواسط سال 2019 و به عنوان یک خودروی هیبرید معرفی شد. این خودرو به پیشرانه 4 لیتری 8 سیلندر توربوشارژ و دو موتور برقی مجهز شده است، که در مجموع 986 اسب­‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.

به لطف این میزان قدرت از نیرومندترین پیشرانه 8 سیلندر ساخت فراری، SF90 استراداله قادر است ظرف تنها 2.5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست یابد.

دیدگاه کاربران