• VGV U75 Plus
  • VGV U75 Plus
  • VGV U75 Plus
  • VGV U75 Plus
  • VGV U75 Plus
  • نگاهي به U75 پلاس، جديدترين محصول برند VGV
  • نگاهي به U75 پلاس، جديدترين محصول برند VGV
  • نگاهي به U75 پلاس، جديدترين محصول برند VGV
  • نگاهي به U75 پلاس، جديدترين محصول برند VGV
  • نگاهي به U75 پلاس، جديدترين محصول برند VGV
  • نگاهي به U75 پلاس، جديدترين محصول برند VGV
  • نگاهي به U75 پلاس، جديدترين محصول برند VGV
  • نگاهي به U75 پلاس، جديدترين محصول برند VGV
  • نگاهي به U75 پلاس، جديدترين محصول برند VGV

فروش وی‌جی‌وی U75 پلاس تا پایان سال

بررسی وی جی وی U75 پلاس ایلیا موتور (VGV U75 PLUS)

24 دی 1402 10:52

فروش وی‌جی‌وی U75 پلاس تا پایان سال

دی 1402: شرکت ایلیا موتور قصد دارد تا قبل از پایان سال 1402، خودرو VGV U75 پلاس را عرضه کند. ابتدا قرار بود این محصول به صورت وارداتی به دست مشتریان برسد، اما اکنون ایلیا موتور قصد  دارد مونتاژ آن را آغاز کند. بنابراین خط تولید آن در ایلیا موتور فراهم شده است.

با توجه به تصمیمات ایلیا موتور، اولین شرایط فروش VGV U75 پلاس قبل از شروع سال 1403 خواهد بود. البته هنوز اطلاعات تکمیلی مانند قیمت قطعی و زمان تحویل مشخص نشده است؛ اما شرکت قصد دارد تعداد محدودی را تا پایان سال تحویل دهد. قیمت این خودرو به احتمال قوی زیر 2 میلیارد تومان خواهد بود.

رونمایی U75 پلاس در مشهد

شهریور 1402: شرکت صنایع خودروسازی ایلیا، در نمایشگاه خودرو مشهد 1402، برای نخستین‌بار از کراس‌اور جدیدش با نام U75 PLUS رونمایی کرد. این خودرو، محصولی از برند VGV است که از زیرمجموعه‌های شرکت سینوتراک محسوب می‌گردد و وظیفه تولید خودروهای سبک سینوتراک را برعهده دارد.

کراس‌اور U75 پلاس، با موتور 2.0 لیتری توربو و شتاب 8.0 ثانیه به کشورمان آمده و همین موضوع، می‌تواند برگ برنده آن در میان رقبایش باشد. نسخه وارداتی این خودرو، با ظرفیت 7 سرنشین، تحویل خریداران می‌شود. کراس‌اور U75 پلاس در رنگ‌های سفید، مشکی، قهوه‌ای، آبی اقیانوسی و نوک مدادی فروخته می‌شود. تریم داخلی خودرو نیز در سه رنگ‌بندی قرمز، کرمی و قهوه‌ای قابل سفارش است.

براساس برنامه‌ریزی شرکت ایلیا موتور، در صورت ثابت شرایط بازار، خودروی U75 پلاس احتمالا با محدوده قیمتی 1.7 تا 1.8 میلیارد تومان و در تعداد 1000 دستگاه (فاز اول) عرضه خواهد شد. خبر خوب اینکه چندین محصول دیگر از برند VGV نیز در آینده‌ای نزدیک، توسط شرکت ایلیا موتور، وارد کشورمان می‌شود.

ورود اولین مدل VGV به ایران

تیر 1402: اخیرا خبرهایی مبنی بر مذاکرات برند VGV چین با یکی از خودروسازان داخلی منتشر شده مبنی براین‌که این برند، در حال مذاکره برای مونتاژ محصولات کراس‌اور خود در ایران است. در همین راستا، به تازگی تصاویری از ورود اولین خودرو VGV به خیابان‌های کشورمان منتشر شده است.

