• هوندا E ليميتد اديشن
  • هوندا E ليميتد اديشن
  • هوندا E ليميتد اديشن
  • مک ورشتپن و هوندا E ليميتد اديشن
  • مک ورشتپن و هوندا E ليميتد اديشن
  • مک ورشتپن و هوندا E ليميتد اديشن

قهرمان فرمول یک پشت فرمان هاچ‌بک برقی

معرفی هوندا E لیمیتد ادیشن

15 تیر 1401 17:24

پس از پایان فصل قبلی مسابقات فرمول یک، شرکت هوندا به تامین پیشرانه برای خودروهای این رقابت پایان داد، اما تیم ردبول (Red Bull Racing) تا پایان سال 2025 از این فناوری استفاده خواهد کرد.

نسخه Limited Edition از هوندا E براساس تریم Advance Grade شکل گرفته است و به همین دلیل خودروی ارزانی نیست، چراکه 38.120 پوند (تقریبا 46 هزار دلار) قیمت دارد.وظیفه هدایت خودروی مسابقه‌ای RB18 در طول این فصل از مسابقات فرمول یک، برعهده مکس ورشتاپن خواهد بود، اما این راننده مشهور در اوقات فراغت خود از یک خودروی برقی کوچک هم استفاده خواهد کرد. نسخه ویژه‌­ای از هوندا E که با لقب Limited Edition در اروپا عرضه شده، در اختیار این راننده 24 ساله قرار می­‌گیرد تا در مسیرهای شهری از آن استفاده کند.

رنگ قرمز Premium Crystal به همراه رینگ‌های 17 اینچی و برخی جزئیات دیگر به رنگ مشکی، نخستین عامل تمایز در نسخه Limited Edition از هوندا E است.

مکس ورشتاپن قبل از کسب پیروزی در گرندپری Emilia Romagna، هوندا E Limited Edition را مورد بررسی قرار داده و طراحی ظاهری و عملکرد این خودروی برقی را تحسین کرده بود.

مک ورشتپن و هوندا E لیمیتد ادیشن

نسخه Limited Edition از هوندا E براساس تریم Advance Grade شکل گرفته است و به همین دلیل خودروی ارزانی نیست، چراکه با قیمت 38.120 پوند (تقریبا 46 هزار دلار) در بریتانیا به فروش می‌­رسد. این رقم برای خودروی کوچک برقی با مجموعه باتری به ظرفیت 35.5 کیلووات ساعت و شعاع حرکتی 220 کیلومتر، چندان مقرون بصرفه به نظر نمی‌­رسد. البته فراموش نکنید که هوندا E  لیمیتد ادیشن، 152 اسب­‌بخار قدرت و 315 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار چرخ‌های عقب قرار می‌دهد، که برای یک خودروی شهری، کمی بیش از انتظار است.

با تمام مزایای هوندا E، نمی‌­توان انکار نمود که بسیاری از طرفداران هوندا، در انتظار عرضه سیویک تایپ R هستند، که در نسل جدید به خودرویی برقی تبدیل شده است. شاید با عرضه هوندا سیویک تایپ R جدید، مکس ورشتاپن را نیز در پشت فرمان آن خودرو ببینیم.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران