• پاسخ به سوالات پر تکرار طرح هاي سايپا

برندگان قرعه کشی بخوانند!

پاسخ به سوالات پر تکرار طرح های سایپا

5 مرداد 1401 17:01

در مقاله امروز، می‌خواهیم به برخی از سوالات مهم برندگان سایپا بپردازیم و آنها را پاسخ دهیم. سوالاتی مانند اینکه از کجا بفهمیم در قرعه کشی سایپا ثبت نام شدیم؟ چگونه لیست برندگان سایپا را ببینیم؟ بعد از برنده شدن در فروش سایپا چکار کنیم؟ چگونه پول سایپا را واریز کنیم؟ چگونه از ثبت نان سایپا انصراف دهیم؟ اگر وجه سایپا را واریز نکنیم چه میشود؟ برای یافتن پاسخ این سوالات، باما همراه باشید.

چگونه از فروش جدید سایپا مطلع شویم؟

برای اطلاع از جدیدترین طرح‌های فروش محصولات سایپا، کافی است مقاله فروش فوری شرکت سایپا را مطالعه کنید. حتما می‌دانید که سایپا در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات ویژه‌ای برای مادران خانواده درنظر گرفته است. برای اطلاع از این تسهیلات و همچنین جهت آگاهی از شرایط فروش ویژه مادران، توصیه می‌کنیم مقاله ثبت نام سایپا برای مادران فرزند دوم را حتما بخوانید. 

چگونه در فروش جدید سایپا شرکت کنیم؟

در اواسط بهار 1401 و با دستور وزارت صمت، عرضه تمامی خودروهایی که مشمول قرعه کشی هستند، از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام می‌شود. منظورمان از خودروهای مشمول قرعه کشی، همان خودروهایی است که تعداد ثبت نام کنندگان آنها از میزان ظرفیت فروش خودروساز، بیشتر باشد یا به عبارت بهتر، همان خودروهایی که تقاضا برای آنها از عرضه‌شان بیشتر است.

با شروع ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو، مشتریانی که قصد خریداری خودروهای عرضه شده در این سامانه را داشتند، ابتدا باید در سامانه یکپارچه به نشانی اینترنتی sale.iranecar.com ثبت نام کنند. سپس خودروی موردنظرشان را انتخاب نمایند و در پایان نیز کد رهگیری را از این سامانه بگیرند.

چگونه بفهمیم در سایپا برنده شدیم؟

بعد از تکمیل ثبت نام خودرو ساپیا، باید منتظر اعلام زمان برندگان خودرو باشید. البته گاهی اوقات پیش می‌آید که تعداد اندکی از مشتریان برای خریداری یک محصول خاص سایپا، ثبت نام می‌کنند. در چنین شرایطی، دیگر نیازی به چک کردن نتایج برندگان سایپا نیست چراکه همه ثبت نام کنندگان، بعنوان برنده نهایی مشخص می‌شوند. اما اگر تعداد ثبت نام‌ها زیاد بود و قرعه کشی خودرو نیز انجام شد، باید نتایج برندگان سایپا را از طریق سامانه فروش خودرو (لینک زیر) مشاهده کنید:

»» مشاهده نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه ««

البته توجه داشته باشید که لینک فوق، فقط در زمان اعلام نتایج ثبت نام، فعال بوده و در سایر روزها، غیرفعال است.

منظور از رزرو در ثبت نام سایپا چیست؟

«منتخبین ذخیره» یا «برندگان رزور» یا «منتخبین دوم»، همگی یک مفهوم را دارند. برخی از مشتریان هستند که بعد از برنده شدن در قرعه کشی خودرو، به دلایل مختلف، واریز وجه سایپا را انجام نمی‌دهند. به همین دلیل، برای پرکردن جای خالی این گروه از مشتریان و همچنین برای آنکه همه خودروهای فروخته شده، بدست خریداران برسد، علاوه بر برندگان اصلی، برندگان رزرو نیز در زمان قرعه‌کشی‌ها مشخص می‌شوند.

