• تبديل اشکودا انياک به يک کمپر حرفه‌اي

فقط یک دستگاه و تمام

تبدیل اشکودا انیاک به یک کمپر حرفه‌ای

8 مرداد 1401 13:32

نمایندگی انگلستان اشکودا با تبدیل مدل انیاک - Enyaq - به یک کمپر حرفه‌ای، راهی ساده‌ برای نشان دادن قابلیت‌های خاص این کراس‌اور پیدا کرده است. آن‌ها پروژه خود را با قوی‌ترین نسخه محور عقب این خودرو به اسم انیاک iV 80 آغاز کردند.

یک چادر سقفی و یک نردبان برای دسترسی به قسمت بالایی در کنار یک اجاق گاز، یک سینک تاشو با شیر و تختی دو نفره از مهمترین امکانات این اشکودا برای ماجراجویی است.اضافه کردن یک چادر سقفی و یک نردبان برای دسترسی به قسمت بالایی، ایده‌ای ساده و در عین حال کاربردی برای ایجاد فضای خواب مناسب 2 نفر بوده است. مزیت اصلی این قسمت برپا کردن سریع‌السیر آن در طی چند دقیقه است.

اشکودای فوق به لطف وجود تجهیزاتی که با انرژی خورشید کار می‌کنند، بخش اعظمی از توان اصلی خودرو را صرفه‌جویی می‌کند. جالب‌تر آنکه 2 نفر دیگر نیز می‌توانند روی تختی که به‌صورت کشویی بیرون می‌آید، استراحت کنند. این تخت 2 نفره را نیز می‌توان در چند دقیقه مونتاژ کرد که بخشی از حجم 1710 لیتری بخش بار این شاسی‌بلند را به خود اختصاص می‌دهد.

برای تقویت قابلیت‌های این اشکودا، مهندسان از جعبه‌های کشویی برند EGOE هم استفاده کرده‌اند تا وسایل مختلفی را درون آن پنهان کنند. داخل کابین یک اجاق گاز، یک سینک تاشو با شیر و یک شیلنگ آب نیز وجود دارد.

تبدیل اشکودا انیاک به یک کمپر حرفه‌ای

این خودروی برقی به صورت تک موتوره و دیفرانسیل عقب است و ظرفیت پکیج باتری‌های آن 82 کیلووات ساعت اعلام شده که می‌تواند اشکودا انیاک iV 80 را با یک بار شارژ تا 544 کیلومتر پشتیبانی کند. توان خروجی موتور الکتریکی آن نیز معادل 200 اسب‌بخار با 310 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است. برای دوست‌داران شاسی‌بلندهای برقی اسپرت شتاب صفر تا صد 8.5 ثانیه‌ای آن می‌تواند خبر خوبی باشد.

محصول فوق آن‌طور که نمایندگی انگلیسی اشکودا می‌گوید هیچ‌گاه به تولید انبوه نمی‌رسد. البته این مانعی برای تبدیل و تجهیز انیاک فوق به ملزومات جذاب کمپینگ از سوی خریداران نمی‌شود.

دیدگاه کاربران