• سهميه طرح ترافيک 1401

تمدید ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاری تا 15 اردیبهشت

سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری و کارت بلیت خبرنگاری 1403

28 فروردین 1403 14:15

تمدید ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاری تا 15 اردیبهشت

فروردین 1403: عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران، اعلام کرد ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاری تا 15 اردیبهشت تمدید شد. خبرنگاران از درگاه یا اپلیکیشن شهرزاد می‌توانند برای ثبت‌نام مراجعه و اقدام کنند. بعد از پایان ثبت‌نام‌ها جمع‌بندی صورت می‌گیرد و در مورد تعداد سهمیه‌ها اقدام می‌کنیم. تا زمان تصمیم‌گیری نهایی درباره طرح‌های جدید و ابلاغ آن‌ها، طرح ترافیک قبلی ادامه خواهد داشت.

وی افزود اولویت شهرداری تهران ارائه خدمات در بستر جدید سامانه شهرزاد است. یکی از ویژگی این سامانه این است که از طریق سامانه شهرزاد در همه گوشی‌های هوشمند این دسترسی وجود دارد و ثبت‌نام در این سامانه مسیر ساده‌تری پیدا کرده است. اگر کسی هم در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کرده باشد به سامانه شهرزاد منتقل می‌شود. تعامل ما با خبرنگاران در موضوع طرح ترافیک خبرنگاری از طریق سامانه شهرزاد است.

سخنگوی شهرداری تهران در مورد احتمال افزایش اعتبار کارت بلیت مترو خبرنگاران اظهار کرد کارگروهی از سوی شورای شهر تهران در این خصوص تشکیل شده و در این خصوص باید تصمیم بگیرد. پیشنهاد ما افزایش این مبلغ است. امیدواریم که این عدد با نظر کارگروه افزایش پیدا کند.

آغاز ثبت‌نام طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاری

اسفند 1402: ثبت‌ نام خبرنگاران برای دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک و دریافت کارت بلیت ویژه مترو و اتوبوس از روز 15 اسفندماه آغاز شده و تا 31 فروردین ادامه خواهد داشت.

اصحاب رسانه می‌توانند طبق روال سال‌های اخیر با مراجعه به سامانه «تهران من» ثبت‌نام کنند. خبرنگاران باید مدارک هویتی، بیمه خبرنگاری یا 10 اثر خبری و همچنین معرفی‌نامه خود را در بخش «خبرنگار هستم» بارگذاری کنند. چنانچه به خبرنگاری طرح ترافیک تعلق نگیرد، مشمول دریافت کارت بلیت خبرنگاری خواهد شد.

کارت بلیت خبرنگاری ویژه رسانه ها

مهر 1402: عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران ، اعلام کرد که زیرساخت‌های فعالسازی کارت بلیت خبرنگاری جهت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی فراهم شده است. مدیران مسئول رسانه‌ها تا روز 15 مهرماه فرصت دارند که اسامی خبرنگارانی که تاکنون کارت بلیت دریافت نکرده‌اند را به مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران ارسال کنند. با توجه به آغاز اجرای طرح کیف پول شهروندی و فراهم شدن امکان شارژ کارت بلیت به صورت الکترونیک از این مسیر، از این پس شارژ اعتبار کارت بلیت خبرنگاران در قالب کیف پول انجام خواهد شد.

وی افزود پیگیری‌ها برای فعال‌سازی کارت بلیت خبرنگاری در سال 1402 پس از ارسال اسامی انجام خواهد شد. با هماهنگی‌های صورت گرفته، کیف پول شهروندی اهالی رسانه به زودی شارژ می‌شود.

جزئیات و زمان ثبت نام طرح ترافیک 1402

اسفند 1401: عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران، اعلام کرد که فرآیند ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران و کارت بلیت خبرنگاری سال 1402 از تاریخ 21 اسفند سال جاری آغاز و تا 31 فروردین سال 1402 ادامه دارد.

وی در این باره توضیح داد خبرنگاران می‌توانند مانند هر سال با مراجعه به سامانه «تهران من» ثبت‌نام کنند. خبرنگاران باید پس از ورود به این سامانه و کلیک بر روی بخش نام و نام خانوادگی، وارد قسمت «خبرنگار هستم» شده و پس از آن مدارک هویتی، معرفی‌نامه، بیمه خبرنگاری و یا 10 اثر خود را در این قسمت بارگذاری کنند. آن‌ها باید در سامانه جامع رسانه‌های کشور e-resaneh.ir ثبت‌نام شده باشند.

