شرکت تاتا که به عنوان مالک جگوار لندرور شناخته میشود، کمتر در صدر خبرها حضور دارد. به همین دلیل است که از معرفی یک کانسپت برقی توسط این شرکت شگفتزده شدهایم.
”برخلاف کانسپت Curvv که مدتی پیش توسط تاتا رونمایی شد، آوینیا روی پلتفرم مخصوص خودروهای برقی با نام GEN 3 شکل گرفته و راه خود را از مدلهای درونسوز جدا کرده است.“نام آوینیا - Avinya - که برای این خودرو انتخاب شده، در زبان سانسکریت به معنای «نوآوری» است. بنابراین خودروساز هندی قصد داشته با این محصول، ایدههای خود برای سالهای آینده را به معرض نمایش بگذارد.
برخلاف کانسپت تاتا Curvv که مدتی پیش توسط تاتا رونمایی شد، آوینیا روی پلتفرم مخصوص خودروهای برقی با نام GEN 3 شکل گرفته و راه خود را از مدلهای درونسوز جدا کرده است. درباره مشخصات فنی آوینیا هنوز اطلاعی نداریم ولی تاتا اعلام نموده که مجموعه باتری این خودرو، نیروی لازم برای پیمایش 500 کیلومتر مسافت را فراهم خواهد کرد.
فرم کلی بدنه به همراه درهایی که خلاف جهت یکدیگر باز میشوند، چهره آوینیا را به خودروهای مینیون نزدیک کرده است، ضمن اینکه رینگهای بزرگ این خودرو نیز به نمونههای موجود در فولکسواگن ID.3 شباهت دارد.
تلاقی چراغهای باریک جلو در مرکز نمای خودرو، لوگوی تاتا را شکل داده، درحالیکه آینههای جانبی با دوربین جایگزین شده است. شیب تقریبا صاف سقف نیز از فضای کافی داخل کابین خبر میدهد.
به لطف فاصله نسبتا زیاد بین محورها، سرنشینان تاتا آوینیا فضایی وسیع در اختیار دارند. طراحی فضای داخلی این خودرو بسیار مینیمال و حداقلی انجام شده تاجایی که در روزگار حکمرانی نمایشگرها، در کابین آوینیا از صفحه نمایش بزرگ خبری نیست. تنها یک نمایشگر در ابعاد مشابه با کنسولهای دستی روی فرمان نضب شده است.
تاتا آوینیا فعلاً در حد یک خودروی کانسپت، است ولی انتظار داریم که در سال 2025 وارد خط تولید شود.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com