پس از معرفی دو مدل منحصربهفرد اومولوگاتا و BR20 با پیشرانه 12 سیلندر، آخرین مدل از جدیدترین سری خودروهای سفارشی فراری، به نام SP48 یونیکا و با پیشرانه 8 سیلندر معرفی شده است.
”فراری این خودرو را به سفارش یک مشتری قدیمی و البته براساس سلیقه و خواست ایشان طراحی کرده است.“این خودروی منحصربهفرد براساس F8 Tributo شکل گرفته ولی به واسطه بازطراحی کامل، هویتی متفاوت دارد. خودروساز ایتالیایی اعلام کرده که این خودرو را به سفارش یک مشتری قدیمی و البته براساس سلیقه و خواست ایشان طراحی کرده است.
طراحی نمای جلو با مدلسازی پارامتریک و پس از ساخت نمونه اولیه سه بعدی شکل گرفته و در برخی قسمتها همچون جلوپنجره، کمی تحت تاثیر فراری روما به نظر میرسد، اما تفاوت آن با فراری 488 و F8 Tributo کاملاً مشهود است.
در نمای عقب هم به واسطه خروجی چهارگانه اگزوز و نوار باریک LED، با طرحی شبیه به فراری روما مواجه هستیم، هرچند که حذف شیشه عقب جالب توجه است.
پروفیل جانبی فراری SP48 یونیکا را میتوان متفاوت از مدلهای پیشین دانست، امری که به واسطه طرح متفاوت رینگها، انتقال مسیرهای جریان هوا به ارتفاع کمتر و استفاده از رنگ مشکی برای رکابهای جانبی اتفاق افتاده است.
هرچند فعلاً تصویری از فضای داخلی فراری SP48 یونیکا در دسترس نیست، ولی فیلم کوتاهی که به صورت رسمی در فضای مجازی منتشر شده، از شباهت زیاد این بخش با کابین F8 Tributo خبر میدهد. نشان SP48 Unica روی داشبورد و در مقابل سرنشین جلو، روکش آلکانترا برای صندلی و بخشهایی از کابین، از مهمترین نکات قابل تشخیص درباره فضای داخلی SP48 یونیکا است.
فراری درباره تغییرات احتمالی برای بخش فنی SP48 یونیکا مطلبی اعلام نکرده است، بنابراین به احتمال زیاد، پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری متعلق به F8 Tributo، در زیر کاپوت این مدل نیز حضور دارد. این پیشرانه، 710 اسببخار قدرت و 770 نیوتنمتر گشتاور تولید میکرد و میتواند ظرف 2.9 و 7.8 ثانیه، به سرعتهای صد و دویست کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت خودروی مذکور نیز 340 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
قیمت فراری SP48 یونیکا اعلام نشده ولی با توجه به قیمت 280 هزار دلاری فراری F8 Tributo، مطمئنا رقم بیشتری برای این مدل سفارشی و تکساخت دریافت شده است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com