وی جی وی یو75 پلاس (عکس:خودروبانک)

شرکت خودروسازی VGV زیرمجموعه دو گروه بزرگ و معتبر صنایع تولیدی خودروهای تجاری ملی چین (CNHTC) و WeiChai (یکی از بزرگترین تولید کنندگان قطعات خودرو و پیشرانه دیزلی در چین) است که هم اکنون سه محصول U70 و U75 Plus و پیکاپ VX7 را در سبد محصولاتش دارد.‌

VGV U75 PLUS

کراس اوور 4.8 متری U75 پلاس در دو نسخه Luxury و Premium به بازار چین معرفی شده که ظاهرا فول‌ترین نسخه، یعنی تیپ پریمیوم آن، به ایران می‌آید. این نسخه احتمالا همانند فیدلیتی گروه بهمن، در دو مدل 5 و 7 نفره عرضه خواهد شد و از پیشرانه 2 لیتری توربو GDi به همراه گیربکس اتوماتیک AT8 بهره می‌برد.‌

کراس‌اوور VGV U75 Plus در ابتدا مورد توجه پارس خودرو قرار گرفت و صحبت‌هایی مبنی بر عرضه آن به بازار ایران توسط این شرکت منتشر شد. با این حال مدتی بعد برنامه‌های پارس خودرو تغییر کرد و عرضه VGV U75 Plus نیز توسط شرکت دیگری صورت می‌گیرد. بنابر شنیده‌ها، ایلیا موتور عرضه این محصول به بازار ایران را برعهده خواهد داشت. این شرکت تاکنون شاسی بلند دایون Y5 را عرضه کرده است و وی جی وی U75‌ پلاس دومین محصول آن خواهد بود. کراس اوور U75 پلاس احتمالا نخستین نماینده برند VGV چین در بازار ایران خواهد بود که در زمره بزرگترین کراس اوور های بازار قرار خواهد گرفت و رقبایی همچون فیدلیتی 7 نفره و دیگنیتی پرستیژ و تیگو 8 پرو را پیش رو خواهد داشت.


معرفی برند تازه تاسیس VGV

VGV یکی از زیرشاخه های سینوتراک (Sinotruk) است که در حوزه کامیون و خودروهای سنگین فعالیت دارد، برندی که در ایران به واسطه عرضه کشنده‌ هوو شناخته شده است. این نام پرحاشیه ابتدا توسط ایران خودرو دیزل و بعدها ماموت خودرو در ایران عرضه شده است. اکنون نیز نسخه‌های جدید از محصولات سینوتراک با برند پیلسان در بازار ما فروخته می‌شوند. زیرشاخه VGV نیز برای توسعه خودروهای پیکاپ و کراس‌اوور این شرکت راه اندازی شده است. برند VGV‌ فعالیت خود را از سال 2019 میلادی آغاز کرد. نشان تجاری این شرکت شباهت کامل به نشان تجاری برند سینوتراک دارد و تنها در قسمت زیرین آن، حروف VGV‌ درج شده‌اند. این شرکت پس از معرفی زیربرند سینوتراک VGV، به بازار خودروهای سواری هم وارد شده است.

VGV علاوه بر کراس‌­اورهای U70 و U75 پلاس که از گزینه‌های ورود به بازار ایران هستند، پیکاپی با نام VX7 را نیز روی خط تولید خود دارد.

محصولات VGV به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ به قدرت 156 اسب‌بخار یا دو لیتری توربو 224 اسب‌بخاری مجهزند و قیمت آن‌ها براساس امکانات و قوای محرکه در محدوده 77 هزار و 900 یوان تا 151 هزار و 900 یوان تعیین شده است. جدیدترین محصول این شرکت، U75 پلاس است، نسخه‌ به روز شده از مدل U70 که در سال 2019 وارد بازار شد.

طراحی وی جی وی U75 پلاس

ابعاد بدنه U75  پلاس در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.825، 1.87، 1.691 و 2.8 متر اعلام شده است، که محصول VGV را در اندازه مشابه با هیوندای سانتافه نشان می­دهد.

