• ماهيندرا اسکورپيو کلاسيک
  • Mahindra Scorpio Classic

به‌روزرسانی خودروی 20 ساله

معرفی ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک

27 مرداد 1401 12:53

هرچند ماهیندرا اسکورپیو N به تازگی معرفی شده، اما مدل قبلی این خودرو یعنی اسکورپیو را نمی‌توان به راحتی فراموش کرد. ماهیندرا اسکورپیو در سال 2002 معرفی شد و در سال‌های 2006، 2009 و 2014 مورد بروزرسانی قرار گرفت.

علاوه بر پیشرانه، سیستم تعلیق و فرمان هم بروزرسانی شده است تا کیفیت سواری و بیراهه­‌نوردی ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک بهبود یابد.حال در سال 2022 و همزمان با تولد بیست سالگی این خودرو، ماهیندرا قصد دارد با برخی تغییرات ظاهری و فنی و البته اضافه نمودن پسوند کلاسیک به انتهای نام، حضور اسکورپیو در خط تولید را تمدید کند.

طرح متفاوت جلوپنجره، لوگوی جدید ماهیندرا، سپر جلو با چراغ دیلایت و زیرسپری، رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی با طرح بروزرسانی شده و گرافیک جدید چراغ‌های LED  عقب، مهمترین تغییرات ظاهری ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک است.

در فضای کابین شاسی‌­بلند هندی با موارد جدید شامل نمایشگر 9 اینچی اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از ارتباط تلفن همراه، ترکیب مشکی و بژ برای تزئین کابین و تریم چوبی در کنسول میانی مواجه هستیم، اما این موارد نتوانسته فرم قدیمی داشبورد را پنهان کند.

ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک Mahindra Scorpio Classic

یکی از مهمترین بروزرسانی‌­های ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک، نصب پیشرانه جدید 2.2 لیتری دیزل mHawk با 130 اسب‌­بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور است، که نسبت به مدل قبلی، بهتر به نظر می­‌رسد. نیروی پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته دستی به تمام چرخ‌ها ارسال می­‌شود.

براساس اعلام ماهیندرا، پیشرانه جدید 55 کیلوگرم سبک‌تر از قبلی است، درحالی‌که مصرف آن نسبت به قبل، 14 درصد کاهش یافته.

ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک Mahindra Scorpio Classic

علاوه بر پیشرانه، سیستم تعلیق و فرمان هم بروزرسانی شده است تا کیفیت سواری و بیراهه­‌نوردی ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک بهبود یابد، اما از ساختار 20 ساله این خودرو نمی­‌توان انتظار داشت که در بخش هندلینگ و پایداری، عملکردی درخشان ارائه کند.

قیمت ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک در 20 آگوست اعلام خواهد شد. البته انتظار داریم که این رقم، کمتر از مدل اسکورپیو N تعیین شود.

دیدگاه کاربران