• استيضاح وزير صمت با عدم واردات خودرو

اولین کارت زرد مجلس به فاطمی امین

یا واردات خودرو یا استیضاح وزیر صمت

24 خرداد 1401 15:33

بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به وعده‌های وزارت صمت درباره ساماندهی بازار خودرو و عمل نکردن به آن‌ها اشاره کرد و افزود که نمایندگان مجلس از این موضوع ناراضی بوده و در صدد استیضاح وزیر صمت هستند. وی اوایل اردیبهشت‌ماه 1401 نیز درباره استیضاح وزیر صمت در صورت عدم تغییر روند کاری سخن گفته بود. وزیر صمت نیز اکنون در حال ارائه مستندات برای توجیه کار‌هایی است که انجام نداده است.

نمایندگان مجلس در 23 خردادماه 1401، اولین کارت زرد را به فاطمی‌امین (وزیر صمت) دادند.لطف‌الله سیاهکلی، عضو دیگری از کمیسیون صنایع و معادن مجلس، عنوان کرده که استیضاح وزیر صمت از سال 1400 به هیئت رئیسه تحویل داده شده اما تاکنون اعلام وصول نشده است.

جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور، نیز در این باره می‌گوید از آن جایی که قیمت خودرو در حال اصلاح است، استیضاح وزیر صمت فعلا مسکوت مانده است؛ اما اگر آیین‌نامه واردات خودرو به درستی انجام نشود، این موضوع دوباره پیگیری خواهد شد.

نمایندگان مجلس در نشست علنی روز سه‌شنبه مورخ 23 خردادماه 1401، درباره مشکلاتی همچون افزایش شدید قیمت کالاها، تعیین تکلیف خودرو‌های سنگین وارداتی و ... از آقای فاطمی‌امین سوال کردند. نهایتا به دلیل قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های آقای وزیر، وی کارت زرد دریافت کرد.

پیش بینی قیمت خودرو

در مقاله پیش بینی قیمت خودرو در سال 1401 عوامل مختلفی را با هم موشکافی می‌کنیم که هر کدام می‌توانند بر یک یا چند «بخش از بازار» اثر بگذارد و باعث کاهش قیمت خودرو یا حتی افزایش قیمت خودرو شوند.

دیدگاه کاربران