در صورتیکه برنده اصلی، واریز وجه خودرو را انجام ندهد، سایپا نام این برنده را از لیست ثبت نامی‌هایش حذف کرده و او را با یکی از برندگان رزرو، جایگزین می‌کند. در صورتیکه این اتفاق رخ دهد، سایپا به برندگان رزرو، بصورت پیامکی اطلاع‌رسانی می‌کند.

چگونه از خرید خودرو سایپا انصراف دهیم؟

احتمالا خیلی‌ها از خودشان این سوال را پرسیده‌اند که چگونه ثبت نام خودرو را لغو کنیم؟ و اساسا آیا میشود از ثبت نام سایپا انصراف داد یا خیر. جواب هردوی این سوالات، مثبت است. یعنی شما می‌توانید از قرعه کشی سایپا انصراف دهید و هیچگونه اجباری در این زمینه وجود ندارد چراکه شرکت در قرعه کشی خودرو برای همه متقاضیان، اختیاری است.

اما باید یک نکته بسیار مهم دیگر را هم بدانید؛ انصراف از خرید خودرو سایپا، فقط تا قبل از واریز وجه امکانپذیر است. یعنی اگر وجه سایپا را واریز کرده باشید، دیگر حق انصراف ندارید و حتی حق خرید انصرافی (یا همان امکان صلح) را هم ندارید. این قانون سختگیرانه، که وزارت صمت آنرا به خودروسازان مکلف کرده، تنها به این دلیل است که خودرو، به دست مصرف کننده واقعی برسد نه به دست کسانی که با هدف سودجویی، برای ثبت نام خودرو اقدام کرده‌اند.

بعد از برنده شدن در سایپا چکار کنیم؟

اگر اسم‌تان در لیست برندگان سایپا بود، حالا باید منتظر بمانید تا زمان واریز وجه، از طرف شرکت سایپا اعلام شود. بعد از آغاز زمان واریز وجه خودرو، برندگان سایپا ابتدا باید به سامانه فروش اینترنتی سایپا به نشانی saipa.iranecar.com مراجعه کنند.

چگونه پول سایپا را واریز کنیم؟

بعد از مراجعه به سامانه فروش اینترنتی سایپا، باید گزینه «ورود/ثبت نام» را انتخاب کنید. سپس همانند تصویر زیر، کد ملی (فرد برنده) و کلمه عبور را وارد کنید. البته اگر در سامانه فروش سایپا، هنوز ثبت نام نکرده‌ باشید، باید گزینه «تاکنون ثبت نام نکرده‌اید» را انتخاب کنید.

چگونه وجه قرعه کشی سایپا را واریز کنیم
مرحله اول: ورود به سامانه فروش اینترنتی سایپا

بعد از ورود به حساب کاربری‌تان، همانند تصویر زیر، باید به قسمت «واریز وجه قرعه کشی» بروید. در این قسمت باید اطلاعات شناسایی را وارد کنید. سپس باید قوانین سایپا را مطالعه کرده و آنها را تایید کنید.

بعد از برنده شدن در قرعه کشی سایپا چکار کنیم
مرحله دوم: تکمیل اطلاعات مشتری

بعد از تکمیل مرحله قبل، خودرویی که در زمان ثبت نام، آنرا انتخاب کرده بودید، یکبار دیگر برای‌تان نمایش داده می‌شود. در این مرحله باید به چند نکته مختلف دقت کنید:

1- اولا باید دقت کنید که آیا خودروی نشان داده شده، همان خودروی موردنظر شماست؟ به عنوان مثال، همانند تصویر زیر، برای خودروی کوییک معمولی ثبت نام کرده‌ایم و خودروی نشان داده شده نیز همان خودروی ماست. اما حالا تصویر کنید که به جای این خودرو، مثلا کوییک R یا سایر محصولات سایپا، به شما نشان داده می‌شد. در چنین شرایطی، باید شرکت سایپا تماس بگیرید.

