• چري اکسيد RX
  • چري اکسيد RX
  • چري اکسيد RX
  • چري اکسيد RX

نمایشگاه ژنو: پیش به‌سوی روسیه !

معرفی اکسید RX مدل 2023

16 مهر 1402 09:10

رونمایی RX در نمایشگاه ژنو 2023

اکسید یائوگوانگ که سال 2022 برای نخستین‌بار در بازار چین معرفی شد، قرار است با نام EXEED RX به بازارهای صادراتی برود و اولین مقصدش نیز کشور روسیه است. چری این محصول را در نمایشگاه خودرو ژنو 2023 نیز به همراه خود آورده بود.

طراحی اکسید RX

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای اکسید RX به ترتیب 4.781، 1.92، 1.671 و 2.815 متر اعلام شده است، که نسبت به محصول دیگر این برند یعنی اکسید TXL، طول برابر، افزایش عرض و فاصله بین محورها و کاهش در ارتفاع را نشان می­‌دهد.

چری اکسید RX

برخلاف اکسید یائوگوانگ در چین، اکسید RX با رینگ‌های 20 اینچی به روسیه می‌­آید که بنابر اظهار رسانه­‌های روسی، برای معابر این کشور چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. مشتریان می‌­توانند شش رنگ مختلف را برای بدنه اکسید RX سفارش دهند.

کابین و امکانات اکسید RX

اکسید RX در روسیه در دو تریم عرضه می­‌شود. روکش چرم ناپا، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با تهویه برای هر دو ردیف، نمایشگر مجازی روی شیشه جلو (هداپ)، دوربین 360 درجه، سقف پانوراما و مجموعه‌­ای از سامانه­‌های دستیار راننده، از مهمترین تجهیزات رفاهی موجود در اکسید RX به‌شمار می‌آید.

چری اکسید RX

البته برخی موارد موجود در نسخه بازار چین مثل زیرپایی برقی برای سرنشین جلو یا ماساژور صندلی‌ها، در روسیه عرضه نخواهد شد.

مشخصات فنی اکسید RX

اکسید RX در روسیه به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ TGDI مجهز می‌شود، که خروجی آن در نسخه بازار چین، 261 اسب‌­بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده اس، ولی این ارقام در روسیه به 249 اسب­‌بخار قدرت و 385 نیوتن‌متر گشتاور کاهش می‌یابد. این پیشرانه فقط با بنزین اکتان 92 سازگاری دارد.

اکسید RX به گیربکس دوکلاچه تر هفت سرعته مجهز شده است، که در نسخه بازار روسیه، خروجی پیشرانه را به هر دو محور انتقال می‌­دهد.

راننده این خودرو می­‌تواند هفت حالت مختلف را برای رانندگی انتخاب کند، درحالی‌که حداکثر سرعت اکسید RX نیز 205 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

چری اکسید RX

قیمت اکسید RX

قیمت اکسید RX در روسیه هنوز اعلام نشده است، اما می‌توان انتظار داشت که با قیمتی به مراتب بیشتر از رقم 4.6 میلیون روبل (60 هزار دلار) تعیین شده برای TXL مواجه خواهیم شد. مدل بزرگتر اکسید VX هم با قیمت 64 هزار دلار در روسیه عرضه شده است، بنابراین قیمت اکسید RX در فاصله بین این دو عدد قرار خواهد گرفت.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران