• نيسان ناوارا R
  • Nissan Navara with GT R engine
  • نيسان ناوارا R
  • نيسان ناوارا R

سریع‌ترین پیکاپ جهان؟

معرفی نیسان ناوارا R

20 خرداد 1401 13:40

درحالی‌که عرضه نیسان ناوارا در بسیاری از کشورهای اروپایی قطع شده، این خودرو همچنان در استرالیا و نیوزیلند به فروش می‌­رسد. براساس شنیده‌­ها، نیسان در حال طراحی نسل جدید این خودروست، اما قابلیت­‌های بیراهه‌­نوردی مدل فعلی ناوارا همچنان قابل توجه است.

برای نخستین بار در جهان، پیشرانه توئین توربو شش سیلندر برگرفته از نیسان GT-R برای ناوارا نصب شده است.با این حال در پروژه‌ای جدید متخصصان نیسان قصد داشته‌­اند چهره دیگری از این شاسی­‌بلند را به نمایش بگذارند، چراکه پس از اعمال تغییرات گسترده ظاهری و فنی، ناوارا R را معرفی کرده­‌اند.

کیت قطعات بدنه شامل گلگیرهای عریض، رکاب‌های جانبی و قطعات الحاقی به سپرها، بخشی از ویژگی‌­های ظاهری نیسان ناوارا R به شمار می‌­آید. در فضای کابین تغییرات زیادی اعمال نشده و سیستم اطلاعات سرگرمی کنوود به همراه پشت آمپر دیجیتال، تنها موارد قابل ذکر خواهد بود.

اما شاید مهمترین ویژگی نیسان ناوارا R در زیر کاپوت آن پنهان شده باشد چراکه برای نخستین بار در جهان، پیشرانه توئین توربو شش سیلندر برگرفته از نیسان GT-R برای ناوارا نصب شده و به واسطه تغییرات، اکنون یک هزار اسب­‌بخار قدرت در اختیار نیسان ناوارا R قرار گرفته است.

پیشرانه نیسان GT-R برای نیسان ناوارا R

پیشرانه مذکور با کد فنی VR41، در حالت استاندارد 3.8 لیتر حجم دارد، که در نیسان ناوارا R به 4.1 لیتر افزایش یافته است. نیروی موتور این خودرو از طریق جعبه‌دنده دوکلاچه تقویت شده به تمام چرخها منتقل می­‌شود. بد نیست بدانید که گیربکس نیسان ناوارا R از یک شرکت اهل نیوزیلند به نام Dodson Motorsport تامین شده است.

سیستم تعلیق و سایر اجزای فنی نیسان ناوارا R هم فراموش نشده و کمک‌فنرهای KW V4 Racing، سیستم تغییر ارتفاع هیدرولیکی HLS 4، رینگ‌های 20 اینچی ساخت BBS و ترمزهای RC6 و RC4 Alcon هم برای این خودرو نصب شده است.

نیسان ناوارا R

هنوز درباره شتاب نیسان ناوارا R خبری در دسترس نیست، اما اگر ادعا کنیم که با سریع‌ترین پیکاپ جهان روبرو هستیم، چندان دور از واقعیت نیست. پروسه تبدیل نیسان ناوارا به ناوارا R در مدت 2 سال انجام شده و بیشتر وظایف برعهده SB Motorsport قرار داشته است. این احتمال وجود دارد که نیسان ناوارا R در فستیوال سرعت گودوود به معرض نمایش درآید.

دیدگاه کاربران