• لادا وستا کراس نيکا موتور

تنها استیشن وارداتی در ایران

بررسی لادا وستا کراس نیکا موتور (Lada Vesta Cross)

13 آذر 1402 17:30

رونمایی لادا وستا کراس در ایران

آذر 1402: شش سال و نیم پس از معرفی نسخه سدان از لادا وستا در سپتامبر 2015، تاسیسات لادا در ایژوسک در سال 2022 تولید نسخه بروزرسانی شده این خودرو را آغاز کرد. حالا همان نسخه به‌روز رسانی شده، توسط شرکت نیکا موتور، برای واردات به کشورمان، آماده شده است.

طراحی لادا وستا کراس

خودرویی که در کشورمان رونمایی شده، در واقع همان فیس‌لیفت 2022 خانواده وستاست. در نگاه اول به نظر می­‌رسد که طرح X مانند نمای جلو که شباهت بسیاری به طراحی میتسوبیشی دارد، و خطوط منحنی روی بخش جانبی بدنه بدون تغییر باقیمانده است. اما مهمترین تحولات وستا در بخش انتهایی بدنه رخ داده؛ به عنوان مثال در نسخه سدان وستا، با یک بالچه مواجه هستیم و در تمام نسخه‌­های دیگر این خودرو، ازجمله وستا کراس، دو خروجی اگزوز اضافه شده و به تبع آن، طراحی سپر عقب نیز متحول شده است.

جزئیات چراغ‌های جلو تغییر کرده و عرض چراغ‌های دیلایت هم کاهش یافته است. خبر خوش برای مشتریان وستا این است که تمامی عناصر روشنایی در این خودرو از جمله مه­‌شکن­‌ها، در مدل جدید از نوع LED با نور سفید یخی خواهد بود. جزئیات جلوپنجره و طرح جدید رینگ‌ها، تغییرات دیگری است که برای ظاهر لادا وستا درنظر گرفته شده است.

اما در زمینه ایمنی هم تغییراتی رخ داده از جمله اضافه شدن سنسور پارک به سپرهای جلو و عقب و رادار هشدار نقطه کور، که مختص تیپ‌های فول آپشن بوده و می­‌تواند رانندگی با این خودرو روسی را ایمن‌­تر سازد.

مشخصات فنی وستا کراس

برخلاف تغییرات مختصری که در نمای ظاهری خودرو رخ داده، اما در قسمت فنی، تحولی در زیر کاپوت لادا وستا کراس رخ نداده است. به این معنی که مشتریان روسی این محصول، همچنان شاهد نصب موتور 1.6 لیتری بنزینی با 106 اسب‌­بخار قدرت، موتور 1.8 لیتری بنزینی با 122 اسب­‌بخار قدرت، موتور 1.6 لیتری بنزینی سازگار با سوخت متان، موتور 1.6 لیتری گازسوز و همچنین موتور 1.6 لیتری مشترک با محصولات رنو با 113 اسب­‌بخار قدرت هستند.

خوشبختانه نسخه وارداتی شرکت نیکا موتور برای بازار ایران، موتور 1.8 لیتری خواهد داشت البته با این تفاوت که به احتمال فراوان، قدرت خروجی آن، بیشتر از اعداد اعلام شده برای بازار روسیه است. ضمن اینکه نسخه رونمایی شده، مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی بود اما طبق گفته مدیران نیکا موتور، نسخه نهایی بازار ایران، به گیربکس CVT مجهز می‌شود.


فروش لادا وستا کراس

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت نیکا موتور و همچنین جهت آگاهی از جدیدترین طرح‌های فروش نقدی لادا وستا کراس، پیش فروش وستا استیشن و نحوه فروش سایر محصولات لادا در ایران، مقاله شرایط فروش نیکا موتور را مطالعه کنید.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : باما

دیدگاه کاربران