به فاصله بسیار کوتاه از رونمایی مازراتی MC20 GT2، فراری هم نماینده خود در مسابقات GT یعنی 296 GT3 را معرفی کرده است. این خودرو به عنوان جانشین 488 GT3 و در نقش مدرنترین محصول دونفره و موتوروسط فراری وارد میدان شده است.
”این خودرو به عنوان جانشین 488 GT3 و در نقش مدرنترین محصول دونفره و موتوروسط فراری وارد میدان شده است.“پروژه ساخت فراری 296 GT3 از سال 2020 و در مرکز تحقیق و توسعه این شرکت آغاز شد. این خودرو اکنون در آخرین مراحل طراحی بسر میبرد و البته در مسافتی به طول چندین هزار کیلومتر مورد آزمایش قرار گرفته است.
توجه داشته باشید که تمام جزئیات فراری 296 GT3 مطابق با قوانین جدید فدراسیون جهانی اتومبیلرانی در کلاس GT3 طراحی شده است.
فراری 296 GT3 به پیشرانه شش سیلندر توربوشارژ با زاویه 120 درجهای سیلندرها مجهز شده است، که بنابر اعلام سازنده، نیازهای رانندگان حرفهای و البته مشتریان فراری را برآورده خواهد کرد. وزن، موقعیت نصب این پیشرانه از نظر مرکز ثقل و مصرف سوخت این پیشرانه مورد توجه طراحان قرار داشته است، بدون آنکه تاثیر نامطلوب بر عملکرد فنی داشته باشد.
پیشرانه فراری 296 GT3 به سیستم انتقال قدرت جدید متصل شده، که برای این مدل طراحی شده و از کلاچ تک-دیسک و شش دنده با کلاچ الکترونیکی تشکیل شده است.
بخش بزرگی از روند طراحی فراری 296 GT3 به بهبود آیرودینامیک این خودرو اختصاص یافته است، که افزایش 20 درصدی نیروی رو به پایین در بدنه نسبت به مدل قبلی این خودرو را میتوان یکی از مهمترین نتایج آن دانست.
طراحی فضای کابین فراری 296 GT3 هم با هدف افزایش دید و بهبود دسترسی راننده به نقاط مختلف انجام شده است. به همین منظور، طراحان فراری از تجربیات رانندگان این شرکت و همچنین مشتریانی حاضر در مسابقات بهره بردهاند.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com