• کراس اور برقي پژو E-3008
  • کراس اور برقي پژو E-3008
  • کراس اور برقي پژو E-3008
  • کراس اور برقي پژو E-3008
  • کراس اور برقي پژو E-3008
  • کراس اور برقي پژو E-3008
  • کراس اور برقي پژو E-3008
  • کراس اور برقي پژو E-3008
  • کراس اور برقي پژو E-3008
  • کراس اور برقي پژو E-3008
  • کراس اور برقي پژو E-3008
  • کراس اور برقي پژو E-3008
  • کراس اور برقي پژو E-3008
  • کراس اور برقي پژو E-3008
  • کراس اور برقي پژو E-3008
  • کراس اور برقي پژو E-3008
  • کراس اور برقي پژو E-3008
  • کراس اور برقي پژو E-3008
  • کراس اور برقي پژو E-3008

کراس‌اور برقی با سامانه چهار چرخ محرک

انتشار تصاویر پژو E-3008

23 شهریور 1402 11:48

پس از هفت سال، سومین نسل از پژو 3008 درحالی معرفی شده که این بار همتای برقی خود یعنی E-3008 را نیز به همراه دارد.

پژو E-3008 به عنوان نخستین محصول استلانتیس بر پلتفرم جدید STLA Medium، در دو تریم Allure و GT عرضه خواهد شد. نسل سوم پژو 3008 و همتای برقی آن تا قبل از پایان سال جاری به بازار اروپا و برخی کشورهای دیگر، وارد خواهند شد.

طراحی پژو E-3008

پژو E-3008 با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4.54، 1.89 و 1.64 متر، براساس نسخه تکامل ‌یافته از زبان طراحی پژو شکل گرفته است و مواردی شامل چراغ‌های Pixel LED باریک در ارتفاع بالا، دیلایت‌های به شکل پنجه شیر، جلو پنجره بدون قاب با الگوی مطابق با فرم دیلایت و چراغ‌های باریک و پیوسته عقب را به نمایش می­‌گذارد. نسل سوم پژو 3008 به یک کراس‌اور کوپه تبدیل شده و شیب سقف آن جلب نظر می­‌کند.

شش رنگ مشکی صدفی، خاکستری Artense، سفید Okenite، خاکستری تیتانیوم، آبی Ingaro و آبی Obsession برای قابل سفارش است، که مورد آخر در شرایط نوری متفاوت از آبی به سبز تغییر می‌­کند.

کابین و امکانات پژو E-3008

تصاویر کابین نسل جدید پژو 3008 در اختیار رسانه­‌ها قرار گرفت. این فضا با تاثیر از نسخه جدید فناوری i-Cockpit یعنی Panoramic طراحی شده است و نمایشگر یکپارچه 21 اینچی در بالای داشبورد را به همراه دارد. دارد. البته در تریم Allure، دو نمایشگر 10 اینچی در کنار یکدیگر قرار می‌­گیرد. اهرم تعویض دنده به روی داشبورد و در محل نزدیک به دکمه­‌های لمسی و دکمه استارت، قرار گرفته است.

کنسول مرکزی هم با فرم زاویه‌­دار و تعدادی دکمه، بین صندلی‌ها و بخش میانی داشبورد قرار گرفته است و دو جالیوانی و شارژر بی‌سیم را به همراه دارد. یک نمایشگر لمسی کوچک با میانبرهای قابل تنظیم هم در کنسول مرکزی تعبیه شده است.

به لطف افزایش 64 میلیمتری فاصله بین محورها، کابین 3008 جادارتر از نسل قبلی شده و فضای پای بیشتری را در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد. فضای 520 لیتری صندوق بار در نسخه چهار چرخ محرک به دلیل اضافه شدن موتور عقب، 50 لیتر کوچکتر می‌شود. 17 فضای کوچک با مجموع گنجایش 34 لیتر هم در نقاط مختلف کابین پیش‌­بینی شده است.

طراحی صندلی‌های جلوی تاییدیه AGR را از اتحادیه پزشکان و تراپیست‌های آلمان به دست آورده و به صورت استاندارد به گرمکن مجهز شده است. با پرداخت مبلغ اضافه، مواردی شامل تهویه، ماساژور و لبه­‌های تطبیق‌­پذیر هم به صندلی‌ها اضافه می­‌شود.

مشخصات فنی پژو E-3008

تیپ پایه این خودرو به یک موتور برقی در محور جلو با 210 اسب‌بخار قدرت و 343 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که همراه با مجموعه باطری 73 کیلووات ساعت، شعاع حرکتی 525 کیلومتر را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

یک قدم بالاتر، نسخه دوموتوره قرار گرفته که با اضافه شدن یک پیشرانه با 110 اسب‌بخار قدرت و 166 نیوتن‌متر گشتاور به تیپ پایه، مجموع خروجی و شعاع حرکتی را به ترتیب به 320 اسب‌بخار و 525 کیلومتر می‌رساند.

در نهایت به تریم Long Range می­‌رسیم که پیشرانه تریم پایه را با 20 اسب‌­بخار قدرت بیشتر در کنار مجموعه باتری 98 کیلووات ساعت قرار داده است، تا شعاع حرکتی به 700 کیلومتر برسد. این مجموعه باتری در نسخه دوموتوره عرضه نمی‌شود.

نسخه دوموتوره به حالت رانندگی 4WD مجهز شده است، که در سرعت بالاتر از 135 کیلومتر برساعت، خروجی را به هر دو محور انتقال می­‌دهد.

هر سه نسخه E-3008 به‌صورت استاندارد با شارژر 11 کیلووات و به ‌صورت سفارشی با شارژر 22 کیلوواتی سه فاز ارائه می‌شوند. با اتصال به جریان سریع 160 کیلووات، شارژ باتری در مدت 30 دقیقه از 20 تا 80 درصد خواهد رسید.

قابلیت V2L یا استفاده از ذخیره باتری برای لوازم برقی منزل و قابلیت شارژ هوشمند V1G با امکان محاسبه زمان و هزینه لازم در شارژ خانگی، پمپ گرمایی برای انتقال گرمای باتری به کابین و بازیابی نیروی ترمز در سه حالت برای شارژ باتری، از دیگر ویژگی‌های فنی این خودرو به‌شمار می‌­آید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران