با تعبیه کردن یک بال بسیار بزرگ روی مینی JCW، حالا این سوپراسپرت ریزاندام، شخصیت متفاوتی پیدا کرده است. مینی با JCW (مخفف جان کوپر ورکز) پس از 10 سال به مسابقات استقامتی 24 ساعته نوربورگرینگ بازخواهد گشت.
”مینی با JCW (جان کوپر ورکز) پس از 10 سال به مسابقات استقامتی 24 ساعته نوربورگرینگ بازخواهد گشت. “در پنجاهمین دوره این مسابقات که در قسمت نوردشلایف این پیست برگزار میشود، تیم خصوصی بولداگ ریسینگ این هیولای کوچک را به کلاس SP3T به میدان میآورد.
تغییرات مختلفی روی این خودرو انجام شده است تا این موشک جیبی تبدیل به یک خودروی مسابقهای واقعی شود، مانند کابین تک صندلی. فضای داخلی براساس قوانین، به صورت کامل رولکشی شده و یک صندلی OMP نیز آنجا دیده میشود. حجم مخزن سوخت نیز به 100 لیتر افزایش یافته تا تعداد پیتاستاپها برای سوختگیری کمتر بشود.
در مقایسه با نسخه جادهای JCW، برادر مسابقهای برای کاهش وزن مجبور به استفاده از ورقهای سبک Makrolon شده است.
در قسمت قوای محرکه میتوان یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ را دید که پیشتر روی کلابمن و کانتریمن نیز نصب شده بود. گفته میشود این پیشرانه 306 اسببخار قدرت و 450 نیوتنمتر گشتاور دارد. خروجی فوق توسط یک جعبهدنده 8 سرعته استپترونیک منتقل میشود. با این حال مهندسان یک قفل دیفرانسیل مکانیکی نیز در نظر گرفتهاند تا باعث توزیع 70 درصدی گشتاور شود. جالب آنکه تجهیزات مربوط به بهینهسازی پیشرانه از قطعات بامو M Power یعنی شرکت مادر تهیه شده است.
این خودرو در طی 7 ماه توسعه داده شده و قرار است طی دو هفته آینده در پیست 25.3 کیلومتری نوربورگرینگ آلمان رقابت کند. البته گفته میشود، پیشتر آزمایشهایی در شمال فرانسه نیز انجام خواهد شد.
غیر از اینها، تصاویر جاسوسی در دست است که نشان میدهد JCW خودروی جدیدی را آماده کرده که احتمالاً آخرین محصول شرکت با پیشرانه احتراقی تا پیش از سال 2030 باشد.
مترجم : نیما حدادی
منبع : motor1.com