• اتوبوس برقي سايپا ديزل

چرا اتوبوس برقی سایپا دیزل وارد ناوگان عمومی نشده است؟

بررسی اتوبوس برقی سایپا دیزل

28 آبان 1402 12:26

چرا اتوبوس برقی سایپا دیزل وارد ناوگان عمومی نشده است؟

آبان 1402: اتوبوس برقی سایپا دیزل دو سال پیش معرفی و تست شده بود، اما هنوز وارد ناوگان حمل و نقل نشده است. این اتوبوس در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو دیده شد.

طبق گفته مدیران شرکت سایپادیزل، متاسفانه آن طور که باید و شاید وزارت کشور و شهرداری های شهرهای مختلف به موضوع استفاده از اتوبوس برقی واقف نیستند و در حالیکه باید شاهد سفارش گذاری و تامین اعتبار برای تولید این اتوبوس ها باشیم، هیچ حرکتی اتفاق نیافتاده است.

اتوبوس برقی سایپادیزل در چندین شهر بزرگ کشور مورد تست و بررسی قرار گرفته و به رغم تایید شدن از سوی مردم و سازمان های مجری، اما تاکنون سفارش گذاری برای تولید این محصول صورت نگرفته است. این اتوبوس تمام برقی، از موتور الکتریکی 4Dana TM  با قدرت ٢۴۵ کیلو وات بهره می برد که ٣٣٢٩ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این اتوبوس با سه ساعت شارژ، برای پیمایش ۲۵۰ کیلومتر آماده می‌شود.باتری های این محصول از گارانتی ۸ ساله یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش برخوردار است.

بنابر اعلام شرکت سایپادیزل، به محض تأمین و اختصاص اعتبارات لازم از سوی نهادهای ذی‌ربط، اتوبوس برقی این شرکت به چرخه حمل و نقل درون شهری کشور اضافه خواهد شد تا بتواند نیازهای کشور در این بخش را پوشش دهد.

شروع تست‌های فنی در تهران

خرداد 1401: با اعلام شرکت سایپا دیزل، بهره‌برداری آزمایشی از اتوبوس برقی سایپا، هم‌اکنون در خطوط اتوبوسرانی تهران آغاز شده است. هدف از انجام این کار، تست‌های فنی برای مجموعه پیشرانه، باتری‌ها، سیستم تعلیق و سیستم تهویه مطبوع این خودروهاست. آنطور که سایپا دیزل خبر داده، در صورت دریافت تاییدیه نهایی، اعتبارهای مالی موردنیاز انجام شده و مجوز استفاده و تردد این اتوبوس‌ها صادر خواهد شد.

سایپا دیزل همچنین خبر داده که بخش زیادی از تعهدات خود را برای طرح نوسازی کامیون فرسوده، از طریق جایگزینی محصول KX و همچنین از طریق واردات کامیون اروپایی، انجام داده و براساس پیش‌بینی صورت گرفته، مابقی تعهدات معوق سایپا دیزل تا پایان سال 1401 به صفر خواهد رسید.

رونمایی اتوبوس برقی سایپا دیزل

آذر 1400: شرکت سایپا دیزل قصد دارد تا دو دستگاه اتوبوس برقی و دیزلی، با برند SKYWELL، را در پنجمین نمایشگاه حمل‌و‌نقل و لجستینگ تهران (28 تا 30 آذرماه) رونمایی کند‌. اتوبوس دیزلی مذکور، با حدود 30 درصد داخلی‌سازی ساخته می‌شود و اتوبوس برقی نیز ابتدا به صورت CBU و به کمک شریک خارجی ساخته می‌شود و در صورت تقاضای بازار، عرضه خواهد شد.

اتوبوس برقی سایپا دیزل

لازم به ذکر است که محصولات مسافری سایپا دیزل، به مدت دو سال یا 200 هزار کیلومتر، گارانتی می‌شوند و خدمات پس از فروش آن توسط شرکت خدمات فنی رنا، ارائه خواهد شد. باتری اتوبوس برقی سایپا دیزل نیز به مدت 8 سال یا 500 هزار کیلومتر، گارانتی دارد.


اخبار خودروهای سنگین در ایران

شما می‌توانید آخرین و جدیدترین اخبار خودروهای تجاری، شامل اخبار کامیون‌های جدید بازار ایران، اخبار اتوبوس‌های برقی ایرانی و خارجی، اخبار انواع ون‌های تجاری و همچنین شرایط فروش خودروهای سنگین در بازار کشورمان را باما بخوانید.

قیمت ماشین سنگین در ایران

قیمت انواع خودروهای سنیگن در بازار ایران، شامل قیمت کامیون، قیمت کشنده، قیمت مینی بوس، قیمت اتوبوس و قیمت کامیونت دیزلی را در مقاله قیمت ماشین سنگین در ایران مشاهده کنید.

شرایط فروش ماشین سنگین

آخرین شرایط فروش خودروسازان تجاری در بازار ایران، شامل شرکت‌ ایران خودرو دیزل، شرکت سایپا دیزل، شرکت بهمن دیزل، شرکت آرین دیزل، شرکت کرمان دیزل، شرکت سروش دیزل، شرکت مایان دیزل، شرکت شایان دیزل، شرکت ویرا دیزل، شرکت اتین خودرو دیزل، شرکت ماموت دیزل، شرکت کاریزان دیزل، شرکت پیلسان دیزل و سایر خودروسازان کشورمان را از لینک شرایط فروش خودرو تجاری مشاهده کنید.

طرح نوسازی کامیون فرسوده

آخرین خبرها از طرح نوسازی خودروهای فرسوده، وضعیت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، جزییات و شرایط نوسازی کامیون فرسوده، شرایط واردات کامیون کارکرده و واردات کامیون دست دوم خارجی را در مقاله طرح نوسازی کامیون فرسوده مطالعه کنید.

طرح نوسازی اتوبوس فرسوده

آخرین اخبار واردات اتوبوس کارکرده، شرایط واردات اتوبوس دست دوم، جزییات واردات اتوبوس برقی به ایران و جدیدترین خبرهای طرح نوسازی اتوبوس فرسوده را در مقاله واردات و نوسازی اتوبوس کارکرده مطالعه کنید.

شرایط فروش سایپا

برای اطلاع از آخرین اخبار فروش شرکت سایپا و جهت مشاهده جدیدترین طرح پیش فروش سایپا، طرح فروش نقدی سایپا، طرح فروش فوق العاده سایپا و طرح فروش اقساطی سایپا، مقاله فروش فوق العاده سایپا را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران