شرکت E.C.D. اتوموتیو که در ایالت فلوریدا فعالیت دارد، نامی آشنا برای علاقمندان لندرور دیفندر کلاسیک است. این شرکت تاکنون چندین نمونه از آفرودر محبوب را با تجهیزات مدرن و پیشرانه 8 سیلندر همراه کرده، اما جدیدترین پروژه کمپانی مذکور با دفعات قبلی متفاوت است.
E.C.D”مجموعه باتری 100 کیلووات ساعت و یک موتور برقی ساخت تسلا به قدرت 450 اسببخار به این لندرورها نیرو میبخشد.“. اتوموتیو دو دستگاه لندرور دیفندر را از شر موتور درونسوز و بخشهای جانبی یعنی جعبهدنده، مخزن سوخت و سیستم اگزوز خلاص کرده و در عوض، مجموعه باتری 100 کیلووات ساعت و یک موتور برقی ساخت تسلا به قدرت 450 اسببخار را روی آنها نصب کرده است.
از آنجا که با لندرور دیفندر طرف هستیم، نیروی موتور همچنان به تمام چرخها منتقل میشود. سیستم تعلیق بادی مورد بروزرسانی قرارگرفته، در حالیکه از تایرهای چهار فصل ساخت بیاف گودریج برای پوشش رینگها استفاده شده است.
شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت دیفندر برقی به 5 ثانیه رسیده، درحالیکه حداکثر سرعت به 352 کیلومتر برساعت افزایش یافته است.
رنگ خاکستری Cool Khaki بدنه، ترمزها و محورهای تقویتشده و همچنین روکش مشکی و بژ چرم و تریم قطعات چوبی در کابین، از مهمترین تغییرات یکی از دو محصول E.C.D. اتوموتیو به نام Project Britton است.
خودروی دوم که Project Morpheus نام گرفته، به واسطه نصب دیفرانسیل لغزش-محدود، حفاظ جلو، ریل سقفی و چراغهای اضافه، آمادگی بیشتری برای آفرود دارد. در کابین این خودروی شش نفره از تریم چوب خبری نیست، هرچند که سیستم صوتی مدرن و روکش چرم صندلیها را میتوان مشاهده کرد.
آقای الیوت هامبل موسس E.C.D. اتوموتیو، هدف از اعمال تغییرات روی لندرور دیفندر را تلاش برای حفظ نمونههای قدیمی و ادامه حیات آنها دانسته است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com