درحالیکه عرضه نیسان ناوارا در بسیاری از کشورهای اروپایی قطع شده، این خودرو همچنان در استرالیا و نیوزیلند به فروش میرسد. براساس شنیدهها، نیسان در حال طراحی نسل جدید این خودروست، اما قابلیتهای بیراههنوردی مدل فعلی ناوارا همچنان قابل توجه است.
”برای نخستین بار در جهان، پیشرانه توئین توربو شش سیلندر برگرفته از نیسان GT-R برای ناوارا نصب شده است.“با این حال در پروژهای جدید متخصصان نیسان قصد داشتهاند چهره دیگری از این شاسیبلند را به نمایش بگذارند، چراکه پس از اعمال تغییرات گسترده ظاهری و فنی، ناوارا R را معرفی کردهاند.
کیت قطعات بدنه شامل گلگیرهای عریض، رکابهای جانبی و قطعات الحاقی به سپرها، بخشی از ویژگیهای ظاهری نیسان ناوارا R به شمار میآید. در فضای کابین تغییرات زیادی اعمال نشده و سیستم اطلاعات سرگرمی کنوود به همراه پشت آمپر دیجیتال، تنها موارد قابل ذکر خواهد بود.
اما شاید مهمترین ویژگی نیسان ناوارا R در زیر کاپوت آن پنهان شده باشد چراکه برای نخستین بار در جهان، پیشرانه توئین توربو شش سیلندر برگرفته از نیسان GT-R برای ناوارا نصب شده و به واسطه تغییرات، اکنون یک هزار اسببخار قدرت در اختیار نیسان ناوارا R قرار گرفته است.
پیشرانه مذکور با کد فنی VR41، در حالت استاندارد 3.8 لیتر حجم دارد، که در نیسان ناوارا R به 4.1 لیتر افزایش یافته است. نیروی موتور این خودرو از طریق جعبهدنده دوکلاچه تقویت شده به تمام چرخها منتقل میشود. بد نیست بدانید که گیربکس نیسان ناوارا R از یک شرکت اهل نیوزیلند به نام Dodson Motorsport تامین شده است.
سیستم تعلیق و سایر اجزای فنی نیسان ناوارا R هم فراموش نشده و کمکفنرهای KW V4 Racing، سیستم تغییر ارتفاع هیدرولیکی HLS 4، رینگهای 20 اینچی ساخت BBS و ترمزهای RC6 و RC4 Alcon هم برای این خودرو نصب شده است.
هنوز درباره شتاب نیسان ناوارا R خبری در دسترس نیست، اما اگر ادعا کنیم که با سریعترین پیکاپ جهان روبرو هستیم، چندان دور از واقعیت نیست. پروسه تبدیل نیسان ناوارا به ناوارا R در مدت 2 سال انجام شده و بیشتر وظایف برعهده SB Motorsport قرار داشته است. این احتمال وجود دارد که نیسان ناوارا R در فستیوال سرعت گودوود به معرض نمایش درآید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com