• نتايج قرعه کشي سامانه يکپارچه خودرو
  • نتايج قرعه کشي سامانه يکپارچه خودرو

زمان اعلام نتایج دور قبلی تخصیص خودرو وارداتی

نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو (اسفند 1402)

19 اسفند 1402 10:28

زمان اعلام نتایج دور قبلی تخصیص خودرو وارداتی

اسفند 1402: مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، اعلام کرد نتایج آخرین دور عرضه‌ برای متقاضیان مرحله اول و اینکه نتیجه‌ تخصیص یا عدم تخصیص مشتریان بر روی سایت سامانه قابل رویت است.

وی درباره علت مشخص نشدن نتایج دور قبلی (که متقاضیان جدید نیز امکان ثبت‌نام داشتند) گفت با توجه به درخواست تعدادی از شرکت‌های واردکننده برای رسیدن خودروهای در حال حمل به کشور، اوایل هفته آینده نتایج این دست از مشتریان نیز مشخص و بارگذاری خواهد شد. نتایج آخرین دور خودروهای وارداتی که با عرضه‌ ۱۲ محصول برای متقاضیان مرحله‌ اول که اسفند ماه سال گذشته با مسدود کردن وجه مورد نظر در حساب وکالتی خود اقدام به ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از 15 اسفند بر روی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی بارگذاری شده است.

وی افزود بر این اساس، این دست از مشتریان (صرفاً ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول) که در بازه‌ ۹ الی ۱۲ اسفند ماه از میان ۱۲ خودروی وارداتی عرضه شده، یک محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده بودند، از 15 اسفند می‌توانند وضعیت تخصیص یا عدم تخصیص خود را از طریق حساب کاربری خود در سامانه مشاهده کنند.

در این دور از عرضه خودروهای وارداتی از این ۱۲ خودرو، پنج خودروی وارد شده‌ (توسط چهار شرکت‌ واردکننده) دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و همچنین هفت  خودروی وارد شده‌ (توسط چهار شرکت) ‌ دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی برای مشتریان عرضه شد. 

حال با اعلام نتایج، پیامک واریز از سوی شرکت برای منتخبان ارسال خواهد شد؛ از زمان دریافت این پیامک از سوی شرکت، مشتریان  پنج روز فرصت واریز خواهند داشت؛ بدیهی است که عدم واریز وجه طی مدت تعیین شده، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه حذف می‌شود.

با توجه به اینکه نوع فروش به صورت قطعی است، شرکت‌های واردکننده، مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، نسبت به تحویل خودرو با قیمت قطعی حداکثر ظرف یک ماه پس از تکمیل وجه، اقدام خواهند کرد؛ در صورت تاخیر در تحویل یا انصراف از خرید و... قراردادهای مذکور مشمول جرائم مندرج در آیین‌نامه خواهد شد.

تعدادی از متقاضیان خودروهای وارداتی که در دور قبلی عرضه‌ این خودروها که از ۱۶ بهمن ماه آغاز شد و متقاضیان جدید هم می‌توانستند با مسدود کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود اقدام به ثبت‌نام‌کنند، مشارکت کرده‌، اعلام کردند که هنوز نتایج ثبت‌نام‌هایشان مشخص نیست.

این درحالیست که حدود یکماه از آغاز ثبت‌نام گذشته و مهلت ثبت‌نام نیز حدود سه هفته پیش به پایان رسیده است؛ در رابطه با علت این موضوع (عدم اعلام نتایج این دوره از ثبت‌نام خودروهای وارداتی)، آقای تقدسی توضیح داد در این دور، تعدادی از خودروها در حال حمل بر روی کشتی در مسیر رسیدن به کشور بودند، براین اسا واردکنندگان آن‌ها درخواست کردند که فرصت بیشتری داده شود تا این خودروها به کشور رسیده و متناسب با ظرفیت و تعداد درخواست ثبت شده‌ متقاضیان تخصیص صورت گیرد، بنابراین کمی اعلام نتایج با تاخیر همراه شد تا همه‌ خودروهای قابل عرضه و ظرفیت آن‌ها مشخص شود تا بتوان مشتریان منتخب را مشخص کرد. کارهای نهایی برای مشخص شدن نتایج، در حال انجام است، نهایت تا روزهای ابتدایی هفته‌ آینده، نتایج بر روی سایت سامانه بارگذاری خواهد شد و ثبت‌نام‌کنندگان از نتیجه تخصیص یا عدم تخصیص خود مطلع خواهند شد.

