• Koenigsegg Jesko Absolut Pre Production - کونيگ‌زگ يسکو ابسولوت
  • Koenigsegg Jesko Absolut Pre Production - کونيگ‌زگ يسکو ابسولوت
  • Koenigsegg Jesko Absolut Pre Production - کونيگ‌زگ يسکو ابسولوت
  • Koenigsegg Jesko Absolut Pre Production - کونيگ‌زگ يسکو ابسولوت

هدف؛ 531 کیلومتر برساعت

پیش‌نمایش کونیگ‌زگ یسکو ابسولوت

10 اردیبهشت 1401 13:47

اولین‌بار در نمایشگاه ژنو سال 2019 بود که کونیگ‌زگ یسکو رونمایی شد. یک سال بعد از آن کونیگ‌زگ نسخه Absolut را با تمرکز روی سرعت بالا معرفی کرد. از آن زمان تا کنون، دنیا درگیر یک بیماری‌ فراگیر بوده است. از سوی دیگر کمبود فناوری و تراشه‌ها نیز اختلالات گسترده‌ای را در زنجیره تامین خودروسازان فراهم کرده است. کمبود منابع مالی و تهاجم روسیه به اوکراین را هم به این مشکلات اضافه کنید. ولی با همه این‌ها، یسکو ابسولوت هم‌چنان زنده است.

پیشرانه V8 تقویت‌شده یسکو ابسولوت با سوخت E85 می‌تواند 1600 اسب‌بخار قدرت تولید کند. این یعنی رسیدن به سرعت نهایی 531 کیلومتر برساعت.کمپانی Koenigsegg سوئد به تازگی تصاویر جدیدی از اولین نسخه پیش‌تولید این خودرو را با رنگ خاکستری گرافیتی و خطوط نارنجی منتشر کرده است. این خودروی آزمایشی، پیشران برنامه یسکو ابسولوت خواهد بود. می‌دانیم که هم‌چنان پیشرانه آن 5 لیتری هشت سیلندر Vشکل با دو توربوشارژر است. جعبه‌دنده نیز 9 سرعته استاندارد خواهد بود.

راننده ارشد آزمون‌های کونیگ‌زگ، مارکوس لوند می‌گوید ابسولوت در رانندگی بسیار طبیعی رفتار می‌کند. تغییرات یکپارچه در آن خیلی سریع اتفاق می‌افتد. هیچ تاخیری وجود ندارد و در هر زمان آمادگی پاسخگویی دارد. دقیقا همانطور که شما می‌خواهید رفتار می‌کند. ما هزاران ساعت روی آیرودینامیک این خودرو کار کرده‌ایم. درنتیجه یسکو ابسولوت تنها ضریب درگ 0.278 واحد cd دارد.

Koenigsegg Jesko Absolut Pre Production - کونیگ‌زگ یسکو ابسولوت

هدف از همه این پیشرفت‌ها، خودرویی است که می‌تواند سریع‌ترین در دنیا باشد. پیشرانه V8 تقویت‌شده با سوخت E85 می‌تواند 1600 اسب‌بخار قدرت تولید کند. این یعنی رسیدن به سرعت نهایی 531 کیلومتر برساعت. این سریع‌ترین خودروی کونیگ‌زگ است. چه در حال و چه در آینده.

اگر این سرعت حقیقت داشته باشد از میانگین سرعت اس‌اس‌سی Tuatara و البته سرعت غیررسمی 489 کیلومتر برساعتی بوگاتی شیرون سوپراسپرت پلاس نیز بیشتر خواهد بود. با این حال همه اعداد فوق تاییدنشده هستند. چراکه فقط سرعت نهایی در یک جهت ثبت شده است.

دیدگاه کاربران