شرکت هوندا در شهر شنزن در چین از یک محصول جدید به نام هوندا ZR-V رونمایی کرده است. غیر از بازار چین، این خودرو به اروپا، ژاپن و حتی ایالات متحده نیز صادر خواهد شد. البته نام این خودرو در آمریکا به HR-V تغییر مییابد.
”هوندا ZR-V براساس پلتفرم مشترک با سیویک شکل گرفته، ولی فاصله بین محورها از 2.736 به 2.655 متر کاهش یافته است.“طول، عرض و ارتفاع هوندا ZR-V به ترتیب 4.568، 1.84 و 1.621 متر اعلام شده است، که این خودرو را بین دو محصول دیگر شرکت یعنی هوندا HR-V و هوندا CR-V نشان میدهد. دو خودروی هموطن یعنی مزدا CB-5 و میتسوبیشی اکلیپسکراس را میتوان رقبای مستقیم هوندا ZR-V دانست.
هوندا ZR-V براساس پلتفرم مشترک با سیویک شکل گرفته، ولی فاصله بین محورها از 2.736 به 2.655 متر کاهش یافته است.
هوندا ZR-V در چین تنها به صورت دیفرانسیل-جلو به فروش میرسد، اما در سایر بازارها نسخه چهار چرخ محرک نیز عرضه خواهد شد.
چراغهای LED جلو حتی در تریم پایه و رینگهای 17 یا 18 اینچی، از نکات قابل توجه در ظاهر هوندا ZR-V است.
طراحی داشبورد این کراساور مخصوصاً در بخش میانی بسیار شبیه به هوندا سیویک بوده و مواردی همچون صفحه پشت آمپر 10.2 اینچی و نمایشگر 10.1 اینچی لمسی را به همراه دارد.
تنظیم برقی صندلیهای جلو، سقف شیشهای پانوراما، کروزکنترل تطبیقپذیر و چند سامانه کمکی همچون فرود از سراشیبی در کابین هوندا ZR-V پیشبینی شده است.
قوای حرکتی هوندا ZR-V از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ تامین شده است، که 182 اسببخار قدرت و 240 نیوتنمتر گشتاور را به گیربکس CVT انتقال میدهد. حداکثر سرعت هوندا ZR-V با این پیشرانه، 192 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
به نظر میرسد که هوندا ZR-V با همین پیشرانه به آمریکا صادر شود، ولی احتمال دارد که نسخه هیبرید این خودرو به اروپا و ژاپن ارسال شود. تولید هوندا ZR-V در چین و توسط شریک خودروساز ژاپنی یعنی GAC از نیمه دوم سال جاری میلادی آغاز میشود.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoreview.ru