• هوندا ZR-V مدل 2023
  • هوندا ZR-V مدل 2023
  • هوندا ZR-V مدل 2023
  • هوندا ZR-V مدل 2023
  • هوندا ZR-V مدل 2023

نسخه ژاپنی از HR-V

هوندا ZR-V مدل 2023 معرفی شد

26 تیر 1401 13:42

اگرچه هوندا پیش‌تر اعلام کرده بود که HR-V را به طور ویژه برای بازار آمریکا طراحی کرده ولی ZR-V که به تازگی در ژاپن رونمایی شده، ساختاری تقریباً یکسان با آن دارد. قبل از آن نیز هوندا ZR-V در بازار چین رونمایی شده بود، که ظاهری مشابه با این خودرو داشت. هم‌چنین گفته شده است که این خودرو سال آینده راهی بازار اروپا می‌شود تا فضای خالی بین HR-V و نسل بعدی CR-V را پر کند.

هوندا ZR-V مانند سیویک e:HEV دارای یک یک پیشرانه هیبریدی است. البته نسخه بنزینی با پیشرانه 1.5 لیتری و ساختار انتخابی AWD قابل ارائه است. مدل مخصوص بازار ژاپن با تغییر از الگوی لانه زنبوری به ساختار عمودی ما را به یاد مازراتی گریکاله تروفئو می‌اندازد. البته این مدل جلوپنجره متفاوتی نسبت به برادر آمریکایی خود دارد. سپر جلو نیز دستخوش تغییرات جالبی است.  در قسمت عقب ZR-V جدید دارای یک سیستم اگزوز دوگانه با لوله‌های بسیار بزرگ‌تر است که ظاهر مدل فوق را اسپرت‌تر کرده است.

فضای داخلی شباهتی عجیب به HR-V پیدا کرده است که بیشترین الهامات خود را از سیویک گرفته است. با این حال متوجه شده‌ایم که ZR-V از طراحی اهرم دسته‌دنده حجیم‌تر برای مدل اتوماتیک خود اجتناب کرده است.

هوندا ZR-V مدل 2023

مهم‌ترین تفاوت این مدل با هوندا HR-V عرضه شده در بازار آمریکا، قوای محرکه‌اش است. در حالی که مدلی حال حاضر بازار آمریکا دارای یک پیشرانه 2 لیتری با 158 اسب‌بخار قدرت است، هوندا ZR-V مانند سیویک e:HEV دارای یک یک پیشرانه هیبریدی است. البته نسخه بنزینی با پیشرانه 1.5 لیتری و ساختار انتخابی AWD قابل ارائه است.

البته تا زمانی که دفترچه رسمی ZR-V منتشر نشده نمی‌توان درباره تریم‌ها و تیپ‌های آن اظهارنظر کرد، ولی از الان می‌دانیم که این خودرو برای عرضه در سال 2023 در نظر گرفته شده است.

دیدگاه کاربران