• اس دبليو ام تايگر
  • اس دبليو ام تايگر
  • اس دبليو ام تايگر
  • اس دبليو ام تايگر

شروعی دوباره با محصولی جدید

اس دبلیو ام تایگر 2023

22 اردیبهشت 1401 19:30

شرکت خودروسازی اس‌دبلیوام (SWM) در سال 1971 در ایتالیا تاسیس شده و تا 13 سال بعد یعنی 1984، به کار ساخت موتورسیکلت اشتغال داشت. تقریبا 30 سال بعد، یک شرکت به نام Shineray تصمیم گرفت SWM را به حیات بازگرداند. البته این بار، SWM از سال 2016 در وطن جدید خود یعنی چین به ساخت خودرو مشغول شد.

تایگر نخستین محصول SWM که هم طراحی متفاوتی دارد و هم سنت نامگذاری این شرکت را تغییر دادهخودروهای کراس‌­اوری همچون اس‌دبیلوام X3 و X7 و همچنین مدل‌های نام‌آشنایی مانند اس‌دبلیوام G01 و اس‌دبلیوام G05 پرو در سبد محصولات SWM قرار دارد ولی تولید این نوع خودروها نمی‌­تواند شرط کافی برای موفق شدن باشد. واقعیت این است که آمار فروش این برند از 64 هزار دستگاه در سال 2017 به 37 هزار دستگاه در سال 2021 کاهش یافته است.

اکنون SWM تصمیم گرفته با عرضه سری جدید محصولات با روش متفاوت در نامگذاری و طرح متفاوت لوگو، این وضعیت را تغییر دهد. روند جدید با یک کراس‌اور به نام تایگر (Tiger) آغاز شده که براساس اعلام شرکت سازنده، از نظر ابعاد در رده تویوتا روفور و نیسان ایکس‌تریل قرار می‌­گیرد. طول تایگر معادل 4.6 متر و عرض و ارتفاع آن تقریبا 1.8 متر است و فاصله بین محورهای تایگر نیز به 2.7 متر می‌رسد.

طراحی ظاهری تایگر را باید یک قدم به عقب دانست چراکه فرم جعبه­‌ای بدنه این خودرو نه تنها نسبت به همتایان امروزی، حرف زیادی برای گفتن ندارد بلکه نسبت به محصولات قبلی SWM هم قدیمی­‌تر به نظر می‌­رسد. با نگاه به تنها تصویری که از فضای کابین تایگر منتشر شده، می‌­توان دریافت که طراحی این بخش نیز در نهایت سادگی انجام شده است.

تایگر در ابتدای معرفی به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز گردیده که 116 اسب­‌بخار قدرت را از طریق جعبه دنده 5 سرعته دستی یا 6 سرعته خودکار به محور جلو انتقال می‌­دهد. البته SWM اعلام نموده که قصد دارد در آینده نزدیک تایگر را با پیشرانه هیبرید نیز معرفی کند. تایگر بر روی شاسی مشترک با دو محصول قبلی SWM از سری G شکل گرفته و سیستم تعلیق آن در محور عقب نیز به صورت مستقل طراحی شده است.

SWM قصد دارد تایگر را از اواخر سال 2022 میلادی به بازار چین وارد کند. با توجه به طراحی شبیه به خودروهای دو دهه قبل و فناوری نسبتا قدیمی، انتظار می­‌رود که با محصولی ارزان قیمت روبرو باشیم.

دیدگاه کاربران
ariual 1402/7/22
به به.عجب انجینی
پاسخ
0
0
0