• ساخت 20 هزار دستگاه لامبورگيني اوروس در 4 سال
  • ساخت 20 هزار دستگاه لامبورگيني اوروس در 4 سال
  • ساخت 20 هزار دستگاه لامبورگيني اوروس در 4 سال
  • ساخت 20 هزار دستگاه لامبورگيني اوروس در 4 سال
  • ساخت 20 هزار دستگاه لامبورگيني اوروس در 4 سال

ساخت 20 هزار دستگاه اوروس در 4 سال

رکورد تاریخی شاسی‌بلند محبوب لامبورگینی

18 خرداد 1401 14:46

دقیقاً 29 تیر ماه سال گذشته بود که لامبورگینی نقطه عطف تولید شاسی‌بلند اوروس را اعلام کرد. در آن تاریخ پانزده هزارمین نمونه از اوروس از خط تولید کارخانه سنت‌آگاتا بولونیا خارج شد. نزدیک به 11 ماه بعد از آن روز، حالا شماره بیست هزارم اوروس با رنگ ویژه بنفش Mithras و سقف پانوراما و کالیپرهای مشکی‌رنگ هم ساخته شده است. این خودرو می‌رود تا به صاحبش در جمهوری آذربایجان برسد.

لامبورگینی با استخدام 500 پرسنل جدید برای افزایش تولید این مدل، با توجه به تقاضای عظیم، بیش از دو برابر نیروی کار خود را تقویت کرد.نکته اینجاست که لامبورگینی تنها به چهار سال زمان نیاز داشت تا 20 هزار دستگاه اوروس بسازد. این یعنی شاسی‌بلند فوق در کمترین زمان ممکن به پرفروش‌ترین خودروی شرکت تبدیل شده است.

لامبورگینی با استخدام 500 پرسنل جدید برای افزایش تولید این مدل، با توجه به تقاضای عظیم، بیش از دو برابر نیروی کار خود را تقویت کرد. حتی وسعت کارخانه آنها از 80 هزار متر مربع به 160 هزار متر مربع افزایش یافت.

هم‌زمان با اعلام این اتفاق تاریخی، لامبورگینی اطلاعات را نیز درباره انتخاب اوروس از طریق برنامه سفارشی‌سازی Ad Personam به اشتراک گذاشت. در این پروژه، 5 رنگ فانتزی پرطرفدار یعنی بنفش Pasifae، آبی Cepheus، گرافیت مات، و مرواریدی Arancio در نظر گرفته شده است. جالب اینجاست که تخمینی که شرکت انجام داده حکایت از آن دارد که مشتریان با این خودرو حدود 360 میلیون کیلومتر رانندگی کرده‌اند.

ساخت 20 هزار دستگاه لامبورگینی اوروس در 4 سال

به‌زودی نسخه فیس‌لیفت از لامبورگینی اوروس با پسوند EVO راهی بازار می‌شود، که احتمالاً قدرت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. حتی بدون تقویت، پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری دو توربوی آن با 650 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور، توان کافی را خواهد داشت.

به نظر می‌رسد رونمایی از مدل فوق به گردهمایی Pebble Beach طی دو ماه آینده موکول شده است. گفته می‌شود شرکت برنامه ساخت یک اوروس برقی را نیز دارد، ولی بعید به نظر می‌رسد که تا پایان دهه جاری این اتفاق رخ بدهد. شاید با عرضه نسل دوم، شاهد حضور ویرایش برقی این شاسی‌بلند باشیم.

دیدگاه کاربران