2- دوما باید به قیمت نشان داده شده، خوب دقت کنید. چراکه مبلغ واریزی شما، برپایه همین قیمت نمایش داده شده، محاسبه می‌گردد. از آنجایی که ما برای فروش فوق العاده سایپا ثبت نام کرده بودیم، پس طبیعی است که قیمت تمام شده کوییک را در اینجا مشاهده می‌کنیم. در صورتیکه اگر برای پیش فروش سایپا ثبت نام می‌کردیم، فقط مبلغ پیش پرداخت خودرو، در این قسمت نمایش داده می‌شد.

3- سوما باید به متنی که در قسمت توضیحات خودرو، درج شده، خوب دقت کنید! چراکه این متن کوتاه، در واقع چکیده‌ای است از بندهای موجود در قرارداد فروش سایپا و هر نکته‌ای که در آن نوشته شده باشد، لازم الاجراست. این متن، ممکن است در شرایط فروش مختلف، تغییراتی داشته باشد و چیزی به آن اضافه شود یا حتی چیزی از آن، حذف گردد. اما در اکثر شرایط فروش سایپا، یکسری قوانین کلی در این متن نوشته شده که شامل موارد زیر است:

  • پس از کارکرد 1000 کیلومتر و حداکثر تا پنج ماه بعد از تحویل گرفتن خودرو، اگر برای سرویس اولیه سایپا اقدام نشود، کارت گارانتی خودرو باطل می‌‌گردد.
  • تا زمانیکه برگه احراز سکونت توسط مشتری به نمایندگی ارائه نگردد، پذیرش مشتری وارد مرحله تخصیص خودرو نمی‌شود.
  • در صورت افزایش هزینه‌های دولتی (مالیات، عوارض و ...) تا قبل از فاکتور خودرو، پرداخت ان برعهده مشتری است.
  • در صورت الزام خودروساز به نصب تجهیزات و لوازم اضافی تا قبل از فاکتور خودرو، پرداخت مابه التفاوت ان برعهده مشتری خواهد بود.
برندگان قرعه کشی سایپا چگونه پول واریز کنند
مرحله سوم: چک کردن خودرو و مبلغ واریزی

در مرحله بعد، باید تکلیف بسته‌ خدمت و آپشن که برای خودروی شما موجود است را، تعیین کنید. یعنی در صورت تمایل، یا یکی از بسته‌ها را انتخاب کنید. همچنین در صورت عدم تمایل، بسته‌هایی که بصورت پیش فرض انتخاب شده را حذف کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که قیمت هر بسته، در این مرحله به شما نمایش داده می‌شود. بنابراین در صورت انتخاب یکی از بسته‌ها، باید علاوه بر مبلغ واریزی برای خودرو، قیمت آن بسته را هم پرداخت کنید. به عنوان مثال، همانند تصویر زیر، مبلغ لازم برای خودرو، 168 میلیون تومان بوده و قیمت بسته انتخابی نیست 1.7 میلیون تومان است. بنابراین مجموع مبلغ واریز، به حدود 169.8 میلیون تومان رسیده.

چگونه پول قرعه کشی سایپا را واریز کنیم
مرحله چهارم: انتخاب بسته خدمت و آپشن

در مرحله بعد، به درگاه بانکی منتقل می‌شوید و باید وجه موردنظر را واریز کنید. بعد از واریز وجه خودرو، همانند تصویر زیر، با پیغام «عملیات پرداخت با موفقیت انجام شد» روبرو می‌شوید. دریافت این پیام، به این معنی است که فرآیند ثبت نام خودرو تکمیل شده و باید منتظر اطلاع رسانی بعدی شرکت سایپا بمانید.

