پیکاپ برقی تسلا قایق می‌شود

سایبرتراک بر روی آب

20 بهمن 1400 15:31

خودروها و خودروسازان به سوی الکتریکی شدن حرکت می‌کنند و نحوه حمل و نقل را در آینده تغییر می‌دهند. در این میان، ایده‌های جسورانه‌ای به چشم می‌خورد؛ مثلاً ایده کانسپت شناور روی آب (catamaran) که ترکیبی از پیکاپ برقی تسلا و قایق است و فکری خارج از چهارچوب به نظر می‌رسد.

کیت تبدیل طوری طراحی شده است، تا هر فرد به تنهایی بتواند آن را تبدیل کند. تمامی اجزای آن نیز قابل جمع شدن و حمل کردن با پیکاپ هستند. اگرچه تسلا سایبرتراک هنوز عرضه نشده، اما طی یک کانسپت، به شناور تبدیل شده است. این کانسپت در دو نسخه مجزا ارائه شده و با نام‌های Cybercat و Cybercat Foiler شناخته می‌شود. یکی از آن‌ها دارای باله‌ای (hydrofoils) است که بازدهی در آب را بهبود می‌دهد.

این شرکت کیت تبدیل را طوری طراحی کرده تا هر فرد به تنهایی بتواند آن را تبدیل کند. تمامی اجزای آن نیز قابل جمع شدن و حمل کردن با پیکاپ هستند.

این شرکت ادعا می‌کند که Cybercat قادر است بیش از 40 کیلومتر را در مدت زمان یک ساعت روی آب طی کند. Cybercat Foiler نیز همین قابلیت را دارد. نیروی مورد نیاز توسط پنج موتور بیرونی تامین می‌شود‌.

تسلا سایبرتراک پیکاپ برقی قایق

این کانسپت، خیالی و رویایی به نظر می‌رسد؛ اما شرکت می‌گوید که حق امتیاز آن محفوظ است. موفقیت Cybercat به زمان عرضه سایبرتراک بستگی دارد؛ در واقع هر شرکتی که محصولات افترمارکت را تولید می‌کند، باید مشخصات زیادی را قبل از عرضه مدل موردنظر بداند؛ اما پیش‌بینی کردن تسلا کار آسانی نیست.

از همان زمانی که کمپانی تسلا در سال 2019 سایبرتراک را معرفی کرد، محصولات زیادی برای پیشرفته‌تر کردن آن معرفی شدند‌‌ و بسیاری از آن‌ها در حال توسعه هستند.

دیدگاه کاربران