مازراتی GT2 به عنوان یکی از زیباترین خودروهای مسابقهای که در سالهای اخیر وارد میدان شده است، در جریان رقابت 24 ساعته Spa در بلژیک معرفی شد.
همانطور که از نام این خودروی تکنفره دریافت میشود، براساس نسخه خیابانی مازراتی MC20 ولی با پیروی از قوانین مسابقات GT2 شکل گرفته است و کار خود را از آخرین دوره مسابقات اروپایی Fanatec GT آغاز میکند. این خودرو در تمام مسابقات 2024 حاضر خواهد بود.
همچون همتای خیابانی، مازراتی GT2 نیز به پیشرانه شش سیلندر Nettuno V6 مجهز شده است، که نشان سه شاخ مازراتی را حمل میکند. از آنجا که قرارداد تامین پیشرانه توسط فراری تا پایان امسال به انتها میرسد، مازراتی سعی دارد وابستگی خود در این زمینه را هرچه سریعتر به صفر برساند.
خروجی این پیشرانه توئین توربو 3 لیتری شش سیلندر در مازراتی GT2، به 621 اسببخار قدرت و 730 نیوتنمتر گشتاور میرسد، که به ترتیب در دورشمار 7.500 و 3 هزار در دسترس قرار میگیرد.
برخلاف خروجی پیشرانه که با مازراتی MC20 تفاوتی ندارد، گیربکس 8 سرعته دوکلاچه جای خود را به جعبهدنده شش سرعته سکوئنشال با پدالهای پشت فرمان و کلاچ مسابقهای داده است.
دیفرانسیل لغزش-محدود با قفل خودکار، رینگهای 18 اینچی، کمکفنرهای قابل تنظیم در دو حالت و خروجی اگزوز دوتایی، از دیگر ویژگیهای فنی این خودرو بهشمار میآید.
هرچند بدنه مازراتی GT2 تاحد زیادی به همتای استاندارد شباهت دارد، اما تغییرات زیادی با هدف بهبود آیرودینامیک و خنککاری اعمال شده است. واضحترین تغییر در بخش عقب اتفاق افتاده، جایی که باله بزرگ، دیفیوزر و برآمدگی سقفی نصب شده است. مسیرهای جریان هوا در سپر جلو و کاپوت را هم نباید فراموش کرد.
مازراتی GT2 به صورت استاندارد به سیستم تهویه، فرمان قابل تنظیم، کپسول اطفا حریق و نمایشگر 6.5 اینچی مجهز شده است و با پرداخت مبلغ اضافه به صندلی سرنشین جلو، دوربین دید عقب و حسگر فشار تایر هم مجهز خواهد شد. رنگ آبی Blu Infinito و نقوش گرافیکی روی بدنه هم به صورت سفارشی ارائه میگردد.
لازم به یادآوری است که GT2 تنها مدل مسابقهای برمبنای مازراتی MC20 نیست، چراکه استلانتیس قصد دارد خودروی دیگری به نام پروجکت 24 را نیز در تیراژ 62 دستگاه عرضه کند. هیچکدام از نمونههای این خودرو با 740 اسببخار قدرت، به یکدیگر شباهت نخواهند داشت.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com