• لومين کورن هاچ‌بکي برقي چانگان
  • لومين کورن هاچ‌بکي برقي چانگان
  • لومين کورن هاچ‌بکي برقي چانگان
  • لومين کورن هاچ‌بکي برقي چانگان

هاچ‌بکی برقی از زیرمجموعه جدید چانگان

معرفی لومین کورن

1 فروردین 1401 15:07

با افزایش روزافزون قیمت سوخت، توجه مصرف­‌کنندگان بیش از پیش به انرژی‌های تجدیدپذیر معطوف شده است. شرکت‌های خودروسازی نیز تلاش می‌کنند به این نیاز جدید پاسخ دهند مخصوصاً در بازار چین که استقبال مشتریان از خودروهایی همچون وولینگ مینی EV، بسیاری از برندها را به فکر سهم‌خواهی از این بازار انداخته است.

شعاع حرکتی نسخه تک‌­موتور بنابر استاندارد CLTC برابر با 300 کیلومتر و حداکثر سرعت نیز 101 کیلومتر برساعت خواهد بود.شرکت چانگان هم با تاسیس زیربرند لومین - Lumin - یک خودروی کوچک برقی به نام کورن - Corn - به معنای ذرت! را به علاقمندان معرفی کرده است. این خودروی دو در و چهار نفره روی پلتفرم EPA0 شکل گرفته که مخصوص خودروهای کوچک شهری طراحی شده است.

چراغ‌های دایره‌­ای شکل LED در جلو و عقب، دستگیره  R14، چهره‌­ای کودکانه به محصول چانگان بخشیده است. ابعاد بدنه چانگان لومین کورن در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 3.27، 1.7، 1.545 و 1.98 متر اعلام شده است.

این خودروی 840 کیلوگرمی در دو نسخه تک یا دو موتور عرضه خواهد شد، که به ترتیب 41 و 82 اسب­‌بخار قدرت در اختیار آن قرار می­‌دهند. ظرفیت باتری فعلاً اعلام نشده، ولی می‌­دانیم که این مجموعه لیتیوم-آهن-فسفات از شرکت CATL تامین شده است. شعاع حرکتی نسخه تک‌­موتور بنابر استاندارد CLTC برابر با 300 کیلومتر و حداکثر سرعت نیز 101 کیلومتر برساعت خواهد بود.

لومین کورن هاچ‌بکی برقی چانگان

این خودرو به صورت دو رنگ تزئین شده و خریدار می­‌تواند یکی از هفت رنگ سفید fog، سبز moss، آبی lake، خاکستری magpie، سبز dew، زرد wheat یا قرمز cherry powder را برای آن سفارش دهد.

براساس تصاویری که وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر کرده، نسخه ساده‌­تر چانگان لومین کورن با دستگیره عادی درها و بدون رینگ و دوربین دید عقب هم تولید خواهد شد. احتمال تولید این خودرو در چند تریم هم وجود دارد.

به غیر از محصول وولینگ، چانگان لومین کورن باید با دانگ‌فنگ فنگوانگ و چری QQ ice cream به رقابت بپردازد. برای آگاهی بیشتر از مشخصات فنی ، امکانات رفاهی و همچنین قیمت چانگان لومین کورن، باید تا رونمایی رسمی از این خودرو در نمایشگاه پکن 2022 منتظر بمانیم.

دیدگاه کاربران