درحالیکه تولید مدل تیراژ محدود چنتودیچی با سرعت کم به پایان نزدیک است، هدف اولیه از ساخت این خودرو یعنی یادآوری خاطرات مدل EB110، بیشتر محقق میشود.
”بوگاتی چنتودیچی از ابتدا به عنوان وارث معنوی EB110 معرفی شده و در زوایای مختلف، خاطره این مدل افسانهای را زنده میکند.“شاهد این مدعی، تولید یک دستگاه چنتودیچی به رنگ نقرهای است، که با الهام از EB110 سوپراسپرت مدل 1992 شکل گرفته. بوگاتی EB110 سوپراسپرت (SS)، نسخه ویژهای از این خودرو با وزن کمتر و قدرت بالاتر از EB110 GT بود. برای ثبت این اتفاق مهم، هر دو خودرو در کنار هم حضور پیدا کرده تا چند عکس یادگاری را به ثبت برسانند.
بوگاتی چنتودیچی از ابتدا به عنوان وارث معنوی EB110 معرفی شده و در زوایای مختلف، خاطره این مدل افسانهای را زنده میکند. جلوپنجره نعلشکل، خطوط افقی در پایین سپر، چراغهای جلو با فاصله نزدیک به یکدیگر، ورودی هوا در دو طرف سپر، روکش شیشهای پیشرانه و گرافیک چراغهای عقب، همگی یادآور بوگاتی EB110 در قالبی مدرن و امروزی است.
باله عقب و سوراخهای دایرهشکل روی ستون B هم به طور خاص، به شباهت این مدل با EB110 SS اشاره دارد.
بوگاتی EB110 SS به نسخه تقویت شده از پیشرانه 12 سیلندر 3.5 لیتری کواد-توربوشارژ با 603 اسببخار قدرت مجهز بود، که برای سال 1992 بسیار هیجانانگیز به نظر میرسد، اما در برابر پیشرانه 8 لیتری 16 سیلندر کواد-توربوشارژ متعلق به بوگاتی چنتودیچی با 1578 اسببخار قدرت، هیچ حرفی برای گفتن ندارد. البته فاصله زیاد بین فناوری این خودروها، اختلاف اعداد را کاملاً توجیه میکند.
با وجود وزن کمتر و گیربکس شش سرعته دستی بوگاتی EB110 SS، این چنتودیچی است که شتاب صفر تا صد 2.4 ثانیه را در برابر 3.2 ثانیه مدل قدیمی رو میکند. حداکثر سرعت 380 کیلومتر برساعت این خودرو نیز، 25 واحد بالاتر از بوگاتی EB110 SS است.
در زمینه قیمت هم EB110 SS بازنده است چراکه با وجود تیراژ اندک 30 دستگاهی و البته عمر بیشتر، هنوز هم با نرخ بسیار ارزانتر از قیمت 8 میلیون یورو برای نمونههای دست دوم بوگاتی چنتودیچی معامله میشود.
لازم به ذکر است بوگاتی EB110 SS حاضر در تصاویر، در زمان خود موفق به ثبت رکورد سریعترین خودروی جهان شده و اکنون متعلق به Turbocollection است.
پس از دو نمونه زرد و آبی رنگ از بوگاتی چنتودیچی، این سومین نمونه از جمع 10 دستگاه چنتودیچی است که تکمیل و به خریدار تحویل میشود. سرپرست بخش طراحی شرکت بوگاتی یعنیAchim Anscheidt، اعتقاد دارد که این برند جایگاه فعلی خود را به EB110 مدیون است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carscoops.com