اعلام نتایج دور هفتم عرضه خودروهای وارداتی

دی 1402: نتایج هفتمین دوره عرضه خودروهای وارداتی در روز 19 دی‌ماه مشخص شد. مشتریان مشمول تخصیص خودرو، پنج روز از زمان ارسال فراخوان توسط شرکت، فرصت دارند تا وجه تعیین شده خودرو را به حساب شرکت واریز کنند؛ عدم واریز وجه حداکثر تا پنج روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف خواهد شد.

خودروها در قراردادهای منعقده، حداکثر سه ماهه تحویل خواهند شد و واردکنندگان بایستی حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد، نسبت به صدور دعوتنامه تکمیل وجه بر اساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت، اقدام کرده و همزمان تحویل خودرو به متقاضی را عملی کنند؛ در صورت تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرائم تاخیر در تحویل مقرر در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو و دستورالعمل‌های صادره در این خصوص خواهند شد.

ممکن است همچنان برای برخی مشتریان، هنوز تخصیصی صورت نگرفته باشد که این موضوع در ارتباط با همان اهمیت اولویت‌های انتخابی است. تخصیص بر اساس ظرفیت موجود برای مشتریانی که خودروی مشخصی را در اولویت اول خود قرار داده‌اند، صورت می‌گیرد؛ سپس در ادامه برای مشتریانی که اولویت اول مشمول دریافت نشدند، اولویت دوم به شرط وجود ظرفیت خودرو (پر نشدن ظرفیت برای مشتری که این خودور را در اولویت اول خود داشته است) و سپس به همین ترتیب اولویت سوم بررسی می‌شود.

نتایج جاماندگان مرحله دوم سامانه یکپارچه

شهریور 1402: زمان ثبت‌نام اولیه در سامانه یکپارچه تمام شده و نتایج آن در روز 11 شهریورماه اعلام شد و خریداران می توانند با مراجعه به سامانه از جزئیات ثبت نام خود مطلع شوند.

این سامانه از ساعت 8 روز 6 شهریورماه برای سه درصد متقاضیان جامانده از مرحله دوم، که خودرویی به آن ها تخصیص پیدا نکرده، بازگشایی شده و متقاضیان تا 9 شهریورماه مهلت داشتند تا نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو، اعلام کرد که مشتریان کرمان موتور و مدیران خودرو که تحویل خودروهای آن ها بعد از تابستان 1402 است نیز می‌توانند با مراجعه به سایت نسبت به تغییر خودروی خود اقدام کنند. از شرکت کرمان موتور چهار مدل خودروی جک J4 ،J7 ،S3 ،S5 و از شرکت مدیران‌خودرو پنج خودروی آریزو 6، FX، تیگو7، X22 و X55 برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. تحویل این خودروها حداکثر سه ماهه خواهد بود و به نوعی فروش فوق‌العاده محسوب می‌شود.

مادران متقاضی خودرو در نوبت تحویل هستند

مرداد 1402: مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو، اظهار کرد در هر دوره عرضه یکپارچه 50 درصد سهمیه طبق قانون به مادران دارای دو فرزند تعلق گرفته است و با توجه به ظرفیت همه مادران حائز شرایط در نوبت تحویل خودرو قرار گرفته‌اند. اسامی مشمولان طرح، براساس پالایشی که سازمان ثبت احوال از بین ثبت‌نام کنندگان انجام می‌دهند، به وزارت صمت جهت اقدامات لازم ابلاغ می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت در این باره گفته دو نوع نوبت دهی در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی خواهیم داشت؛ به‌طوری که نوبت و فایل مادرانی که مشمول طرح می‌شوند، جداگانه و نوبت دهی به متقاضیان عادی نیز به صورت جداگانه خواهد بود. همچنین از آنجایی که نیمی از ظرفیت خودروساز به طرح مادران تعلق می‌گیرد، بنابراین مادران مشمول بسیار سریع‌تر به خودرو دست می‌یابند.

نتایج نوبت‌بندی خودروهای فرسوده اعلام شد

خرداد 1402: نتایج نوبت‌بندی تحویل خودروها برای متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه برای متقاضیان عادی و مادران مشمول طرح جوانی جمعیت روز 24 خردادماه اعلام شد. اما نتایج نوبت تخصیص خودرو به متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده که در دومین دوره از فروش یکپارچه خودرو در سامانه ثبت‌نام کرده بودند، دیرتر و در روز 29 خردادماه اعلام شد.

تمامی خودروها تا سال 1403 تحویل داده می‌شوند

خرداد 1402: مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، درباره تحویل خودروهای مرحله دوم فروش یکپارچه اعلام کرد همه تخصیص‌ها برای سال 1402 و نهایت تا پایان سال 1403 است و هیچ اولویتی به سال 1404 نیفتاده است.

وی مدیر در رابطه با بازگشایی مجدد سایت سامانه برای متقاضیان مرحله اول برای انتخاب خودروهایی که دارای ظرفیت خالی (به سبب انصراف برخی مشتریان) شده‌ یا ظرفیت تولید توسط خودروساز افزایش پیدا کرده است، گفت هنوز برنامه‌ای از سوی وزارت صمت برای این موضوع اعلام نشده است.

آقای تقدسی گفت نتایج خودروهای فرسوده هنوز اعلام نشده است. پالایش اطلاعات متقاضیان این طرح، زمان بیشتری نیاز داشت؛ اما برای آنکه همه برای این متقاضیان خودروهای فرسوده که تعدادشان زیاد هم نیست، معطل نشوند، نتایج طرح عادی و مادران هفته گذشته اعلام شد و نتایج طرح جایگزینی خودروهای فرسوده طی هفته جاری اعلام می‌شود. طی امروز و فردا کار پالایش‌ اطلاعات متقاضیان این طرح تمام و نتایج مشخص می‌شود.

وی افزود از همان روز چهارشنبه به بانک‌ها اعلام و تاکید شد که افراد می‌توانند وجه مسدودی خود در حساب‌های وکالتی را برداشت کنند؛ چنانچه بانکی همکاری‌ لازم را نداشته باشد، مورد برخورد خواهد بود؛ چرا که تاکید صریح برای آزاد شدن این وجه صورت گرفته و به بانک‌ها ابلاغ شده است.

نتایج قرعه کشی مرحله دوم سامانه یکپارچه

خرداد 1402: مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، ضمن اشاره به اعلام نتایج نهایی قرعه کشی مرحله دوم عرضه یکپارچه خودروها، خبر داده که ثبت نام‌کنندگان در مرحله دوم فروش یکپارچه، از ساعت 20 روز چهارشنبه مورخ 24 خردادماه 1402، می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه به نشانی esalecar.ir و ورود به حساب کاربری خود، از نتایج اولویت‌بندی متقاضیان مطلع شوند.

براساس گفته‌های مدیر سامانه، به 97% نفراتی که در مرحله دوم فروش یکپارچه شرکت کرده بودند، طبق برنامه‌زمان‌بندی تا پایان سال 1403، براساس برنامه تولید خودروسازان داخلی خودرو تعلق گرفت.

نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو
نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو

با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان و نیز محصولات جدید در شهریور برای سه درصد باقی‌مانده، ضمن حفظ اولویت آنان امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزین فراهم می‌شود. این افراد جزو کسانی بودند که تنها به انتخاب یک یا دو اولویت از دو گروه خودروساز خصوصی بسنده کرده بودند و به دلیل عدم تناسب با برنامه تولید آن خودروسازان، خودرو به آنان تعلق نگرفت. بدین ترتیب به همه متقاضیان مرحله دوم سامانه یکپارچه نیز همانند مرحله نخست خودرو تخصیص داده خواهد شد.

به گفته «مهدی تقدسی» مدیر طرح یکپارچه خودرو، 112 هزار نفر در این دوره در قالب طرح جوانی شرکت کرده بودند که به همه آنان خودرو تعلق گرفت. همچنین 20 هزار نفر در قالب خودروی فرسوده در این طرح شرکت کردند که به دلیل لزوم پالایش اطلاعات، هفته آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.

نتایج قرعه کشی مرحله اول سامانه یکپارچه

فروردین 1402: همزمان با ارسال نامه حسین فرهیدزاده، معاون وزیر صمت، و رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به مدیران عامل 27 بانک و مؤسسه اعتباری در رفع مسدودی وجوه حساب‌ وکالتی خودرو، اولویت‌بندی تحویل تعدادی از خودرو‌های تولید داخل انجام شد. فرهید زاده در این نامه تاکید کرده که «باعنایت به انجام اولویت‌بندی طرح متقاضیان خرید خودرو‌های تولید داخل از طریق سامانه یکپارچه فروش و حسب تصمیمات متخذه، مقرر شد تمامی بانک‌های عامل نسبت به رفع مسدودی حساب وکالتی به ‌مبلغ یکصد میلیون تومان، مربوط به طرح فروش خودرو‌های داخلی به نام این سازمان، اقدام کنند.»

بنابراین متقاضیان خرید خودرو می توانند بعدازظهر روز 26 فروردین‌ماه، با مراجعه به سایت سامانه فروش یکپارچه از جزئیات زمان تحویل خودروهای خود مطلع شوند. نوبت‌دهی متقاضیان خرید خودرو از شرکت‌های سایپا‌، مدیران خودرو، فرداموتور و ایلیاموتور انجام شده و تمامی این متقاضیان حداکثر ظرف سه ماه آینده، خودروی خود را دریافت خواهند کرد. متقاضیان خودروهای شرکت‌های کرمان‌ موتور و مکث‌ موتور نیز حداکثر در مدت شش ماه می‌توانند خودروی خود را تحویل بگیرند.

نوبت دوم ثبت‌نام خودرو در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو بجای آخر بهار 1402 (که پیش‌تر اعلام شده بود) در نیمه اردیبهشت انجام خواهد شد.

در حال حاضر ورود به سایت سامانه یکپارچه فروش خودرو ممکن نیست و متقاضیان بعدازظهر می‌توانند با درج رمز عبور خود از زمان تحویل خودروهای ثبت‌نامی اطلاع کسب کنند. خودروهایی که در طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی عرضه شده و به فروش می‌رسند، براساس قیمت روز اعلامی توسط شورای رقابت خواهد بود و لیست جدید قیمت خودروهای سایپا و ایران‌خودرو در سایت این شرکت‌ها قرار دارد.


اخبار قرعه کشی خودروسازان

در مقاله اخبار قرعه کشی خودرو، آخرین قوانین قرعه کشی ماشین، اخبار حذف قرعه کشی خودروسازان و شرایط ثبت نام در قرعه کشی خودروسازان ایرانی را مطالعه کنید:

ثبت نام خودرو برای مادران

آخرین اخبار ثبت نام خودرو مادران به همراه شرایط و قوانین ثبت نام خودرو ویژه مادران را در مقالات منتخب زیر، مطالعه کنید:

نویسنده : مریم سادات نوری

دیدگاه کاربران