• تست 50 هزار کيلومتي بوگاتي چنتوديچي
  • تست 50 هزار کيلومتي بوگاتي چنتوديچي
  • تست 50 هزار کيلومتي بوگاتي چنتوديچي
  • تست 50 هزار کيلومتي بوگاتي چنتوديچي
  • تست 50 هزار کيلومتي بوگاتي چنتوديچي
  • تست 50 هزار کيلومتي بوگاتي چنتوديچي
  • تست 50 هزار کيلومتي بوگاتي چنتوديچي

تست 50 هزار کیلومتی چنتودیچی

هیولای جدید بوگاتی در آستانه تحویل

16 فروردین 1401 10:01

آیا یکی از 10 خریدار بوگاتی چنتودیچی 31000 مایل (حدود 50 هزار کیلومتر) را با این ابرخودروی 8.8 میلیون دلاری طی خواهد کرد؟ مهم‌تر از آن، آیا اساساً هیچ‌یک از موشک‌های زمینی مبتنی بر شیرون عدد 31000 مایل را تجربه خواهند کرد؟

بوگاتی برای تست میدانی، نمونه اولیه چنتودیچی را 31000 مایل تست کرد.اگر تاریخچه چنین خودروهای تولید محدودی را دنبال کنیم، متوجه می‌شویم که احتمالاً پاسخ منفی است. اما این امر باعث نشد که بوگاتی چنین کاری نکند. شرکت برای تست میدانی، نمونه اولیه چنتودیچی را 31000 مایل تست کرد.

به همین مناسبت، بوگاتی تصاویر جدیدی از خودروی Centodieci را منتشر کرد. نمی‌دانیم که آیا این همان خودروی سفیدرنگی است که سال 2019 در نمایشگاه پیبل بیچ به نمایش درآمده بود یا خیر. شاید هم همان نمونه‌ اولیه‌ای است که تقریباً یک سال پیش در نوربورگ‌رینگ دیده بودیم. حتی امکان دارد این همان خودرویی باشد که در کویر و تونل باد به نمایش درآمده بود.

هرچه هست آخرین حضور نمایشی آن در پیست آزمایشی معروف ناردو ایتالیا کامل شده است. رئیس واحد تست استقامتی بوگاتی می‌گوید مرکز تست ناردو به لطف وجود یک مسیر دایره‌ای صاف، شرایط ایده‌آلی برای تست‌های استقامتی فشرده فراهم می‌کند.

تست 50 هزار کیلومتی بوگاتی چنتودیچی

بوگاتی می‌گوید چنتودیچی روزانه بیش از 1100 کیلومتر تحت آزمایش استرس قرار گرفته است. این شامل رسیدن به حداکثر سرعت (محدودشده الکترونیکی) این ابرخودرو یعنی 380 کیلومتر برساعت هم می‌شود. این عدد بی‌تردید کمتر از سقف 420 کیلومتر برساعتی است، که برای شیرون در نظر گرفته شده بود.

اگرچه این خودرو یک ادای احترام به EB110 دهه 90 است، ولی حقیقتا بوگاتی چنتودیچی حقیقتاً یک شیرون را زیر پوست خود دارد. این یعنی دقیقاً از همان پیشرانه 16 سیلندر Wشکل 1600 اسب‌بخاری و سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک استفاده می‌کند.

تنها چیزی که برای این نمونه اولیه باقی مانده، ارزیابی نهایی آزمایش‌هایی است که در سال گذشته متحمل شده است. پس از تکمیل این اطلاعات، بوگاتی تحویل 10 مدل تولیدی را آغاز خواهد کرد. شرکت می‌گوید تا پایان 2022 کلیه سفارش‌های دریافتی غیر از تاخیرهای پیش‌بینی نشده را در اختیار خریداران قرار خواهد داد.

دیدگاه کاربران