• خودروي مسابقه‌اي فراري 499P Modificata

خودروی مسابقه‌ای قانون شکن

معرفی فراری 499P Modificata

8 آبان 1402 11:21

فراری با مدل 499P در مسابقات ۲۴ ساعته لمان برنده شد. فراری این پیروزی را آخرین بار در سال ۱۹۶۵ بدست آورده بود. اکنون تعداد محدودی از مشتریان می‌توانند 499P Modificata، (نسخه‌ای اصلاح شده از این خودرو مسابقه‌ای) را دریافت کنند.

این نسخه تولیدی، برای مسابقه طراحی نشده است. بنابراین فراری توانسته بدون در نظر گرفتن قوانین مسابقه لمان، آن را ارتقا دهد. برای مثال، موتور برقی روی محور جلو، اکنون می‌تواند در سرعت‌های پایین کار کند. اما طبق قوانین لمان، تنها می‌توانست در سرعت‌های بیش از ۱۹۰ کیلومتر برساعت وارد مدار شود. بنابراین خریداران خوش شانس این محصول می‌توانند اغلب مواقع از سیستم چهار چرخ محرک بهره‌مند شوند.

خودروی مسابقه‌ای فراری 499P Modificata

علاوه بر آن، فراری سیستم Push to Pass را درنظر گرفته است، که با فشردن دکمه پشت فرمان توسط راننده، به مدت ۷ ثانیه قدرت ۱۶۱ اسب‌بخار بیش‌تر ارائه می‌شود. بنابراین خروجی پیشرانه از ۶۹۷ اسب‌بخار قدرت به ۸۵۸ اسب‌بخار می‌رسد.

تغییرات دیگری نیز در این خودرو ایجاد شده است. برای مثال، در موتور و قابلیت‌های رانندگی بازبینی شده است و منطق کنترل کشش و استارت خودرو تفاوت دارد.

پیشرانه فراری 499P Modificata شامل یک نیروگاه V6 با حجم ۳ لیتر است که در بخش میانی خودرو جای گرفته است. این پیشرانه از خودرو مسابقه‌ای فراری 296GT3 گرفته شده است. این پیشرانه درواقع جزئی از شاسی خودرو محسوب می‌شود. نیروی تولید شده از طریق گیربکس هفت سرعته سکوئنشال به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

خودروی مسابقه‌ای فراری 499P Modificata

کابین این محصول مطابق نسخه مسابقه‌ای بوده و بنابراین تنها یک صندلی دارد.

فراری 499P Modificata طبق برنامه جدید Sport Prototipi Clienti فراری ارائه می‌شود. بنابراین تمام کارهای مربوط به حمل و نقل، حضور در پیست و ..‌. با این شرکت است.

فراری فعلا اطلاعاتی درباره تعداد تولید و قیمت این محصول ویژه منتشر نکرده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران