• کراس‌اور هيبريدي بي‌ واي‌ دي فري‌گيت 07

کراس‌اور هیبریدی با قیمت پایه 30 هزار دلار

معرفی بی‌ وای‌ دی فری‌گیت 07

18 آبان 1401 11:05

شرکت بی ­وای­ دی هم از رویه سایر خودروسازان چینی پیروی کرده و چندین برند با اسامی دلفین، سیل، دسترویر و فری گیت را به عنوان زیرمجموعه­‌های خود به ثبت رسانده است. برند فری‌گیت - Frigate - برای ساخت خودروهای کراس‌­اور درنظر گرفته شده و نخستین محصول آن 07 نام دارد.

طراحی بی‌ وای‌ دی فری‌گیت 07

بی‌ وای‌ دی فری‌گیت 07 کراس‌اوری پلاگین‌هیبرید است که ابعاد آن به 4820/1920/1750 میلی‌متر می‌رسد‌‌. فاصله محوری نیز برابر با 2820 میلی‌متر است. بنابراین می‌توان گفت که ابعاد آن بسیار مشابه بی‌ وای‌ دی تانگ است‌. این دو مدل، پلتفرم یکسانی دارند و شباهت‌هایی در ظاهر و شکل بدنه آ‌ن‌ها وجود دارد.

کراس‌اور هیبریدی بی‌ وای‌ دی فری‌گیت 07

در جلوپنجره، عناصری مانند گره چینی دیده می‌شوند که نشانه احترام به فرهنگ چینی هستند. طرح گره‌های چینی در چراغ‌های عقب نیز به چشم می‌خورند. اسپویلر عقب و تزئینات پلاستیکی نیز وجود دارد.

چراغ‌های باریک جلو و عقب، دستگیره جمع‌شونده، باله سقفی دو تکه و رینگ‌های 19 اینچی، از دیگر نکات قابل ذکر درباره طراحی ظاهری بی ­وای­ دی فری‌گیت 07 است.

کابین و امکانات بی‌ وای‌ دی فری‌گیت 07

نمای داخلی فری‌گیت 07 همانند سدان بی‌ وای‌ دی Destroyer 05 است‌‌‌. همان فرمان سه شاخه، نمایشگر کیلومتر کوچک و صفحه‌نمایش بزرگ چرخشی با قطر 15.6 اینچ وجود دارد.

کراس‌اور هیبریدی بی‌ وای‌ دی فری‌گیت 07

از دیگر مواردی که در فضای کابین بی­ وای­ دی فری‌گیت 07 با آن مواجه هستیم می‌توان به صفحه پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر هداپ، روکش چرم و جیر، سقف پانوراما، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف جلو و سیستم صوتی Dynaudio اشاره کرد.

به جزء دستگیره دایره‌­ای شکل درها، در این بخش هم نکته خلاقانه دیگری دیده نمی­‌شود. البته بی­ وای­ دی ادعا کرده که در کابین فری‌گیت 07، سامانه فعال کاهش سروصدا را پیش‌­بینی کرده است.

کراس‌اور هیبریدی بی‌ وای‌ دی فری‌گیت 07

مشخصات فنی بی‌ وای‌ دی فری‌گیت 07

بی ­وای­ دی فری‌گیت 07 به سامانه هیبرید DM-i با قابلیت کار به صورت سری و موازی مجهز شده است. در این سامانه، یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 139 اسب­‌بخار قدرت و 231 نیوتن‌متر گشتاور در زیر کاپوت قرار گرفته است، که به عنوان منبع تغذیه برای شارژ باتری عمل می‌­کند. این خودرو در نسخه دیفرانسیل-جلو به یک موتور برقی با 197 اسب­‌بخار قدرت و در نسخه چهارچرخ محرک به دو موتور با مجموع 401 اسب‌­بخار قدرت مجهز شده است.

نیروی محرکه بی­ وای­ دی فری‌گیت 07 در اکثر مواقع از موتور برقی تامین شده است، اما با افزایش سرعت، نیروی موتور بنزینی به محور جلو منتقل خواهد شد. از ظرفیت مجموعه باتری بی ­وای­ دی فری‌گیت 07 اطلاع نداریم، ولی سازنده از شعاع حرکتی 200 کیلومتری این خودرو خبر داده است.

کراس‌اور هیبریدی بی‌ وای‌ دی فری‌گیت 07

وزن بی ­وای­ دی فری گیت 07 در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل به ترتیب 2.14 و 2.27 تن اعلام شده است. حداکثر سرعت در هر دو مدل به 180 کیلومتر برساعت محدود شده است و شتاب صفر تا صد در نسخه دو دیفرانسیل 4.7 ثانیه خواهد بود.

سیستم تعلیق بی ­وای­ دی فری‌گیت 07 نیز به صورت مک‌فرسون در محور جلو و چند اتصالی در محور عقب طراحی شده است.

قیمت بی‌ وای‌ دی فری‌گیت 07

بی­ وای ­دی فری‌گیت 07 از مدتی پیش آغاز شده و این خودرو از ماه دسامبر و با قیمت 30 الی 39 هزار دلار وارد بازار می­‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران