• کوپرا فورمنتور VZ5 خودروي ايمني DTM
  • کوپرا فورمنتور VZ5 خودروي ايمني DTM
  • کوپرا فورمنتور VZ5 خودروي ايمني DTM
  • کوپرا فورمنتور VZ5 خودروي ايمني DTM
  • کوپرا فورمنتور VZ5 خودروي ايمني DTM

کراس‌اور اسپانیایی با تیونینگ ABT

کوپرا فورمنتور VZ5، خودروی ایمنی DTM شد

14 اردیبهشت 1401 11:15

برند کوپرا که به عنوان زیرشاخه سازنده محصولات اسپرت سئات فعالیت می­‌کند، اکنون به عنوان یکی از همکاران برگزاری مسابقات DTM در سال 2022 نیز شناخته می­‌شود.

نقوش گرافیکی به رنگ سفید و چراغ ایمنی روی سقف، از هویت آن به عنوان خودروی ایمنی خبر می­‌دهد.به همین دلیل، تامین خودروی ایمنی مسابقات نیز برعهده این برند اسپانیایی گذاشته شده و کوپرا نیز مدل فورمنتور VZ5 که توسط ABT تقویت شده را برای حضور در این رقابت مناسب تشخیص داده است.

کوپرا فورمنتور VZ5 سال گذشته و در تیراژ 7 هزار دستگاه به عنوان قدرتمندترین محصول این برند معرفی شد. با این حال، نسخه تقویت شده فورمنتور VZ5 توسط ABT برای حضور در مسابقات DTM، آماده‌­تر از مدل استاندارد به نظر می­‌رسد.

به لطف تغییرات نرم­‌افزاری که توسط متخصصان ABT انجام شده، پیشرانه 2.5 لیتری 5 سیلندر این خودرو، اکنون 444 اسب­‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند.

Cupra Formentor VZ5 DTM Safety Car

براساس اعلام کوپرا و ABT، این نسخه از فورمنتور VZ5 می­‌تواند ظرف 3.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یافته و نهایتا تا 270 کیلومتر برساعت، سرعت بگیرد.

همچون سایر نمونه‌­های فورمنتور VZ5، خروجی چهارگانه اگزوز، رینگ‌های 20 اینچی دو رنگ و جزئیات مسی در بدنه این کراس­‌اور دیده می‌­شود، درحالی‌که نقوش گرافیکی به رنگ سفید و چراغ ایمنی روی سقف، از هویت آن به عنوان خودروی ایمنی خبر می­‌دهد.

Cupra Formentor VZ5 DTM Safety Car

همکاری کوپرا با DTM به تامین دو خودروی ایمنی، دو خودروی کنترل مسابقه، خودروی تجهیزات پزشکی و البته خودروی هدایتگر مسابقه محدود شده است، بنابراین شش دستگاه خودرو از سوی برند اسپانیایی به این مسابقات وارد خواهد شد. این خودروها در تمام 16 مسابقه ریس و 14 مسابقه DTM Trophy حاضر خواهند بود.

فصل جدید مسابقات DTM در تعطیلات همین هفته و از پورتیمائو در کشور پرتغال شروع بکار می‌­کند.

دیدگاه کاربران