وی افزود به افرادی که ثبت‌نام طرح ترافیک انجام داده‌اند اما سهمیه این طرح از سوی رسانه محل کارشان به آن‌ها تخصیص پیدا نکند، به صورت خودکار کارت بلیت خبرنگاری تعلق می‌گیرد. سهمیه‌ طرح ترافیک خبرنگاری سال جاری تا زمان پایان تخصیص سهمیه‌های سال 1402 اعتبار خواهد داشت

تمدید مهلت تکمیل اطلاعات

خرداد 1401: عبدالمطهر محمدخانی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، اعلام کرد که زمان تکمیل بانک اطلاعاتی مربوط به تخصیص طرح ترافیک خبرنگاری، تا تاریخ 20 خردادماه برای مدیران رسانه‌ها تمدیدشده است.

وی افزود که تکمیل دقیق این اطلاعات از سوی مدیران رسانه‌ها مبنای تصمیم‌گیری کمیته تسهیم در تخصیص طرح ترافیک ویژه خبرنگاران رسانه‌های مختلف خواهد بود. وی همچنین از  مدیران و مسئولان رسانه‌ها درخواست کرد که تا پایان این تاریخ اطلاعات را تکمیل کنند.

ثبت‌نام طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاران

فروردین 1401: عمار سعیدیان‌فر، معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل‌ونقل و محدوده‌های ترافیکی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، به تمدید مهلت ثبت‌نام طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاران اشاره کرد و افزود که خبرنگاران تا تاریخ 10 اردیبهشت می‌توانند با مراجعه به سامانه «تهران من» نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. وی تاکید کرد که این آخرین مهلت ثبت‌نام بوده و به هیچ‌ وجه تمدید نخواهد شد.

طبق‌ گفته‌های آقای سعیدیان‌فر، تاکنون 4 هزار نفر از اصحاب رسانه برای دریافت طرح ترافیک و کارت بلیت، در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت نام سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری 1401

اسفند 1400: عمار سعیدیان‌فر، سرپرست معاونت بهره‌برداری از سیستم‌های حمل‌ونقل و محدوده‌های ترافیکی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، از آغاز ثبت‌نام طرح ترافیک سال 1401 خبرنگاران خبر داد و افزود که از روز 15 اسفندماه 1400 تا تاریخ 30 فروردین 1401، خبرنگاران می‌توانند با مراجعه به سامانه «تهران من» برای ثبت‌نام آرم طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاری سال 1401 اقدام کنند‌. همچنین به آنهایی که ثبت نام طرح ترافیک را انجام دهند اما سهمیه خبرنگاری از سوی رسانه‌ها به آنها تعلق نگیرد، بصورت خودکار «کارت بلیت خبرنگاری» به آنها تخصیص داده می‌شود.

وی درباره نحوه ثبت‌نام گفت که خبرنگاران باید پس از ورود به سامانه و افزودن نام و نام‌خانوادگی، وارد قسمت «خبرنگار هستم» شوند و سپس مدارک خود، شامل معرفی‌نامه، بیمه خبرنگاری و یا 10 اثر خود را در این قسمت بارگذاری کنند. لازم به ذکر است خبرنگارانی که سال گذشته نیز ثبت‌نام کرده‌اند، باید بار دیگر، مدارک خود را بارگذاری کنند.

سعیدیان‌فر تاکید کرد که سهمیه‌های طرح ترافیک خبرنگاری سال 1400 تا زمان پایان تخصیص سهمیه‌های سال 1401، اعتبار خواهد داشت.


انواع سهمیه طرح ترافیک تهران

مهم‌ترین سهمیه‌هایی طرح ترافیک تهران عبارتند از:

  • سهمیه طرح ترافیک معلولان
  • سهمیه طرح ترافیک بیماران خاص
  • سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری
  • سهمیه طرح ترافیک آژانس‌

سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران

همانطور که می دانید، طرح ترافیک تهران با محوریت «پلاک خودرو» اجرا میشود. یعنی کاربران میتواند تنها با داشتن یک حساب کاربری، مشخصات چندین خودرو مختلف را برای تردد در محدوده طرح ترافیک، ثبت کنند.

