گروهی از دانشجویان مرکز طراحی اشکودا، به سراغ کراساور جمعوجور ساخت این برند یعنی مدل کامیک رفتهاند و براساس آن، کانسپتی به نام افریک - Afriq - را خلق کردهاند.
”یک ژنراتور در کابین این خودرو نصب شده است، که پس از مکش بخار آب موجود در هوای کابین و تصفیه آلودگیها، آب آشامیدنی تولید میکند.“هرچند اشکودا کامیک مثل تمام خودروهای پایه براساس پلتفرم MQB به صورت دیفرانسیل-جلو تولید شده، اما افریک به سیستم AWD برگرفته از مدل اوکتاویا مجهز شده است.
پیشرانه 2 لیتری بنزینسوز توربوشارژ در سینه اشکودا افریک نصب شده است، که 190 اسببخار قدرت و 320 نیوتنمتر گشتاور را از طریق جعبهدنده 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به هر دو محور این خودرو ارسال میکند. البته سیستم اگزوز، تعلیق عقب و برخی قطعات مربوط به زیربندی هم تغییر کرده است.
نخستین تغییر مهم اشکودا افریک نسبت به کامیک، فرم بدنه دو در این خودرو است. هواکش روی سقف، باله عقب و چراغهای اضافه روی بدنه به همراه رنگآمیزی برگرفته از مدل مسابقهای فابیا Rally2 evo، سایر تغییرات این خودرو خواهد بود. در فضای کابین هم با میلههای حفاظتی، دو صندلی مسابقهای، دوربین، میکروفون، کپسول اطفاء حریق، فرمان و کمربند ایمنی شش نقطهای و مسیریاب که در سمت سرنشین نصب شده مواجه هستیم.
یک ژنراتور هم توسط شرکت Watergen در کابین این خودرو نصب شده است، که پس از مکش بخار آب موجود در هوای کابین و تصفیه آلودگیها، آب آشامیدنی تولید میکند. در این دستگاه یک فیلتر UV نصب شده است، که از طریق اشعه نور، انواع ذرات ریز شامل ویروس و باکتری را از آب حذف میکند.
اشکودا افریک با وزن 1350 کیلوگرم روی رینگهای 15 اینچی OZ Racing به رنگ سبز، پا به جاده میگذارد.
این خودرو، هشتمین محصول از دانشجویان مرکز طراحی اشکودا است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com