• توقف توليد کيا K5 و هيونداي سوناتا

قتل عام در گروه هیوندای

تولید سوناتا، استینگر و K5 متوقف می‌شود

7 خرداد 1401 11:56

این واقعیت که سدان‌ها دیگر مانند گذشته محبوبیت ندارند، قدیمی شده است. هر از گاهی خبر خاموش شدن خط تولید برخی از مدل‌های محبوب، بسیاری از مشتریان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

طبق اعلام رسانه‌ها، تمام این‌ها حدس و گمان است. سوناتا در حال حاضر زنده است و بخش مهمی از خط تولید هیوندای را به خود اختصاص داده است. در همین راستا به نظر می‌رسد گروه هیوندای قصد دارد سه مدل از سدان‌های خود را متوقف کند. گفته می‌شود هیوندای سوناتا، کیا استینگر و کیا K5 به‌زودی بازار آمریکا را ترک خواهند کرد.

هیوندای سوناتا در فاز جهانی برای پشت سر گذاشتن نسل فعلی خود با مشکلاتی مواجه شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که یک فیس‌لیفت قرار است سال آینده راهی بازار شود و تا سال 2027 و 2028 هیوندای به کلی تولید این سدان سایز متوسط را متوقف می‌کند. البته طبق اعلام رسانه‌ها، تمام این‌ها حدس و گمان است. سوناتا در حال حاضر زنده است و بخش مهمی از خط تولید هیوندای را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر اولین سدانی که احتمالاً تولید آن متوقف شود، کیا استینگر است. چرا که طبق گزارش‌های به دست آمده، تولید آنها بعد از سه ماهه دوم سال 2022 به پایان می‌رسد. شایعات مربوط به توقف تولید این لیفت‌بک دیفرانسیل عقب به دلیل فروش پایین سال‌هاست که دست به دست می‌شود. اما اکنون به نظر می‌رسد که این اتفاقات واقعاً در شرف وقوع است.

توقف تولید کیا استینگر

در ادامه به کیا K5 می‌رسیم که قبلاً با نام اپتیما شناخته می‌شد. در این سدان نیز از زیرساخت سوناتا استفاده می‌شود. بنابراین منطقی است که کیا نیز تولید این سدان را متوقف کند.

این سه کره‌ای به خودروهای معروفی مانند یعنی فورد فیوژن، بیوک ریگال، فولکس‌واگن پاسات و مزدا 6 محلق خواهند شد که هرکدام طی سنوات پیش از رده خارج شدند.

دیدگاه کاربران