مازراتی، سری جدیدی از نسخه MC را برای مدلهای مجهز به پیشرانه V8 خود، مانند گیبلی، لوانته و کواتروپورته، معرفی کرده است. MC مخفف عبارت Maserati Corse است که میراث مسابقهای این خودروساز را جشن میگیرد.
”زیر کاپوت این نسخهها، پیشرانه هشت سیلندر 3.8 لیتری توئینتوربو فراری قرار گرفته، که بهزودی با پیشرانه V6 تولید مازراتی جایگزین میشود.“نسخههای MC در دو رنگ منحصربهفرد Giallo Corse و Blu Vittoria در دسترس هستند. رنگ اول، یک زرد سه لایه با جلوه مات است. رنگ بعدی نیز یک آبی سه لایه با نمای مات است. علاوه بر رنگ بدنه، نسخههای MC دارای جزئیات ظاهری مشکی پیانویی و نشان ویژه روی گلگیرها و ستون B هستند. رینگهای شاسیبلند لوانته از نوع 22 اینچی بوده و سدانهای گیبلی و کواتروپورته به رینگهای 21 اینچی مجهز شدهاند، که همگی به رنگ مشکی براق با کالیپرهای ترمز آبی رنگ هستند.
داخل کابین با فییرکربن آبی طراحی شده و دوختهای زرد و آبی روی چرم مشکی Nero Pienofiore (همانند پارچه جین) به چشم میخورد. لوگوی MC Edition با رنگهای پرچم کشور ایتالیا، روی پشتسریها حک شده و پلاک مشابهی نیز روی کنسول میانی تعبیه شده است.
تجهیزاتی که به طور استاندارد در این نسخهها یافت میشوند عبارتند از: سانروف الکترونیکی، سیستم صوتی Bowers & Wilkins و مجموعه سیستمهای کمکی راننده (Driver Assistance).
زیر کاپوت این نسخهها، پیشرانه هشت سیلندر 3.8 لیتری توئینتوربو قرار گرفته که 580 اسببخار قدرت و 730 نیوتنمتر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشتسرعته اتوماتیک به چرخها میفرستد.
این پیشرانه V8 را کمپانی فراری تامین میکند؛ اما فراری قصد دارد که از امسال، عرضه پیشرانه به مازراتی را متوقف کند. بنابراین این پیشرانه با نسخه V6 تولید مازراتی، که سال گذشته در مدل MC20 معرفی شد، جایگزین میشود.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : motor1.com