رکوردشکنی شاسی‌بلند لامبورگینی

تولید اوروس به 15 هزار دستگاه رسید

3 مرداد 1400 16:21

لامبورگینی، به واسطه‌ سوپراسپرت‌های جذاب خود به محبوبیت بالایی در بین خودروسازان، دست پیدا کرده است. اما ناگهان اوروس از راه رسید و سنت‌شکنی کرد.

اکنون، سه سال پس از شروع تولید لامبورگینی اوروس، پانزده هزارمین دستگاه آن این هفته مونتاژ شد و رکورد جدیدی را ثبت کرد‌.اکنون تنها شاسی‌بلند این برند، به پرفروش‌ترین محصول آن تبدیل شده و می‌توان ادعا کرد که امروزه لامبورگینی تولیدکننده شاسی‌بلند است و این موضوع احتمالاً برای دوست‌داران این برند و سوپر‌اسپرت‌ها، ناخوشایند باشد.

از ماه ژوئن سال جاری، تعداد 2796 دستگاه اوروس مونتاژ شده که در مقایسه با نیمه اول سال 2020، سی‌ و پنج درصد افزایش یافته‌ است. هوراکان و اونتادور نیز به ترتیب 1532 و 524 دستگاه فروش داشته‌اند.

از ماه ژانویه تا ژوئن سال 2021، بهترین نیمه اول سال برای لامبورگینی بوده و حالا می‌تواند جشن بگیرد. اکنون، سه سال پس از شروع تولید اوروس، پانزده هزارمین دستگاه آن این هفته مونتاژ شد و رکورد جدیدی را ثبت کرد‌.

این دستگاه در رنگ خاکستری و جزئیات متضاد سبز رنگ، با کابینی دو رنگ و مجهز به پیشرانه V8 ساخته شده است و به‌زودی راهی انگلستان می‌شود‌.

لامبورگینی اوروس

این شاسی‌بلند محبوب در حال آماده شدن و دریافت مجموعه‌ای از بازنگری‌ها است. احتمالاً نسخه جدید نام اوروس اوو دارد و پیشرانه 4 لیتری توئین‌توربو آن تقویت می‌شود. در حال حاضر، عنوان سریع‌ترین شاسی‌بلند نوربورگ‌رینگ، با زمان ثبت‌ شده 7 دقیقه و 38.925 ثانیه، در دستان پورشه کاین توربو GT کوپه است و اوروس سعی دارد از آن پیشی بگیرد. مهندسان لامبورگینی در حال تهیه نسخه پلاگین‌هیبرید نیز هستند؛ زیرا قوانین آلایندگی روز به روز سخت‌تر می‌شوند.

اوروس، برای لامبورگینی و بازنگری در خط تولید این شرکت، بسیار حیاتی است؛ زیرا قصد دارد تا سال 2024 مدل‌های هوراکان و اونتادور را نیز هیبریدی کند. چهارمین مدل لامبورگینی نیز تا نیمه دوم دهه به خط تولید اضافه می‌شود که یک مدل تماماً الکتریکی خواهد بود و به احتمال زیاد در قالب یک گرندتورر تولید می‌شود.

دیدگاه کاربران