اما خبرنگاران مشمول این قانون نیستند! چراکه آنها، سهمیه خبرنگاری دارند و به همین دلیل «فقط و فقط» باید با همان خودرویی که مشخصاتش را ثبت کرده‌اند، تردد داشته باشند. اگر هم قصد تغییر خودروی‌شان را دارند، باید از طرف سازمان مربوطه، پلاک جدیدشان را به شهرداری اعلام کنند تا حداکثر در 24 ساعت، اطلاعات‌شان در سامانه تهران من، به روزرسانی شود.

البته این قانون، تنها مختص خبرنگاران نبوده و برای تمامی گروه هایی که از سهمیه‌ طرح ترافیک تهران استفاده میکنند، الزامی است و رعایت نکردن آن، تخلف قانونی محسوب میشود.

مدارک لازم برای سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری

تمامی خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان خبری، با شرایط زیر می‌توانند از مجوز خبرنگاری برای تردد در محدوده طرح ترافیک استفاده کنند:

1- معرفی نامه خبرنگاری

  • متقاضیان باید نامه‌ای برای سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تنظیم کنند که مشخصات فردی، زمینه کاری و شماره خودرو در آن ذکر شده باشد.
  • اگر متقاضی نتواند، از یک موسسه خبری معرفی نامه ارائه دهد، معرفی نامه تشکل‌های صنفی مجاز خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان نیز قابل قبول است.
  • معرفی نامه تنها با امضای بالاترین مسئول در نهاد صادرکننده آن، قابل پذیرش است.

2- اشتغال خبرنگاری

  • مدرک اشتغال مسمتر کاری، همان بیمه خبرنگاری است.
  • بیمه خبرنگاری باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی یا بیمه خبرنگاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.
  • در صورت نداشتن بیمه های فوق، متقاضی باید 10 نمونه کار خود را (در مطبوعات یا در رسانه‌ها) که در نیمه دوم سال 96 منتشر شده‌اند، ارسال کند.
  • بدلیل محدودیت مجوزها، اولویت دریافت مجوز تردد با رسانه‌های بخش خصوصی است.

سهمیه طرح ترافیک بیماران خاص

بیماران خاص برای دریافت سهمیه طرح ترافیک، نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت ندارند. این گروه از متقاضیان، ابتدا باید در سایت «تهران من» ثبت نام کنند و سپس درخواست خود را به نهادهای مربوطه ارائه کنند.

سهمیه طرح ترافیک معلولان

  1. خودروهای پلاک ویلچر، نیازی به پرداخت عوارض طرح ترافیک ندارند و ترددشان در محدوده طرح ترافیک، رایگان است.
  2. مالکین خودروهای پلاک ویلچر، نیازی به ثبت نام و ورود اطلاعات‌شان در سایت «تهران من» ندارند.

سهمیه طرح ترافیک جانبازان

  1. جانبازان 25% به بالا که از خودرو پلاک شخصی استفاده می‌کنند، نیازی به پرداخت عوارض ندارند و ترددشان در محدوده طرح، رایگان است.
  2. جانبازان 25% به بالا، از آنجایی که از سهمیه بنیاد شهید استفاده می‌کنند، ابتدا باید در سایت «تهران من» ثبت نام کرده و سپس مدارک و درخواست خود را از طریق دفاتر بنیاد پیگیری کنند.
  3. جانبازان و معلولان، نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت ندارند.
  4. اختصاص سهمیه به این گروه از متقاضیان، به نهادهای مربوطه وابسته بوده و ممکن است به تمامی این گروه از متقاضیان، سهمیه طرح ترافیک تخصیص نیابد.

اخبار طرح ترافیک جدید

برای اطلاع از آخرین اخبار خرید طرح ترافیک تهران، جدیدترین قیمت طرح ترافیک، سهمیه طرح ترافیک، مبلغ جریمه طرح ترافیک، میزان تخفیف طرح ترافیک امروز، نحوه خرید طرح ترافیک از «تهران من» و همچنین نحوه رزرو و خرید طرح روزانه ترافیک از سایت my.tehran.ir، مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

نویسنده : مرتضی برجسته

دیدگاه کاربران