• تويوتا کامپکت کروزر EV
  • تويوتا کامپکت کروزر EV
  • تويوتا کامپکت کروزر EV
  • تويوتا کامپکت کروزر EV
  • تويوتا کامپکت کروزر EV
  • تويوتا کامپکت کروزر EV
  • تويوتا کامپکت کروزر EV
  • Toyota Compact Cruiser
  • Toyota Compact Cruiser
  • Toyota Compact Cruiser

انتشار تصاویر و جزئیات بیشتر از کامپکت کروزر EV

شاسی‌بلند تویوتا برنده جایزه بهترین کانسپت سال

26 خرداد 1401 20:22

مدتی پس از آنکه تویوتا یک شاسی­‌بلند جدید به نام کامپکت کروزر EV را معرفی کرد، موفق شد جایزه «طراحی برتر خودروی کانسپت» را برای سال 2022 از آن خود کند. این واقعه افتخارآمیز به همراه استقبال مخاطبان، باعث شده تویوتا برای انتشار تصاویر و اطلاعات بیشتر درباره کامپکت کروزر EV، انگیزه پیدا کند.

براساس اعلام تویوتا، کامپکت کروزر EV با هدف جلب نظر جوانان علاقمند به سفر و ماجراجویی طراحی شده، هرچند که این شرکت فعلا درباره مشخصات فنی این خودرو سکوت کرده است.تویوتا کامپکت کروزر EV که در میان 15 کانسپت دیگر از تویوتا، اواخر سال گذشته میلادی توسط خودروساز ژاپنی رونمایی شد، توسط استودیو طراحی این شرکت در فرانسه شکل گرفته است.

فرم کلی بدنه تویوتا کامپکت کروزر EV در عین شباهت به مدل محبوب تویوتا اف جی کروزر، به نسل نخست لندکروزر نیز بسیار شبیه است. در سال 2017 نیز کانسپتی به نام F4-X معرفی شده بود، که کامپکت کروزر EV را می­‌توان به نوعی نسخه تکامل یافته از این خودرو دانست.

فرم کلی چراغ‌های جلو، زیرسپری­‌های بزرگ، گلگیرهای مکعبی، فاصله نسبتا زیاد کف از سطح زمین، نصب آینه­‌های جانبی روی درها و ریل‌های سقفی، همگی ریشه‌­های هویتی کامپکت کروزر EV را به یاد می‌­آورد.

Toyota Compact Cruiser

با مرور تصاویری که از تویوتا کامپکت کروزر EV انتشار یافته، می­‌توان دریافت که طراحی فضای داخلی این خودرو هنوز تکمیل نیست و هیچگونه آزمایش جاده‌­ای هم برای آن ترتیب داده نشده است، اما طرفداران تویوتا اکنون می­‌توانند مطمئن باشند که خودروساز ژاپنی برای تولید کامپکت کروزر EV برنامه­‌ریزی کرده است.

از مهمترین رقبای احتمالی تویوتا کامپکت کروزر EV می­‌توان به شاسی­‌بلند کوچک جیپ و نسل جدید سوزوکی جیمنی اشاره کرد، که البته از این خودروها نیز اطلاعات خاصی در دسترس نیست.

براساس اعلام تویوتا، کامپکت کروزر EV با هدف جلب نظر جوانان علاقمند به سفر و ماجراجویی طراحی شده، هرچند که این شرکت فعلا درباره مشخصات فنی این خودرو سکوت کرده است. البته می­‌توان انتظار داشت که تویوتا کامپکت کروزر EV براساس پلتفرم eTNGA ساخته شود که برای تولید تویوتا bZ4x نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

Toyota Compact Cruiser

آقای Simon Humphries سرپرست بخش طراحی تویوتا با اشاره به پژوهش سی ساله این شرکت در حوزه خودروهای برقی، تویوتا کامپکت کروزر EV را مناسب افرادی دانسته که علاقمند به معرفی سبک زندگی خود از طریق خودرویشان هستند.

تاریخچه جایزه «طراحی برتر خودروی کانسپت» که توسط مجله Auto&Design به تویوتا کامپکت کروزر EV اهدا شده، به سال 1984 برمی‌گردد. بسیاری از خودروهای مشهور همچون فراری 296GTB نیز موفق به دریافت آن شده‌اند.

دیدگاه کاربران