• لامبورگيني اوروس با تيونينگ جي پاور

سه مرحله شوک افزایش قدرت

لامبورگینی اوروس به روایت جی پاور

5 شهریور 1401 15:56

شرکت تیونینگ G-Power نزدیک به 40 سال پیش با ارتقای انواع ب‌ام‌و استاندارد و ب‌ام‌و M کار خود را شروع کرد. این تیونر از سال 2014 فعالیت خود را با به‌روزرسانی محصولات مرسدس‌بنز توسعه داد. بعد از آن در سال 2019 نیز سراغ پورشه رفت. جی پاور اکنون آماده رشد دوباره است و این‌بار دست روی لامبورگینی و شاسی‌بلند پرفروشش، یعنی اوروس گذاشته است.

در مرحله سوم ارتقا، با نصب خنک‌کننده‌های جدید و افزایش راندمان پیشرانه می‌توانید قدرت 830 اسب‌بخار را در اختیار داشته باشید. دوست‌داران این مدل احتمالاً می‌دانند که پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر V شکل دو توربوی لامبورگینی اوروس می‌تواند 650 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند؛ اما جی پاور همیشه از اعداد استاندارد متنفر بوده است. با یک ارتقای نرم‌افزاری روی پیشرانه حالا خروجی جدید 740 اسب‌بخار قدرت و 950 نیوتن‌متر گشتاور را نشان می‌دهد.

اگر این برای شما کافی نیست، تیونر امکانی را فراهم کرده که به لطف سیستم تنفس جدید، مبدل کاتالیزوری اسپرت و برنامه‌نویسی دوباره ECU، بتوانید قدرت را به 780 اسب‌بخار و گشتاور را به 1000 نیوتن‌متر افزایش دهید.

باورکردنی نیست که با نصب خنک‌کننده‌های جدید و افزایش راندمان پیشرانه می‌توانید 50 اسب‌بخار دیگر یعنی معادل 830 اسب‌بخار قدرت را در دست داشته باشید.

لامبورگینی اوروس با تیونینگ جی پاور

علاوه بر افزایش قدرت سهمگین، این اوروس یک ارتقای ظاهری را هم تجربه کرده است. اکنون تزئینات هیجان‌انگیزی روی کاپوت، گلگیرها، جلوپنجره، دیفیوزر تهاجمی و اسپویلر سقفی بزرگ‌تر دیده می‌شود. هم‌چنین برای این خودرو از رینگ‌های 24 اینچی Y شکل استفاده شده است. جی پاور به طرزی هوشمندانه از رنگ نارنجی در قسمت‌هایی از سپر جلو و دور رینگ‌ها بهره گرفته تا جلوه بصری این شاسی‌بلند خاص‌تر به نظر بیاید.

لامبورگینی هفته گذشته اوروس پرفورمانته با عملکرد بالا را معرفی کرد. این شرکت با کاهش 47 کیلوگرمی وزن، قدرت پیشرانه را نیز افزایش داد. نسخه Performante با 666 اسب‌بخار قدرت و گشتاور ثابت می‌تواند صفر تا صد را در 3.3 ثانیه طی کند.

لامبورگینی اوروس با تیونینگ جی پاور

جی پاور اخیراً محصولات موفقی را روانه بازار کرده است. ازجمله ب‌ام‌و M8 با 759 اسب‌بخار قدرت و مرسدس‌بنز AMG GT63 با 800 اسب‌بخار قدرت. باید دید که این تیونر روی نسخه بعدی لامبورگینی چه شگفتی برایمان کنار گذاشته است؟

دیدگاه کاربران