تحویل اولین دستگاه از بوگاتی چنتودیچی

بوگاتی در تاریخ 14 ژوئن از تکمیل ساخت اولین مدل از 10 مدلچنتودیچی - Centodieci - خبر داد.

بوگاتی اعتراف می‌کند که موفقیت خودروی جدید خود را به افزایش ارزش EB110های کلاسیک مرتبط می‌داند. برهمین اساس اولین دستگاه از چنتودیچی هم‌رنگ EB110 افسانه‌ای درآمده است.طبق گفته‌های Christophe Piochon، رئیس بوگاتی، آن‌ها مفتخرند که در شرکت بوگاتی واقع در شهر Molsheim، اولین مدل چنتودیچی را تکمیل کرده و تحویل داده‌اند. این مدل بر اساس سرگذشت 110 ساله اتوره بوگاتی ساخته شده و خاطره تاریخ اخیر این شرکت را زنده می‌کند.

رنگ انتخاب شده برای این خودرو به خاطر احترام به بوگاتی EB110 افسانه‌ای، بسیار حائز اهمیت است. نه تنها این خودرو کلاسیک برای اولین بار به رنگ آبی ارائه شده بود، بلکه کارخانه‌ای در Campagalliano که در آن ساخته شده بود نیز به رنگ آبی درآمد و Fabricca Blu نام گرفت. بنابراین این رنگی مناسب برای بوگاتی چنتودیچی محسوب می‌شود، سوپراسپرتی که بر اساس بوگاتی شیرون ساخته شده است. رینگ‌ها نیز به رنگ نقره‌ای درآمده‌اند تا مطابقت بیش‌تری با مدل کلاسیک داشته باشند.

حتی فضای داخلی این مدل نیز ادای احترامی به مدل کلاسیک EB110 است. صندلی‌های چرمی طرحی شطرنجی دارند که نسخه‌ای مدرن از مدل‌های کلاسیک به حساب می‌آید. بوگاتی توجه ویژه‌ای به جزئیات داخل خودرو دارد؛ به طوری که تکمیل آن‌ها 16 هفته به طول می‌انجامد. یک روز کامل از این بازه زمانی مختص اطمینان حاصل کردن از بی‌نقص بودن صندلی‌هاست.

تحویل اولین دستگاه از بوگاتی چنتودیچی

این مدل ویژه از پیشرانه 8 لیتری W16 بوگاتی نیرو می‌گیرد و در نهایت، 1578 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که به کمک آن، خودرو در مدت‌ زمان 2.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. حداکثر سرعت آن نیز برابر با 380 کیلومتر برساعت است‌.

از بوگاتی چنتودیچی تنها 10 نسخه تولید می‌شود. هر 10 نسخه نیز بلافاصله پس از رونمایی آن در هفته اتومبیل مونتری در سال 2019 (110 سالگی اتوره بوگاتی) به فروش رسید.

تحویل اولین دستگاه از بوگاتی چنتودیچی

بوگاتی اعتراف می‌کند که موفقیت خودروی جدید خود را به افزایش ارزش EB110های کلاسیک (که از زمان رونمایی Centodieci تا قیمت 2.1 میلیون دلار ارزش‍گذاری شده‌اند) مرتبط می‌داند.

رئیس بوگاتی اعلام‌ کرد EB110 که توسط Romano Artioli در ایتالیا ساخته شد، مسیری حیاتی برای راه‌اندازی دوباره بوگاتی در سال 1998 بود. وی افزود که پس از دو سال توسعه بی‌وقفه، چنتودیچی مطابق با استانداردهایی که مشتریان از بوگاتی انتظار داشتند، اصلاح شد.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

برای اطلاع از اخبار روز خودرو، ایمیل خود را وارد نمایید

اطلاعات شما به درستی ثبت گردید
آخرین اخبار دنیای خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.
مشکلی رخ داده است لطفا چند لحظه بعد مجددا تلاش کنید