کونیگزگ پس از مدلهای مسابقهای و سریع اَتَک و اَبسولوت، سومین نسخه تهاجمی از یسکو را با نام سدیرز اسپیر (Sadair's Spear) معرفی کرده است. نام این خودرو از اسب مسابقهای پدر بنیانگذار کونیگزگ برگرفته شده است، تا به هشتادمین سالگرد تولد ایشان هم ادای احترام شود.
طراحی و امکانات کونیگزگ سدیرز اسپیر
سدیرز اسپیر مجوز حرکت در خیابانها را دارد، اما میتواند در پیست مسابقات، عملکردی سریعتر از مدلهای قبلی داشته باشد. این مدل براساس یسکو اَتَک شکل گرفته، اما کیت آئرودینامیک بدنه شامل باله دوقسمتی عقب و همچنین بازطراحی هواکشها، چهرهای به مراتب خشنتر برای آن به وجود آورده است.

تایرهای پایلوت کاپ 2 ساخت میشلن با ابعاد 275/35/20 و 335/30/21 در محور جلو و عقب، طبق درخواست مشتری با مدل کاپ 2R تعویض میشود. عملکرد ترمزهای کربن-سرامیک هم بهبود یافته است.
خریدار میتواند کمربند ایمنی شش نقطهای را نیز سفارش بدهد. با حذف نزدیک به 3 کیلوگرم از مواد عایق صوتی، به نظر میرسد که صدای بسیار بیشتری از پیشرانه به گوش راننده و سرنشین برسد. با وجود هویت مسابقهای کونیگزگ سدیرز اسپیر، برخی امکانات رفاهی همچون شارژر بیسیم و درگاه USB نیز در کابین آن وجود دارد.
مشخصات فنی کونیگزگ سدیرز اسپیر
کونیگزگ سدیرز اسپیر به پیشرانه 5 لیتری V8 توئین توربو مجهز شده است، که با 20 واحد افزایش قدرت نسبت به یسکو اَتَک، 1300 اسببخار قدرت در اختیار دارد. در صورت استفاده از سوخت E85 که از 85 درصد اتانول و 15 درصد بنزین تشکیل میشود، خروجی پیشرانه به رقم عجیب 1625 اسببخار افزایش مییابد.

با حذف برخی مواد عایق و نصب رینگهای فیبرکربن، وزن خالص کونیگزگ سدیرز اسپیر با 35 کیلوگرم کاهش به 1320 کیلوگرم محدود شده است. به لطف این تغییرات، رکورد کونیگزگ سدیرز اسپیر در پیست نسبت به یسکو اَتَک، 1.1 ثانیه کاهش یافته است.
برنامه عرضه کونیگزگ سدیرز اسپیر
در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که امکان خریداری سدیرز اسپیر برای هیچکس وجود ندارد، چراکه این خودرو در رویدادی خصوصی به مشتریان ویژه کونیگزگ معرفی شده و تمامی 30 دستگاه تیراژ آن، از قبل به فروش رسیده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com