برندگان قرعه کشی سایپا چکار کنند
مرحله پنجم: واریز وجه خودرو و تکمیل ثبت نام

بعد از واریز وجه سایپا، قیمت خودرو تغییر میکند؟

جواب این سوال، بستگی به این موضوع دارد که شما، کدامیک از شرایط فروش سایپا، ثبت نام کرده باشید:

1- اگر در فروش فوق العاده سایپا یا فروش فوری سایپا ثبت نام کرده باشید، در زمان واریز وجه، باید قیمت تمام شده خودرو را پرداخت کنید. در این حالت، قیمت خودرو قطعی بوده و در زمان تحویل، لازم نیست مبلغ دیگری را پرداخت کنید.

2- اگر در پیش فروش سایپا شرکت کرده باشید، در زمان واریز وجه خودرو، فقط باید مبلغ پیش پرداخت را بپردازید چراکه قیمت خودرو غیرقطعی و نامشخص است. به عبارت بهتر، قیمت خودروهای پیش فروشی سایپا، در زمان صدور دعوتنامه این خودروها و به نرخ روز، محاسبه می‌شود.

حال اجازه دهید یک مثال بزنیم؛ تصور کنید که قصد خریداری خودرویی را دارید که قیمتش در حال حاضر، 200 میلیون تومان باشد. اگر در زمان تحویل، قیمت این خودرو به 250 میلیون تومان برسد، مشتریانی که این خودرو را در فروش فوق العاده سایپا خریداری کرده‌اند، نیازی به پرداخت وجه ندارند اما مشتریانی که این خودرو را در پیش فروش سایپا خریداری کرده‌اند، باید با قیمت جدید 250 میلیون تومان، تسویه کنند. 

برای واریز وجه سایپا، چقدر فرصت داریم؟

بعد از برنده شدن در شرایط فروش سایپا، باید منتظر آغاز زمان واریز وجه خودرو باشید. هنگامی که واریز وجه سایپا شروع شد، برندگان قرعه کشی معمولا 3 تا 4 روز برای واریز وجه فرصت دارند. البته گاهی اوقات به دلیل بروز مشکلات فنی، ممکن است فرصت لازم برای واریز وجه، افزایش یابد که در این اینصورت توسط شرکت سایپا یا سایر منابع خبری معتبر، حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اگر وجه سایپا را واریز نکنیم چه میشود؟

در صورتیکه نام‌تان در لیست برندگان سایپا باشد اما واریز وجه را انجام ندهید، دو اتفاق برای‌تان می‌افتد:

  • نام‌تان از لیست حذف شده و با افراد رزرو، جایگزین می‌شوید.
  • به مدت دو دوره، امکان ثبت نام در طرح‌های فروش بعدی را ندارید.

نویسنده : مرتضی برجسته

دیدگاه کاربران
علیرضا 1403/1/18
بعد از تکمیل ثبت نام و واریز وجه مراجعه حضوری به نمایندگی اعلامی ضروری می باشد؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/1/19
بله باید تشریف ببرید قرارداد ثبت شده شفارشتون بگیرید که در آن کد پذیرش شما هست
0
0
Gha 1402/10/16
سلام. این مبلغ واریزی رو باید چه جوری پرداخت کنیم . کل مبلغو بریزم حساب معرفی شدم بعد خرید برداشت میشه
پاسخ
0
0
0
Gha 1402/10/16
سلام. وجه رو داخل حساب معرفیمون میریزیم . خود شرکت برداشت میکنه؟۳۳۰ تومن رو
پاسخ
0
0
0
saeed9412 1402/10/14
سلام من ۷ دی ثبت نام کردم برای سایناs ولی پیامک برام نیامده در صورتی ک برنده شدم گفتم ببینم پیامو حتما میاد وتا موقع پیامک میاد ۵ روز فرصت تکمیل وحه هست
پاسخ
0
0
0
Sara70 1402/10/14
با سلام. من در فروش فوق العاده 8 دی شاهین ثبت نام کردم. ولی هنوز پیامک واریز وجه دریافت نکردم. چطور میتونم پیگیری کنم؟
پاسخ
0
0
0