نگاهی به U75 پلاس، جدیدترین محصول برند VGV
VGV U75 PLUS

نمای ظاهری U75 پلاس به واسطه سپرهای جدید، افزایش اندازه جلوپنجره، اجزای مشکی و قرمز و نصب زیرسپری، از مدل قبلی تاحدی متمایز شده است. غیر از خط شانه روی نمای جانبی و تزئین ستون انتهایی با رنگ مشکی، فرم بدنه U75 پلاس چندان بروز نبوده و دارای نکته خاصی نیست. طراحی این خودرو بسیار محافظه‌کارانه بوده و در نمای جلو این خودرو می‌توان نزدیکی ظاهری بین محصول سینوتراک و نسل پیشین محصولات فولکس واگن را مشاهده کرد. همچنین تا حدی نمای جلو VGV U75 Plus به کراس‌اوورهای برند آلمانی – چینی بورگوارد شباهت دارد.

چراغ‌های روشنایی اصلی این خودرو همچنان سر جای اصلی خودشان قرار دارند و برخلاف بسیاری دیگر از کراس‌اوورهای چینی، به نواحی جانبی سپر منتقل نشده‌اند. ظاهر جانبی VGV U75 Plus همانند اکثر کراس‌اوورهای خانوادگی، ساده است. البته رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی این خودرو تناسب خوبی با ظاهر آن دارند. طراحان سینوتراک برای جلوگیری از سادگی افراطی، یک فرورفتگی را درون درب‌های این خودرو ایجاد کرده‌اند که توسط دو حجم فانتزی در بالا و پایین درب‌ها حمایت می‌شود.

در نمای عقب وی جی وی U75 پلاس، نیز از خودروهای آلمانی الهام گرفته شده است. طرح کاسه چراغ‌های این خودرو شباهت قابل توجهی به محصولات آئودی دارد. یکی از مشخصه‌های طراحی این خودرو نوار قرمز رنگ روی دیفیوزر عقب است که شامل شبرنگ‌ها و چراغ‌های مه شکن می‌شود. خروجی‌های اگزوز دوبل این خودرو نیز واقعی هستند که درون سپر عقب جاسازی شده‌اند. در مجموع می‌توان طراحی VGV U75 Plus را زیبا و محتاط دانست. این خودرو بیش از آن‌که به کراس‌اوورهای پر زرق و برق امروزی شباهت داشته باشد، به نسل پیشین هیوندای سانتافه شبیه است و توسط افرادی که طراحی معقول و به دور از هیجان را می‌پسندند، مورد پذیرش واقع خواهد شد.

کابین و امکانات وی جی وی U75 پلاس

در نمای داخلی U75 پلاس با پوشش دو رنگ چرم مشکی و مارون، نمایشگر 10.25 اینچی پشت آمپر، صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی و کلید دوار تعویض دنده مواجه هستیم. طراحی فضای کابین U75 پلاس را نیز نمی­‌توان چندان مدرن و بروز دانست. در قسمت زیرین نمایشگر عمودی کابین، دکمه‌های لمسی سیستم تهویه قرار گرفته است. فرمان دی‌کات با دکمه‌های فیزیکی نیز از دیگر ویژگی‌های این کابین است.

نگاهی به U75 پلاس، جدیدترین محصول برند VGV
VGV U75 PLUS

مشخصات فنی ویجی وی U75 پلاس

U75 پلاس به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 226 اسب­‌بخار قدرت و 385 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این خودرو از سامانه چهار چرخ محرک بی­‌بهره مانده است.

وضعیت بازار وی جی وی U75 پلاس

U75 پلاس در دو نسخه 5 یا 7 نفره با قیمت 137,900 الی 139,900 یوان (21,600 الی 22 هزار دلار) به فروش می‌­رسد.

نگاهی به U75 پلاس، جدیدترین محصول برند VGV
VGV U75 PLUS

عدم تنوع پیشرانه‌­های قابل انتخاب، عدم اطمینان مصرف­‌کنندگان از کیفیت و همچنین سطح نه چندان بالای طراحی و فناوری، محبوبیت بسیار کم محصولات VGV در چین را در پی داشته، امری که در آمار فروش ناچیز این خودروساز نوپا قابل مشاهده است.

با توجه به این موارد، ورود برند VGV به بازار خودروی ایران را نمی‌­توان اتفاقی خجسته دانست.


شرایط فروش VGV در ایران

برای اطلاع از آخرین طرح‌های فروش وی‌جی‌وی و همچنین جهت آگاهی از نحوه ثبت نام خودروهای VGV در کشورمان، مقاله شرایط فروش ایلیا موتور را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران