معرفی اشکودا افریک

گروهی از دانشجویان مرکز طراحی اشکودا، به سراغ کراس‌­اور جمع‌وجور ساخت این برند یعنی مدل کامیک رفته‌اند و براساس آن، کانسپتی به نام افریک - Afriq - را خلق کرده‌اند.

یک ژنراتور در کابین این خودرو نصب شده است، که پس از مکش بخار آب موجود در هوای کابین و تصفیه آلودگی­‌ها، آب آشامیدنی تولید می‌­کند.هرچند اشکودا کامیک مثل تمام خودروهای پایه براساس پلتفرم MQB به صورت دیفرانسیل-جلو تولید شده، اما افریک به سیستم AWD برگرفته از مدل اوکتاویا مجهز شده است.

پیشرانه 2 لیتری بنزین­‌سوز توربوشارژ در سینه اشکودا افریک نصب شده است، که 190 اسب­‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به هر دو محور این خودرو ارسال می­‌کند. البته سیستم اگزوز، تعلیق عقب و برخی قطعات مربوط به زیربندی هم تغییر کرده است.

نخستین تغییر مهم اشکودا افریک نسبت به کامیک، فرم بدنه دو در این خودرو است. هواکش روی سقف، باله عقب و چراغ‌های اضافه روی بدنه به همراه رنگ‌آمیزی برگرفته از مدل مسابقه‌­ای فابیا Rally2 evo، سایر تغییرات این خودرو خواهد بود. در فضای کابین هم با میله­‌های حفاظتی، دو صندلی مسابقه‌­ای، دوربین، میکروفون، کپسول اطفاء حریق، فرمان و کمربند ایمنی شش نقطه‌­ای و مسیریاب که در سمت سرنشین نصب شده مواجه هستیم.

اشکودا افریک

یک ژنراتور هم توسط شرکت Watergen در کابین این خودرو نصب شده است، که پس از مکش بخار آب موجود در هوای کابین و تصفیه آلودگی­‌ها، آب آشامیدنی تولید می‌­کند. در این دستگاه یک فیلتر UV نصب شده است، که از طریق اشعه نور، انواع ذرات ریز شامل ویروس و باکتری را از آب حذف می­‌کند.

اشکودا افریک با وزن 1350 کیلوگرم روی رینگ‌های 15 اینچی OZ Racing به رنگ سبز، پا به جاده می­‌گذارد.

این خودرو، هشتمین محصول از دانشجویان مرکز طراحی اشکودا است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

برای اطلاع از اخبار روز خودرو، ایمیل خود را وارد نمایید

اطلاعات شما به درستی ثبت گردید
آخرین اخبار دنیای خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.
مشکلی رخ داده است لطفا چند لحظه بعد مجددا تلاش کنید