• کانسپت چري اکسيد آتلانتيکس Exeed AtlantiX

رونمایی از پرچمدار چری در کارخانه جدید

معرفی اکسید آتلانتیکس

11 مرداد 1401 11:35

شرکت چری در اقدامی غیرمنتظره، کانسپتی را در کارخانه جدید خود رونمایی کرده است.

اکسید آتلانتیکس کراس‌اوری 4.8 متری است، که به وضوح از محصول فعلی این برند یعنی اکسید TXL، طول بیشتری دارد. محل معرفی این خودرو یعنی اکسید آتلانتیکس، تاسیسات جدید چری به نام چینگدائو است که عملیات ساخت آن از سپتامبر 2020 آغاز شده و به زودی با هزینه نهایی 1.93 میلیارد دلار تکمیل خواهد شد. خط تولید و رنگ این کارخانه به ترتیب به 350 و 78 ربات مجهز شده و ظرفیت ساخت 200 هزار دستگاه خودرو در سال را دارد. فرآیند تولید در این کارخانه از 18 نوامبر 2022 و با ساخت خودرویی با نام اولیه اکسید M38T شروع می­‌شود.

شرکت سازنده فعلاً تنها یک تصویر از بدنه نیمه کاره این خودرو را منتشر ساخته است، اما با نگاهی به نسخه کانسپت، می‌­توان اطلاعات بیشتری درباره این اکسید آتلانتیکس به دست آورد.

کانسپت چری اکسید آتلانتیکس Exeed AtlantiX

اکسید آتلانتیکس کراس‌اوری 4.8 متری است، که به وضوح از محصول فعلی این برند یعنی اکسید TXL، طول بیشتری دارد. گویا در نمونه نهایی از درهای خلاف جهت و برخی جزئیات خاص چراغ‌ها خبری نخواهد بود، اما طرح اصلی با نسخه کانسپت یکسان است.

طرح فضای کابین اکسید آتلانتیکس با چهار صندلی خلبانی و یک کنسول میانی بزرگ، در حد طرح نمایشی به نظر می‌­رسد. گویا قرار شده طرح کلی داشبورد در نسخه نهایی حفظ شود، ولی به جای نمایشگر بزرگ 24.6 اینچی، دو صفحه نمایش مجزا با ابعاد 12.3 اینچ به همراه اینترنت 5G برای رابط کاربری، نصب می‌شود.

کانسپت چری اکسید آتلانتیکس Exeed AtlantiX

هنوز درباره مشخصات فنی اکسید M38T خبری در دسترس نیست، ولی برخی منابع از نصب پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با حداکثر گشتاور 400 نیوتن‌متر، جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک، سامانه چهار چرخ محرک و سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر در این خودرو خبر داده‌­اند. گویا چری قصد دارد نسخه هیبرید از این محصول جدید را نیز وارد بازار کند.

پش از شروع تولید انبوه این کراس­‌اور جدید از اواخر سال جاری میلادی، روند صادرات آن به بازارهای خارجی از جمله روسیه در سال آینده آغاز خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران